Kalıcı strateji mucizesi

THY küresel marka olma, Teknosa yaygınlık, BİM düşük maliyet, LC Waikiki ise odaklanma stratejisinden uzun yıllardır taviz vermiyor...

1.03.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Kalıcı strateji mucizesi


TEHDİTLER NELER?

Uzmanlar, günlük bakış açısından kurtulmak için her şirketin stratejiye ihtiyacı olduğu konusunda hemfikir. Ancak başarılı olmak için şirketlerin bu stratejileri uygularken istikrarlı bir tutum sergilemeleri, beyazdan mavi yakalılara kadar tüm çalışanlara hedefleri açık ve net şekilde anlatmaları gerekiyor. Ceva Lojistik Genel Müdürü Aslan Uzun da ancak bu şekilde stratejilerin uzun süreli başarıyı getireceğini söylüyor. Ceva'dan örnek veren Uzun, "Stratejilerimizin başarıya ulaşması için tüm hedef ve stratejilerimizi çalışanlarımıza en doğru şekilde anlattık. Böylece çalışanlarımızın şirketimizle ya da kendi aralarında çatışmalar yaşamasını önlemiş olduk" diyor. Ayrıca Uzun'a göre ayrım yapmadan tüm çalışanlarla yakından ilgilenmek, onların iyi günlerinde ve kötü günlerinde yanlarında olmaya özen göstermek, stratejilerin çalışanlar tarafından sahiplenilmesini sağlıyor. Management Center Türkiye Genel Müdürü Tanyer Sönmezer de bu konuda en önemli tehdidin moda olduğu için uygulanan ancak pazar şartlarına uymayan stratejiler olduğunu söylüyor. Sönmezer, "Modadan kaçınıp gerçekten işe yarayan stratejiyi uygulamak lazım. Ayrıca, strateji belirlerken müşterisini dinleyen şirketlerin başarılı olduğunu görüyorum" diyor. Sönmezer, yurtdışında BMW ve Apple'ı, Türkiye'de ise İş Bankası, Garanti, Yapı Kredi ve Turkcell'i yıllardır stratejisini değiştirmeden ilerleyen markalara örnek gösteriyor. Birçok stratejinin aynı anda yürütülmeye çalışılması da uygulamada tehdit oluşturabiliyor. Uzmanlar maliyet liderliği, farklılaştırma ve odaklanma gibi 3 farklı stratejiyi tek bir şirketin aynı anda uygulamasının mümkün olmadığını söylüyor. Mazars CEO'su İzel Levi Coşkun da "Uygulamada başarı için stratejilerin uzun vadeli olması çok önemli. Ayrıca stratejilerin şirketin kuruluş prensipleri ile uyumlu olması gerekiyor" diyor.

TAHİR GÖRGÜLÜ/KAYI GROUP YKB.
ÖNEMLİ OLAN SÜREKLİLİĞİ SAĞLAMAK"
KRİTİK BASARI FAKTÖRÜ

Son 5 yıldır hep yüzde 30'nun üzerinde büyüme gerçekleştiriyoruz. Bunun için ne yapmak ve hangi noktaya varmak istediğimiz konusunda amaçlar, hedefler ve görevler belirliyoruz. En önemli stratejimiz ise "süreklilik ve istikrar". Başarıyı yakalamak kadar sürekliliği sağlamak da bizim için çok önemli.
FARK YARATMAK
Bir diğer önemli değişmeyen stratejimiz ise "fark yaratmak". Aynı müşteriye, rakiplere oranla çok daha farklı hizmetler sunabiliyoruz. Bugün için toplam kalite zaten bir zorunluluk. Ama rekabette size bir öncelik sağlamaz. Toplam kalite artık piyasaya girişin ya da sektörde kalabilmenin bir gerekliliği.
MÜŞTERİYİ DİNLEMEK
Müşteri tercihlerindeki değişimleri görebilmek, çalışma alışkanlıklarındaki değişimleri gözleyebilmek ve müşteriye rakiplerin sunamayacağı çok farklı hizmetler sunabilmek çok önemli. Bu konuya çok ciddi zaman ve emek harcıyoruz.


CEO DEĞİŞİRSE

Uzmanlara göre bir stratejiyi uzun yıllar değiştirmeden uygulamak için geçerli olan bazı temel unsurlar var. Yönetim danışmanı Dr. Erkan Tozluyurt bunun için öncelikle yönetim kademesinde kararlılığı ve sürekliliği sağlamak gerektiğini söylüyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz