Segmentasyon Devrimi Başlıyor

Son dönemde müşteri segmentasyonunda, onları gruplara ayırmada büyük bir dönüşüm yaşanıyor.

22.10.2014 20:06:040
Paylaş Tweet Paylaş
Segmentasyon Devrimi Başlıyor


Ritz Carlton ise misafirlerini 2 ana segment altında 10 alt grupta takip ediyor. Ritz Carlton Genel Müdür Yardımcısı Başar Eryöner, “Bu gruplar içinde en önemlisi üst yapıda yer alan bireysel olarak seyahat eden misafirlerdir. Ayrıca,  iş amaçlı seyahatleri de yakından takip ediyoruz. Bu misafirlerimizi hacimsel büyüklükleri ve global portföyümüz içinde kapladıkları önem nedeniyle izliyoruz” diye anlatıyor.

TESCO MÜŞTERİLERİNİ 5 BİN GRUBA AYIRIYOR

DAHA FAZLA VERİ TOPLUYOR
Demografik özellikler, yaşam biçimi ve benzeri bilgilerle de ilgilenebilirsiniz. Müşteriler hakkında bilgi edindikten sonra müşteri grupları oluşturmak isteriz. Elimizde belli sayıda müşteri hakkında bilgi olunca gruplara bakarız. Örneğin, şaşırabilirsiniz buna, İngiltere’deki sektör lideri bir numaralı market zinciri, Sainsbury’den bahsetmiyorum eskiden bir numaraydı, şimdi Tesco bir numara. Tesco daha fazla veri toplayarak ve verileri kullanarak bu başarıyı elde etti.

MÜŞTERİLERİNİ SINIFLARA AYIRDI
Her alışveriş yapana bir kulüp kartı dağıttı. Bu sayede herkesin ne aldığı, alışveriş arabasına neler koyduğu, ne kadar ödediği bilinir hale geldi. Böylece binlerce müşterisini kategorize edebildi, sınıflara ayırdı. Milyonlarca müşteriden bahsediyoruz, bu müşteriler 5 bin gruba ayrıldı. Eskiden olsa iki ya da üç segment belirlemek gerek derdim. Bugün ise bu veriyle 5 bin segment çıkabiliyor ortaya. Hepsinin başka kişilikleri, karakterleri, ihtiyaçları var.

SINIFLARA ÖZEL KAMPANYALAR
Tesco bir şarap kulübüne sahip. Çok şarap almaktan hoşlanan insanlar üye. Şarap severlere elektronik posta gönderiyorlar ve Tesco’nun hafta sonu şarapta kampanya düzenlediğini, düşük fiyatlara güzel şaraplar geleceğini bildiriyorlar.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz