"CRM yeni trendlerle büyüyor"

Müşterileri yakından tanımak ve onlara özel çözümler gerçekleştirmek isteyen şirketler, son dönemde CRM’i daha fazla tercih eder oldu.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
CRM yeni trendlerle büyüyor
Globalde bu taleple birlikte 18 milyar dolar büyüklüğe ulaşan crm pazarı türkiye’de ise 25 milyon dolar seviyesinde. Sektör uzmanları büyümenin benzer şekilde gerçekleşeceğini ifade ederken “bulut bilişim”, “sosyal medya” ve “mobil yaşam” gibi trendlerin crm’e yepyeni bir yön vereceğini söylüyor.

Müşteri İlişkileri Yönetimi (Customer Relations Management-CRM) yazılımları pazarı son yıllarda yükselen bir trend içinde. CRM müşteriyi tanımak, onun ihtiyaçlarını anlamak, ona uygun hizmetlerle ürünler geliştirmek ve bu bilginin organizasyon içinde paylaşılması olarak tanımlanıyor. Bu eskiden de yapılan bir şeydi. Ancak artık bilgiye ulaşmak teknoloji vasıtasıyla çok daha kolay. Üstelik bilgiyi işleyip ona göre ürün geliştirmek de mümkün. Çok büyük kitlelere yönelik olarak birebir pazarlama ihtiyacı bugün ortaya çıktığı için bunu yapabilecek ileri teknolojiler mevcut. Bu ihtiyaçlarla birlikte tüm dünyada ve Türkiye’de CRM
yazılımları pazarının cirosu artıyor ve uygulama alanları genişliyor.
Tabloyu görmek için görsele tıklayın.

18 MİLYAR DOLARA ULAŞTI
Araştırma şirketi Gartner’ın son raporuna göre CRM yazılımı toplam cirosu 2012 yılında 18 milyar dolara ulaştı. Bu 2011 yılına göre yüzde 12,5 civarında artışa denk geliyor. Gartner Başkan Yardımcısı Joanne Correia, pazardaki majör oyuncuların 2012 yılında büyük bir rekabet içinde olduklarını ve CRM penetrasyonunun orta ölçekliden büyük şirketlere kadar her ölçekten şirkette arttığını ifade ediyor.

Şirketlerin özellikle hizmet olarak yazılım satın alma tarafında güçlü bir taleple karşılaştıklarına dikkat çeken Joanne Correia, bu taraftaki cironun da toplamın yaklaşık yüzde 40’ına ulaştığını ifade ediyor. CRM cirosunun yaklaşık yüzde 50’si ilk beş şirket tarafından elde ediliyor. SAP bu anlamda en büyük şirket olurken cirosu 2,3 milyar dolar civarında bulunuyor. Ama geçen yıl Salesforce.GM 2,5 milyar dolar cirosuyla onu geçti. Ardından Oracle ve Microsoft onları takip ediyor. 2012’de şirketler, yeni fonksiyonlar ve tekliflerle CRM alanında genişlemeye devam etti. 2009 yılında pazarda başlayan konsolidasyon dalgası 2012 yılına kadar devam etti.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz