Öldürücü hıza dikkat

Yeni ürün sunumunda son dönemde bir “durağanlık” ve “azalış” trendi hakim...

1.07.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Öldürücü hıza dikkat

Kozmetik de iç dinamiği itibariyle yenilikçi olmadan var olamayacak bir pazar. Ec-zacıbaşı-Beiersdorf Genel Müdürü Coşkun Bedük, “Optimum ürün gamını kurarak satış, kârlılık ve pazar payımızı artırıyoruz” diye konuşuyor. Türkiye’de çikolata ve şekerleme de dinamik yapısı nedeniyle ürün sayısını artıran kategorilerden... Nestle Türkiye Çikolata ve Şekerleme Grubu Genel Müdürü Devrim Cöbek, özellikle genç tüketicilerin pazara yeni sunulan ürünleri denemeye fazlasıyla ilgi duyduğunu söylüyor. “Yeni bir ürün bir öncekinin yerini hızlıca alabiliyor” diye konuşuyor.

AHMET PURA / KOZMETİK VE TEMİZLİK ÜRÜNLERİ SANAYİCİLERİ DERNEĞİ YÖNETİM KURULU BAŞKANI
YENİ ÜRÜN HIZINDAKİ DEĞİŞİMİN NEDENİ
TÜKETİCİ TALEBİ

Yeni ürün çıkarma hızı yüksek olan kategorilerde, büyük şehir dinamikleri, farklı lezzet arayışları ve yeni yaşam tarzına uygun pazarlama yaklaşımının ön plana çıktığını söyleyebiliriz. Çalışan anneler ve bekar yaşayanların artması, sağlıklı yaşama uygun paketleme ve bugüne kadar tek tip olan ürünlerde farklı lezzetler denemeye açık bir tüketici, talebi belirliyor.
REKABETE GİRMEK
Yeni ürün çıkarma hızı stabil kategorileri incelediğimizde tek bir yorum yapmak mümkün değil. Zira bu kategoride, ilk ölçümleme verilerinin alındığı dönemde de yoğun ürün lansmanları yapan bir grup yer alıyor. Hızın stabil algılanması, bu süre zarfında belli bir çizgide devam eden çalışmalar olabilir. Diğer yandan, rekabet yoğun ve güçlü markaların olduğu kategorilerde, yeni ürünler rekabete girmede bir avantaj bulmamış olabilir.
MALİYETİ YÜKSEK
Yeni ürün çıkarma hızı düşük kategorilerde yatırım maliyeti yüksek veya marka sadakati güçlü ürünler yer alıyor. Nielsen verilerine göre bira, şampuan ve gazlı içecekler marka sadakati en yüksek kategoriler arasında yer alıyor.

PROF. DR. G. NAZAN GÜNAY / EGE ÜNİVERSİTESİ İİBF İŞLETME BÖLÜMÜ
“KRİZ YENİ ÜRÜN HIZINI ETKİLEDİ”
ZORLAMA ÜRÜN

Birçok şirket “yeni ürün yaratmak zorundayız” yeni ürün sunamazsak yok oluruz” düşüncesi nedeniyle sadece ürün sunmak için yeni ürün sunuyor. Kısacası bu zorlama bir tavır oluyor. Yeterince araştırma yapmadan, sanki tüketiciler market kapılarında yeni ürün kuyruğunda gibi düşünerek sunulan ürünler, elbette kısa sürede raflardan çekiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz