Segmentasyon Devrimi Başlıyor

Son dönemde müşteri segmentasyonunda, onları gruplara ayırmada büyük bir dönüşüm yaşanıyor.

22.10.2014 20:06:040
Paylaş Tweet Paylaş
Segmentasyon Devrimi Başlıyor


Ya da yeni bir annenin ihtiyaç duyabileceği, sadece mama ve bebek bezi değil, krem ve diğer giysi gibi ürünlerin de bulunduğu özel bir bölümleri var. İşte bu şirket verdiği kararla milyonlarca müşterisini belki kişisel olarak birer birer tanımak yerine 5 bin farklı gruba ayırmayı etkili bulmuş ve bir avantaj göze çarptığında bu 5 bin gruptan yararlanma yoluna gitmiş. Sınıflandırmaktan kastımız bu.

KÜÇÜK MÜŞTERİ GRUPLARI OLUŞTURULABİLİYOR

PEK ÇOK ETKEN VAR
Geçmiş dönem çalışmalarında pazar daha çok demografik esaslar, sosyo ekonomik gruplar gibi özelliklere göre segmentlere ayrılıyordu. Fakat, günümüzde ürün ve marka tercihini ayırt etmekte demografik ve sosyo ekonomik statünün tek başına yeterli olamadığı durumlarla sıklıkla karşılaşılıyor.

Aynı sosyo ekonomik statüye sahip tüketiciler, harcama ve ürün tercihi bakımından farklı davranışlar sergiliyorlar. İşin içine yaşam tarzları, değerler, davranışlar, çevre, ürün veya hizmetten beklenen yarar, kullanım düzeyi gibi pek çok etken giriyor. 

ALT GRUP SEGMENTLER Tüketici davranışlarının gittikçe belirsiz ve karmaşık hale geldiği bir dünyada artık bu geleneksel segmentasyon yaklaşımları bile yeterli olmamaya başladı. Bilgi işlem teknolojilerinin sağladığı olanaklarla birlikte şirketlerin kendi veri tabanlarını oluşturması  tüketicilerin segmente edilmesinde çok önemli açılımları beraberinde getirdi.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz