Disiplinli sürdürülebilirlik

Günümüzde çok sayıda şirket yönetebileceğinden fazla sayıda sürdürülebilirlik girişimine sahip. İşte size onları kontrol altına alma yolları. Sheila Bonini ve Steven Swartz

11.11.2014 18:47:060
Paylaş Tweet Paylaş
Disiplinli sürdürülebilirlik


Bu hedefleri tutturabilmek için şirket içinden destek almak çok önemlidir. Bizim analizimiz, sürdürülebilirlik hedeflerini tutturmakta harika işler çıkaran şirketlerin kurumsal liderlerini bu uygulamanın en başından itibaren ondan sorumlu tuttuklarını gösteriyor. Mülakat yaptığımız global bir imalatçı, 2010 yılında yaptığı bir duyuruda 2020 yılına kadar sera gazı salımları ile enerji tüketimini yüzde 20 oranında azaltmış olacağını açıklamıştı.

Bunu başarabilmek için de enerji değerlendirmeleri yapmış ve enerji yönetimi planları oluşturmuştu. Standartların tanımlanması ve oluşturulmasını optimumlaştırmak için global programlar yaratmış, şirket içi “şampiyonlar" geliştirmiş, onları eğitmiş ve en mükemmel uygulamaları koordine etmiş ve olası her yerde yenilenebilir enerji kullanmış ve ayrıca elde edilen ilk kazanımları dahili bir haber bülteni ve düzenli konferans çağrılarıyla çalışanlarına duyurmuştu. 10 yıllık çabanın daha ilk dört yılında bu projenin net bugünkü değeri daha şimdiden pozitife geçmiş durumda.

Hırslı harici hedefler belirlemek organizasyonu motive eder, kaynakların yeniden tahsis edilmesini sağlar ve sorumluluk alma duygusunu güçlendirir. Karbon İfşaat Projesi’ne dahil olan şirketlerle ilgili bir analizde, emisyonların azaltılması söz konusu olduğunda harici hedefler belirleyenlerin daha iyi iş çıkardığı ve bu gibi yatırımlarının finansal getirilerinin daha yüksek olduğu görüldü.

Aslında daha güçlü hedefler inovasyonları da cesaretlendirir, insanlar onları tutturacak yeni yöntemler bulmak için kendilerini daha motive olmuş hisseder. Hedef yokluğu bir sürdürülebilirlik katilidir: “Ölçülebilen şeyler yönetilebilir” deyimi herhangi bir şirket işlevinde olduğu kadar sürdürülebilirlik için de geçerlidir.

Ancak bu henüz yapılmıyor. McKinsey’in S&P 500 şirketleriyle ilgili bir analizi her beş S&P 500 şirketinden sadece birinde bu ifadenin niceliklendiril-diğini, uzun vadeli sürdürülebilirlik hedeflerinin tespit edildiğini ve yarısının da hiçbir hedefi olmadığını ortaya koyuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz