Yeni yol haritası

Son yıllıkta sektörlerin sürdürülebilirlikte aldıkları mesafeyi sizin için bir araya getirdik.

1 EKİM, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni yol haritası

Enerji verimliliğinde giderek artan zorunlu yasal baskılar da söz konusu. Bu endüstride düşük enerjili, pasif ve artı enerjili binalar gibi yeni teknolojik gelişmelere karşı duyarlı olan şirketlerin ön plana çıkma ihtimali çok yüksek. Bugün bir gayrimenkul projesinin daha ilk aşamasında çözüm bulunması gereken sorunlar arasında işe gidiş-geliş süresi, yerel sosyal faaliyet tesisleri, yeşil alanlar ve enerjinin korunması gibi meseleler olmalıdır. Iş sağlığı ve güvenliği riskleri günümüzde çok yüksek ve çalışanlar ile harici taşeron işçiler arasındaki iş kazaları oranını azaltmak için oldukça katı yönetim uygulamalarına ihtiyaç var.

SİGORTACILIK
Sigorta tamamen risklerin yönetimiyle ilgili bir olgudur. Sigortacılık sektörü tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin arasında sorumluluk, yaşam ve sağlık sigortalarının yanı sıra reasürans ve finansal hizmetler de vardır. Sigortacılar, inovasyoncu ürünler geliştirmek, müşteri kazanmak ve onları elde tutmak için motivasyonları yüksek, oldukça yetenekli ve deneyimli çalışanlara ihtiyaç duyarlar. Dolayısıyla şirketler, sürekli olarak çalışan ilişkilerine, ödüllendirme sistemlerine ve bilgi yönetimine yatırım yapmak zorundalar. Doğal felaketler ve aşırı mevsimsel koşullardan kaynaklanan küçük hadiseler bile sigortacılık sektörü açısından önemli birer sorun teşkil etmektedir. Diğer sorunların arasında ise değişen demografiler, obezite ve diğer yeni türden sağlık riskleri sayılabilir. Bundan başka mali sorumluluk vakaları da sigortacılık sektörünün diğer sektörlere ve politik karar verme sürecine ne kadar sıkı sıkıya bağımlı olduğunu göstermektedir.

MEDYA
Heterojen ve rekabetçi bir yapısı olan yayıncılık sektörü bugünlerde içeriğin sayısallaştırılması ve elektronik olarak sunumuna doğru giden büyük bir değişimden geçiyor. Bu değişimle kucaklaşmayı ve çevrimiçi pazar segmentlerindeki gelir akışlarını arttırmayı becerebilen medya şirketleri gelecekte ortaya sektör liderleri olarak çıkacaklar. Yeni pazarlara girilmesinde ve yeni iş fırsatları yaratılmasında, yeni teknolojilerin kullanılmasının, inovasyoncu düşünmenin ve içerik ile kanal yönetiminin önemi çok büyük. Bu sektörde öne çıkacaklar ise yetenekli, yaratıcı, motivasyonu yüksek işgücünü elde tutup kaçırmamaya dikkat eden şirketler olacaktır. Gelişmekte olan ülkelerde artan okuryazarlık oranı önümüzdeki yıllarda medya sektörüne müthiş büyüme potansiyeline sahip devasa bir pazar sunacak. Kamuoyunun gündeminde kalmaya ve ilgi odağı olmaya devam edecek konular arasında ise işgücünde ayrımcılığı önleyen politikalar ve müşteriler ile topluluklara karşı kültürel hassasiyet gibi sosyal faktörler bulunacak. Medya şirketlerinin kamuoyu yaratmaktaki güçleri göz önüne alındığında, sorumluluk, şeffaflık ve etik reklamcılık yaklaşımları da diğer önemli faktörler olarak ön plana çıkmaktadır.




İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.