Şehirdekilerin Marka Stratejisi

Hilton, Ritz Carlton, Conrad Hilton, Divan ve diğerleri… Türkiye’nin “şehir” otelleri arasında marka konusunda öne çıkan bu tesislerinin hepsinin ayrı bir stratejisi var. Bazıları “marka oluşturmak...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Şehirdekilerin Marka Stratejisi

Hilton, Ritz Carlton, Conrad Hilton, Divan ve diğerleri… Türkiye’nin “şehir” otelleri arasında marka konusunda öne çıkan bu tesislerinin hepsinin ayrı bir stratejisi var. Bazıları “marka oluşturmak”, bazıları “marka değerini artırmak” peşinde. Aralarında “felsefe”leriyle marka geliştiren, müşteri memnuniyetini artıranlar da var. Ancak, tamamının hedefi, “En iyi markalar” arasında yer alabilmek…hed

Crowne Plaza İzmir “Standardı” koruma peşinde
Crowne Plaza İzmir Genel Müdürü H. Faik Alsak, “Temel stratejimiz marka standardını korumak” diye konuşuyor ve şöyle devam ediyor:

“Crowne Plaza İzmir’in yatırımcısı ve işletmecisi Özdilek Grubu. Crowne Plaza’nın isim hakkını almakla zaten bir markayı kullanıyoruz. Özdilek Grubu’nun turizmde kendi adını marka olarak kullanmak gibi bir düşüncesi yok. Bu nedenle ayrıca marka olmak için bir stratejimiz de bulunmuyor. Sadece Crowne Plaza markasının standartlarını korumaya ve yerine getirmeye çalışıyoruz.

Bir marka olmak müşterilere güven hissi veriyor. Markayı bilen ne ile karşılaşacağını da biliyor. Ne fazlasını bekliyor ne de eksiğini kabulleniyor. Müşteri bilinçli olunca biz de rahat ediyoruz.

Marka olunca kolay hatırlanıyorsunuz. Marka olmak için yaptığınız çalışmalar yada kontrat ile aldığınız marka sizi belirli bir standartta tutuyor. Hiçbir zaman o standartların altına düşemiyorsunuz.”

Conrad Hotels, “markada süreklilik” arıyor
Conrad Hotels Genel Müdür Yardımcısı Thodoris Kalamaris, “Uluslararası bir marka olarak dünya genelinde 19 otel ile servis veriyoruz. Avustralya’dan, Amerika’ya, Türkiye’den Hong Kong’a kadar bir çok ülkede bulunan Conrad Otelleri artık bir marka” diye konuşuyor. Kalamaris, marka yaklaşımlarını şu sözlerle ortaya koyuyor:

“Hilton Corporation bünyesi içinde Conrad Servis Standardları konseptimiz bu markalaşmayı destekleyen en önemli unsurlardan biri. Şu an tüm Conrad’larda aynı servis kalitesini bulabiliyorsunuz. Bu da bizi dünya genelinde diğer zincirlerden markalaşma konusunda olumlu yönde ayırıyor. Conrad Otelleri’nin 2005 sonunda World Travel Awards’tan aldığı ‘Dünya’nın En Lüks Otel Markası’ ödülü de bunu kanıtlıyor.

Marka olmak, rakiplere göre kendine rekabetçi bir farklılık yaratabilme, herkesin yaptığı işi herkesten farklı olarak yapmaktır diyebiliriz. Şirket logosu, imaj çalışmaları, reklamcılık önemli unsurlardan birkaçı. Marka olmak kadar sürekliliğin de önemli olduğu bir ticari dünyada yaşadığımızı unutmamamız gerekir. Misafir devamlılığı ve bağımlılığını birlikte getirdiği gibi, tabi ki müşterilerimizin de beklentileri aynı oranda artıyor.”

Divan, marka değerini artırmak istiyor
Divan Genel Müdürü Kamil Berk’e göre, Divan, marka değerlerini kendi iç dinamiklerinden alan, Koç isminin yarattığı güç, güven ve kalite algısı ile 50 yıldır insanların hafızalarında ve hayatlarında yer etmiş bir marka. “Divan'ın insanlar ile arasında yarattığı kuvvetli bir duygusal bağ var” diyen Berk, şu değerlendirmeyi yapıyor:

“Bu sebeple stratejilerimizi marka olmak değil ‘varolan marka değerlerimizi, hedef kitlemiz ile aramızda kurduğumuz duygusal iletişimi daha da güçlendirmek’ yönünde belirliyoruz. Globalleşen dünyada Türk turizminin de önemli marka ve değerlere sahip olduğunu göstermek adına ‘kaliteli ürün örnekleri’ ile öne çıkmaya özen gösteriyoruz. Marka olmak, yarattığı kaliteli imaj ve güvenilirlik adına öncelikli tercih sebebi olmayı beraberinde getirir, sizi dikkate değer kılar. Yenilik ve gelişim açısından sizi motive eder, sürekli takip edilmenizi sağlar. Bu da beraberinde bir marka olarak hedef kitlenize karşı size sorumluluk duygusu yükler..”

Çırağan Palace’in marka stratejisi
Çırağan Palace Kempinski Genel Müdür Yardımcısı Eyüp Babür, markalaşmada çok önemli bir stratejilerine dikkat çekiyor. “Açıldığımız 1991 yılından bu yana İstanbul’da sadece Kempinski olarak değil Çırağan Palace Kempinski olarak bir markalaştık” diyen Babür, şunları söylüyor:

“Otelimi Avrupa ve ABD’de Çırağan Palace Kempinski markası ile tanınıyor. Dürüstlük, kalite ve iş ahlakı hem müşterilerimize hem de çalışanlarımıza karşı önem verdiğimiz değerlerden. İstikrar ve devamlılık da markalaşmada olmazsa olmaz faktörlerden. Her kaliteliyim diyen markalaşamıyor. Kaliteye gönül veren ve bu doğrultuda yatırım yapanlar markalaşabiliyorlar.

Biz markalaşmak adına sürdürülebilir kaliteye, satış-pazarlama faaliyetlerine ve çalışanlarımıza sürekli yatırım yapıyoruz. Marka olmak şirkete prestijin yanı sıra para kazandırıyor. Markalaşarak ürününüzü herkesin sattığı fiyatın bir buçuk iki misli daha yüksek fiyata satabiliyorsunuz. Markalaşarak hitap ettiğiniz pazar genişliyor ve daha üst kitleye hitap eder hale geliyorsunuz.”

 The Marmara’nın marka yaklaşımı
The Marmara İstanbul Genel Müdürü Hakan Balcan, marka stratejilerini şu sözlerle anlatıyor:

“The Marmara Otelleri, gerek tarihçesi, gerekse turizm otelcilik alanındaki tecrübesiyle bir bütün olarak Türkiye’nin önemli markalarından biri.

Kalite, lüks, sıcaklık, mükemmel servis, tarihe ve doğaya sahip çıkmak, sağlığa ve kültüre öncelik tanımak, The Marmara Grubu’nun önem verdiği marka değerleri. Kendi başına birer marka haline gelen ürünleri bünyesinde barındıran The Marmara Grubu, sanata ve sanatçıya destek vermeyi de önemsiyor.

The Marmara Grubu’nun incisi olarak nitelenen ve Taksim’in merkezinde yer alan Cafe Marmara, bu çevrede İstanbul’un en popüler uğrak yerlerinden biri haline gelmeyi başarmış durumda. The Marmara Grubu, ayrıca ‘Süper Markalar Türkiye’ üyesi.”

Sheraton, yeniden markalaşıyor
Sheraton Hotel Genel Müdürü Christian Bruel, “Turizmde marka olmanın gerekliliğine inanıyoruz” diyor. Bruel, stratejilerini şöyle ortaya koyuyor:

“Bu nedenle bağlı bulunduğumuz Starwood, bünyesindeki tüm markalar için bu yıl ‘yeniden markalaşma’ çalışması başlattı. Bu çalışmayla Sheraton, Westin, St Regis, Luzury Collection, W, Four Points by Sheraton, Le Meridien’in marka özellikleri belirginleştirilecek. Bir misafir bir otele girdiğinde dekorundan, müziğine, kokusuna kadar hangi otelde olduğunu hemen anlayacak. Temelde otel endüstrisinin gerekleri her tür otelde karşılanacak.

Bizi diğerlerinden ayıran özelliklerin sürekli altını çizme, aynı standartlarda kalma, denetimler ile olayın kontrolünü elimizde tutma, bilgilendirme ve eğitim çalışmalarına ağırlık verme, yazılı ve görsel malzeme ile imajımızı pekiştirme stratejisini izliyoruz.

Bu da bize misafir sadakati kazandırıyor, güvenilirlik yaratıyor, istihdam konusunda kolaylıklar sağlıyor.”

The Ritz Carlton neyi farklı yapıyor
The Ritz-Carlton Türkiye Genel Müdürü Allan C. Federe, “The Ritz-Carlton'ın lüks seyahat sektöründe var olma stratejisi ‘The Ritz-Carlton Altın Standart’ları üzerine kurulu” diyor. Ona göre, bu standartlar da hizmetin üç aşaması üzerine kurulu: “Personel andı, motto ve 20 altın kural değerler ve Ritz felsefesi.”Allan C Federe, şöyle devam ediyor:

“Altın standartlarımız markamızın misyonunu, ürün, karlılık konusundaki üstünlüğümüzü, en iddialı lüks konaklama ürün ve servislerin sağlayıcısı olmak şeklinde özetlenebilecek vizyonumuzu destekliyor. Önde gelen lüks otel markası olmanın en önemli avantajı da en talepkar konuklara hizmet sunuyor olmamız. Konuklarımıza içten özen ve konfor sağlanması anlayışına olan bağlılığımız da kendimizi, dolayısıyla The Ritz-Carlton markasını geliştirmemizi sağlıyor.”

Radisson SAS’dan memnuniyet garantisi
Radisson SAS Ankara Genel Müdürü Atakan Turhan, dünya çapında iyi bilinen bir marka olan Radisson SAS Hotels & Resorts zincirinin Türkiye'de 3 otelle temsil edildiğini söylüyor. Bu nedenle de tüm marka çalışmalarının Brüksel’deki merkezde yönetildiğine dikkat çekiyor ve şu bilgileri veriyor:

“Brüksel’de geliştirilen stratejiler, zincire bağlı tüm otellerde aynı şekilde uygulanıyor. Biz de Radisson SAS Hotel Ankara olarak, bizi diğer otel zincirlerinden ayıran yüzde 100 konuk memnuniyeti garantisi, ‘Yes I Can!’ olarak adlandırdığımız servis anlayışımız ile birlikte yüksek misafir memnuniyeti sağlayan yenilikçi özelliklerimizi ön plana çıkartıyoruz. Misafirlerimiz tüm Radisson SAS otellerinde beklentilerini aşan bir hizmet anlayışı ile karşılanacaklarını biliyorlar. Bu da konuklarımıza güven veriyor ve bizi tercih etmelerini sağlıyor.”


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz