M dalgası geliyor

Mobil teknolojilerin yaygınlaşması ile tüm sektörlerde devrim gibi bir değişim yaşanıyor...

1 EKİM, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
M dalgası geliyor

Cep telefonları ve internet üzerinden eğitim verebilecek şekilde hayata geçirdiğimiz Doğa Akademi uygulamalarıyla öğretmen ve çalışanlarımızın kendilerini geliştirmelerini sağlıyoruz” diye anlatıyor.

İNTERAKTİF PAZARLAMA
İlaç sektörü pazarlama etkinliklerinde mobil teknolojileri her geçen yıl daha fazla kullanıyor. Örneğin Pfizer, mobil CRM projeleri yapıyor, şirketin satış temsilcileri ise saha ziyaretlerinde iPad tabletlerle kapalı devre pazarlama çalışmaları gerçekleştiriyor. Pfizer Çok Kanallı Pazarlama Lideri Gökhan Salmanoğlu, iPad’e özel tasarlanan NeoPad programı ile müşterilerin pazarlama programları sonucunda verdiği cevapları ve tepkileri, gerçek zamanlı olarak gördüklerini belirtiyor. Ona göre pazarlama içeriklerini çok hızlı revize ederek, etkileşimi maksimize ettiklerini anlatıyor. “Mobil tansiyon takip mekanizması olan TeleTıp projemizde de aile hekimlerinin hastalarının tansiyonlarını, uzaktan da düzenli olarak gözlemleyebilmelerini sağladık” diyor.

HAKAN ORHUN / ELEKTRONİK TİCARET İŞLETMECİLERİ DERNEĞİ BAŞKANI
5 YILDA E-TİCARETİN YARISI MOBİLDEN GELİR
MOBİL HAREKETLENECEK

Mobilleşmenin birçok türü bulunsa da her türü mobil ticaret için önemli. Burada da ara yüz ve kullanıcı deneyimi ön plana çıkıyor. İyi bir ara yüz, akıllı bir uygulama ve kolay kayıt olmayla beraber mobil ticaretin daha da hareketleneceğini öngörüyorum. Zaten bununla beraber e-ticaret sitelerinin de iştahı kabaracak ve mobil sitelerine daha fazla önem verecekler. Bu da sektöre ek bir hacim, son kullanıcılara da daha rahat bir hayat sağlayacak.
AKILLI TELEFONUN ROLÜ
Tablet ve akıllı telefonlar m-ticaretin en büyük aracıları. Özellikle fırsat siteleri ve özel alışveriş kulüplerinden yapılan alışverişlerde, akıllı telefonların kullanımı daha hızlı artış gösteriyor. Alışveriş sitelerinin başta iPhone olmak üzere mobil aplikasyonları ile tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunuluyor. Şu aşamada m-ticaretin yüzde 70'inin akıllı telefonlar üzerinden gerçekleştiğini söyleyebiliriz.
ADAPTASYON İÇİN HF 5 YIL
Bu oran kullanıcı dostu aplikasyonların geliştirilmesiyle artış gösterecek. Mobil kullanım oranları çok hızlı artış gösterse de satıştaki büyüme henüz istediğimiz düzeyde değil. Tüketicilerin bu sürece adaptasyonu için henüz erken ancak önümüzdeki 5 yıl içerisinde e-ticaret sitelerinin trafiğinin yüzde 50'sinin mobil üzerinen geleceğini düşünüyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.