Zamanın değerini anlayan şirketler, ürünlerde hız yarışına girdi.
BEYAZ EŞYADA HIZ ARTIYOR
BANKACILAR FARK ATIYOR
perakende zinciri Migros müşterilerine daha az zamanda alışveriş ortamı sunma peşinde. Şirketin bu konudaki son uygulaması ilk kez İstanbul Ataşehir’de pilot çalışma olarak devreye koyduğu jet kasa projesi. Jet kasalar normal kasalara oranla müşterilerin işlem hızını yüzde 35’e varan oranlarda aşağı çekiyor. “Jet Alışveriş” sloganıyla hayata geçen bu proje kapsamında alışverişini tamamlayan müşteriler hiç sıra beklemeden, jet kasalarda ürünlerini kendileri okutup, ödeme işlemini gerçekleştiriyor.
Her yıl rekor sayıda yolcu ve araç taşıyarak dünyanın sayılı taşımacılık kuruluşları arasında yer alan İDO, yolcuların işlemlerini hızlandırmak için 2009 yılında İDOMATİK adını taşıyan kioskları devreye soktu. Bilet işlemlerinin yüzde 47’sini internet ve çağrı merkezi üzerinden gerçekleştiren İDO yolcuları, satın aldıkları biletleri terminallerde bulunan bu kiosklar sayesinde gişede bekleme yapmadan bastırabiliyor. Gişeden yapılan bilet işlemlerinde bir biletin basımı ortalama 1,5 dakika alırken, bu işlem kiosklar üzerinden sadece 10 saniyede tamamlanabiliyor. Gişede görev yapan bir personel günde en fazla 500 adet bilet kesebilirken, İDOMATİK’ler en yoğun günlerde 20 bin adedin üzerinde bilet basımı gerçekleştirebiliyor. Şu anda İDO’nun toplam 85 iskelesinde 53 adet İDOMATİK görev yapıyor.
“TÜM ÜRÜNLERDE
ZAMAN TASARRUFU SAĞLIYORUZ”
"BEKLEMEYİ YÜZDE 40 AZALTIYOR"
“ZAMAN KAZANDIRMAK
REKABETTE KALICI FARK YARATIR”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?