"Sosyal etkiye yönelik tasarım: D-Rev’in öyküsü"

Günümüzde çok sayıda şirket, dünyadaki yükselen orta sınıf tüketicileri hedefliyor. Ancak günde 4 dolardan az bir parayla geçinen insanların sağlığını ve yaşamını iyileştirmeyi hedefleyen D-Rev’e benzeyenlerin sayısı çok az.

10 EKİM, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal etkiye yönelik tasarım: D-Rev’in öyküsü
Krista Donaldson Gelişmekte olan ülkelerde yaşayan yüz milyonlarca insan için gelişmiş uluslarda sıklıkla çantada keklikmiş gibi görülen bir tıbbi bakım bile kesinlikle el yakıcı seviyededir. Kâr amacı gütmeyen bir kuruluş olan D-Rev (veya “Tasarım Devrimi”), günde 4 dolardan az parayla geçinen insanlara tıbbi ürünler tasarlamak ve ulaştırmak amacıyla 2007 yılında kuruldu.

Bu röportajda D-Rev CEO’su Krista Donaldson, McKinsey’den Rik Kirkland’a bu şirketin evrimi, ürünleri ve hedeflerini anlatıyor. Donaldson’un düşüncelerinin derlenmiş bir nüshası aşağıda sunuluyor.

Sosyal ihtiyaç, pazar fırsatı
D-Rev aslında İngilizcede Design Revolution yani Tasarım Devrimi’nin kısaltması. Biz günde 4 ABD doların altında bir parayla geçinen müşterilere yönelik ürünler tasarlıyoruz. Bu ürünler, ya bu insanların sağlığına iyi geliyor ya da gelirlerini artırıyor. Biz aslında sosyal ihtiyaçla birlikte pazar fırsatlarının da büyük olduğu yerler arıyoruz.

Bizim yapılanmamız kâr amacı gütmeyen bir kuruluş şeklinde, ancak bizim müşterilerimizin çoğu bu ürünün ardında aslında kâr amacı gütmeyen bir kuruluşun olduğunu bilmez. Biz çoğunlukla geleneksel olmayan müşterilere yönelik ürünler tasarlarız, çünkü her ne kadar çoğu şirket gelişmekte olan piyasalara hizmet ettiğinden bahsediyor olsa da onlar aslında bundan gelişmekte olan piyasalardaki yüksek gelirli insanlara hizmet etmeyi kastediyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz