"Verimlilik sırları"

Yeni dönemde şirketler, operasyonel verimliliğe odaklanarak rekabet avantajı sağlamanın peşinde...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Verimlilik sırları
Artık verimlilik sadece tasarrufla ilgili değil. Yeni dönemde şirketler, operasyonel verimliliğe odaklanarak rekabet avantajı sağlamanın peşinde... Verimlilik için yalın yönetimden teknoloji yenilemeye, outsourcing’den iş modelini değiştirmeye kadar tüm yolları deniyorlar. Amaç ise ciroda, üretimde, kârlılıkta yüksek oranlarda büyüme sağlamak. Bu yolda stok maliyetlerinden kurtulup, ürün çeşitliliğini, ülke sayısını, kapasite kullanım oranlarını artırmak için kolları sıvayanlar da var. Tüm bu hamleler ise dev şirketlerin stratejik ajandasında ilk sıralarda yer alıyor. En önemlisi çoğu şirket, fiyatta fark yaratmanın zorlaştığı yeni dönemde verimliliği tek yol olarak görüyor. Koç Holding CEO’su Turgay Durak, “Şu anda verimlilik kârlılık için tek yol. Herkes aynı ürünü üretiyor. Fiyatta fark yaratmak mümkün değil. Ancak, verimlilikle kârlılık sağlanabilir” diyor. Koç Holding’in ajandasındaki en önemli 5 konudan birinin verimlilik olduğuna dikkat çekiyor ve “Tasarruftan bahsetmiyorum. Süreç yenilemeleriyle verimlilik sağlıyoruz. Amacımız pazarlama, satış, ürün planlama, üretim, tedarik gibi süreçlerin her birinde verimlilik elde etmek” diye konuşuyor. Verimlilik, sadece Koç Holding’in değil, yeni dönemde fark yaratmak isteyen pek çok şirketin ajandasında ilk sıralarda yer alıyor. Şirketlerin verimliliğe sadece tasarruf odaklı bakmaması ise dikkat çekici... Yeni dönemde verimlilik adına yapılan çalışmalar farklılık içeriyor. Yalın yönetim, teknoloji yatırımları, iş modeli yenileme gibi direkt şirket operasyonlarıyla ilgili konularda verimlilik elde edilmeye çalışılıyor. Şirketler, bu sayede ciroda, üretimde, kârlılıkta yüksek oranlarda büyüme sağlamanın peşinde... Stok maliyetlerinden kurtulup, ürün çeşitliliğini, bulundukları ülke sayısını, kapasite kullanım oranlarını artırmak için kolları sıvayanlar da var...
Tabloları görmek için görsele tıklayın.

TEKNOLOJİ YENİLEDİLER
Verimlilik elde etmenin en önemli yollarından biri teknoloji yenileme. Alarko Leröy de bu yolu başarıyla izleyen şirketlerden... Alarko-Leröy Genel Müdürü Bülent Işık, üretim sürecinde kullanılan eski teknoloji makinelerin yerine yenilerini koyarak yüzde 4 verim ve kalite artışıyla işçilikte yüzde 10 verim artışı sağladıklarını söylüyor. Kalite yükselirken iade miktarının da yüzde 20 azaldığını belirtiyor ve şöyle devam ediyor: “Verimlilik artışından dolayı maliyetler aşağı çekildi. Bu da bazı ürünlerin satış ve üretim miktarını yüzde 50 artırdı. Teknolojik yatırımlarla birlikte pazar payı kaybettiğimiz alanlarda etkili olduk ve yeni müşterilerle birlikte ciroda artış sağladık.” Işık, 2013’te de teknolojik yatırımlara devam edeceklerini, hazır tüketime yönelik AR-GE çalışmalarıyla yatırım ve pazar araştırmaları yapacaklarını söylüyor. Kiğılı da daha verimli olmak için 2011’de teknolojiye ciddi yatırım yapan şirketlerden.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz