Yeni yol haritası

Son yıllıkta sektörlerin sürdürülebilirlikte aldıkları mesafeyi sizin için bir araya getirdik.

1 EKİM, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni yol haritası

Sektör içinde çimento, banyo ve mutfak teçhizatları ile soğutma ve ısıtma sistemlerinin de olduğu binaların ve yapıların inşaatında ve yenilenmesinde kullanılan ürünlerin üretimiyle ilgilenen çok çeşitli şirket var. Bu endüstrinin dağınık doğası yüzünden ortaya çok farklı rekabet ortamları çıkıyor. Örneğin, çimento üretiminde devasa miktarlarda enerji tüketilmesi dolayısıyla bu sektör sera gazı salınımlarının baş sorumlusu konumunda. Bu sektörün öncelikleri arasında sera gazı salınımlarının azaltılması ve çevreci yaşam döngüsü analizleri olmalıdır. Yapı malzemeleri segmentinde ise giderek sıkılaştırılan enerji ve su verimliliği yönetmelikleri nedeniyle inovasyonlara gitmek kaçınılmaz olacaktır. Nihayetinde bu endüstri geçmişe kıyasla çok daha bilgi odaklı çalışarak yetenek cezbetmeyi, elde tutmayı ve insan sermayesi geliştirmeyi rekabet avantajı yaratmanın kilit kaynakları haline getirecektir.

KİMYASAL MADDELER
Kimyasal maddeler sektörü, uzman ve basit kimyasallar, plastikler, endüstriyel gazlar, zirai mücadele ilaçları vb. endüstrileri için katkı maddeleri geliştiren, üreten ve dağıtan şirketlerden oluşur. Burada kilit itici güçler arasında inovasyon ile ürün geliştirme vardır. Ancak kimyasalların çevreye verdiği zarar nedeniyle bu sektör sera gazı salınımı kontrolünde yasal engellerle karşılaştı. Yeni ürün geliştirme süreci artık tehlikeli maddeler yerine yenilenebilir malzemelerin kullanılmasını gerektiren daha sürdürülebilir süreç tasarımlarını zorunlu kılıyor. Üstelik yeni ürün uygulamaları için de artık ürün veri tabanlarının ve müşteri eğitiminin de olduğu kapsamlı ürün destek yönetim sistemleri de zorunlu hale getiriliyor.

GİYİM, AKSESUAR, AYAKKABI
Tekstil, aksesuar ve ayakkabı sektöründeki şirketlerin yeni pazarlara ve kategorilere doğru açılabilmeleri için güçlü marka itibarlarından ve üst seviye inovasyonlardan faydalanmaları gerekiyor. Ancak sürekli değişen moda rüzgarları ve kısalan ürün döngüleri yüzünden sadece inovasyoncu pazarlama stratejileri burada yetersiz kalıyor. Tedarik zincirinin etkinliğinde ve yönetiminde akıllı satın alma modellerine, sorumlu kaynaklandırmaya ve ekstra şeffaflığa ihtiyaç var. Bu endüstri halen çevresel hassasiyetleri, ürün tasarımı ve geliştirmeye entegre etme ile yüzleşmeye devam ediyor. Şirketlerin sürdürülebilirlik sorunlarıyla ilgili olarak üstleniciler ve tedarikçilerle ilişkiye geçmesi, emeğe dayalı faaliyetleri aktif bir şekilde takip etmesi gerekiyor. Şirketlerin adil çalışma şartlarını ispatlamak için bu faaliyetlerin sonuçlarını kamuoyuyla paylaşması, kendi itibarını ve nihayetinde kendi marka ve kurumsal değerini koruması demek olacaktır.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.