Segmentasyon Devrimi Başlıyor

Son dönemde müşteri segmentasyonunda, onları gruplara ayırmada büyük bir dönüşüm yaşanıyor.

22.10.2014 20:06:040
Paylaş Tweet Paylaş
Segmentasyon Devrimi Başlıyor


Banka, bireysel ve ticari aktiviteli müşterileri için iki farklı sınıflandırma modeli uyguluyor. Garanti Bankası Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Pazarlama Birim Müdürü Şebnem Dönbekçi’nin verdiği bilgiye göre, bireysel aktiviteli müşteriler 10’dan fazla farklı grupta inceleniyor.

Ticari aktiviteli müşteriler ise kurumsal, ticari ve KOBİ olmak üzere üç ana segmentte değerlendirilirken KOBİ müşterileri kendi içinde küçük, orta ve kitle olmak üzere üç alt gruba daha bölünüyor.

Şebnem Dönbekçi, bireysel aktiviteli müşterilerde ihtiyaçlarını ne ölçüde Garanti’den sağladığının en önemli göstergesi olan ürün grupları bazında penetrasyonun önemli bir değişken olduğunu söylüyor. Ticari aktivitelilerde ise firmanın büyüklüğü ve faaliyet alanı öncelikli kriter olarak alınıyor.

Şebnem Dönbekçi, “Büyük ölçüde ihtiyaçlarını bankamızdan karşılayan ve ana bankası olup, bizimle uzun dönemdir ilişki içinde olanlar bizim için en değerli müşteri gruplarıdır. Bankamız pazarlama stratejilerini, değerli müşteri grupları oluşturmak ve bu müşterilerini korumak üzerine yapılandırmıştır” diyor.

Migros’ta 14 yaşam tarzı

Organize perakendecilik sektörünün önemli oyuncularından Migros müşterilerini Migros Club Kart aracılığıyla inceliyor. 4 milyon 414 bin kişinin kullandığı Migros Club Kart sayesinde günlük olarak müşterilerin hangi mağazadan hangi sıklıkla hangi ürünlerden aldığı veri ambarına gönderiliyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz