CEO'ların büyük veri formülü

Devasa boyutlara ulaşan veri tsunamisini doğru yönetmek için CEO’lar da yoğun çaba içinde...

11.03.2016 15:14:160
Paylaş Tweet Paylaş
CEO'ların büyük veri formülü
VERİYİ VERİMLİ YÖNETMEK
Veri yönetimine yatırım yapan kurumların ilk icraatı bu alanda çalışacak özel departmanlar oluşturmak oluyor. Akbank’tan Mudo’ya, GittiGidiyor’dan DHL ve Hopi’ye kadar veri yönetiminde ileri olan kurumların pek çoğunun veri altyapısı ve yönetimi konusunda çalışan ayrı bir veya iki departmanı bulunuyor. Özel departman kurmayanlar ise veri yönetimi ve analizi çalışmalarını IT departmanları bünyesinde yürütüyor. Hopi Genel Müdürü Onur Erbay, “Veri yönetimi konusunda uzmanlaşmış iki ekibimiz mevcut. Bunlardan birincisi Hopi’nin bütün veri sistemlerinin geliştirilmesinden, bakımından ve en iyi teknolojilerin uygulanmasından sorumlu. Bunun dışında bir de yeni oluşturmaya başladığımız veri bilimi (data science) ekibimiz var. Bu ekip müşteri verilerini ileri analiz ve istatistiksel yöntemlerle anlamlandıran modelleri geliştiriyor” diyor. Uzun yıllardır veri yönetimi konusunda çalışan departmanları olduğunu söyleyen Faik Sönmez Yönetim Kurulu Başkanı Mete Sönmez, “Veri yönetiminde verimli olmak için lüzumsuz veri üretmemeye, karar almaya destek olacak verileri sade bir şekilde düzenli olarak almaya ve karşılaştırmaya çalışıyoruz” diyor. DHL Express Türkiye BT Direktörü Serdar Dilmen de büyük verinin diğer adıyla “iş zekası” süreçlerinin, özel bir ekip tarafından yönetilmesi gerektiğini ifade ediyor. Dilmen, veri yönetiminde oluşturdukları sistemi şöyle aktarıyor: “Üst yönetimimizin de desteklediği, ‘Business Intelligence Center of Excellence’ olarak adlandırdığımız bir ekip, DHL bünyesinde iş zekası stratejisinin ve vizyonunun belirlenmesi konularında görev yapıyor.”
SÜZGEÇTEN GEÇİYOR
Veri konusunda çalışan ayrı departman oluşturduktan sonra sıra şirkete ulaşan verilerin süzülmesine geliyor. P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, veri yönetimi için öncelikle kendilerine ulaşan verileri süzmelerine yarayan araçlar geliştirdiklerini belirtiyor. Turnaoğlu, “Süzdüğümüz verileri düzenli analiz ediyoruz. Bazı verileri ise hiç görmeden arşivliyoruz. Daha sonra ihtiyacımız olduğunda dönüp bakacak bir veri kaynağımız bulunmuş oluyor” diyor. Bankalar da her geçen gün genişleyen ve farklılaşan müşteri tabanlarındaki veriyi anlamlandırmak için birçok çalışma yapıyor. Bu çerçevede bankalar hedeflerin gerçekleşme oranlarının anlık görülebildiği ekranlardan detaylı CRM bilgilerine kadar birçok departmana hizmet eden entegre veri yapıları kuruyor. Veri altyapılarını geliştirmeye devam ettiklerini belirten Akbank BT’den sorumlu genel müdür yardımcısı Turgut Güney, “Bankamızın sistemlerinde oluşan operasyonel veri, bankacılık yapısına özel modellenmiş veri ambarı sistemimize, analitik veri haline dönüştürülerek aktarılıyor. Burada toplanan verilere, iş ihtiyaçları dahilinde genel müdürlük ve tüm şubeler tarafından erişilebiliyor” diyor. Gayrimenkul sektöründe de veri yönetimi oldukça önemli. Sadık müşteri tabanı oluşturmaya çalışan markalı konut üreticileri CRM konusuna yatırım yapıyor. Özyurtlar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Özyurt, “CRM konusunda son derece gelişmiş ve profesyonel bir program kullanıyoruz. Gelen bilgilerin kategorize edilmesi ve depolanması konusunda bu programdan yararlanıyoruz” diyor. Doğtaş Bilgi Teknolojileri Müdürü Yavuz Selim Hindistan ise veri yönetiminde CRM, üretim, finans ve çizelgeleme için farklı programları kullandıklarını söylüyor. Hindistan, “İş zekası ve raporlama için Qlikview programını kullanıyoruz” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz