Sosyal etkiye yönelik tasarım: D-Rev’in öyküsü

Günümüzde çok sayıda şirket, dünyadaki yükselen orta sınıf tüketicileri hedefliyor. Ancak günde 4 dolardan az bir parayla geçinen insanların sağlığını ve yaşamını iyileştirmeyi hedefleyen D-Rev’e benzeyenlerin sayısı çok az.

10 EKİM, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal etkiye yönelik tasarım: D-Rev’in öyküsü


Biz ise gerçekten günde 4 dolardan az bir paraya geçinmek zorunda olan insanlarla ilgileniyoruz. Yani düşük, orta-gelirli ve gerçekten son derece düşük gelirli insanlarla. Ürünlerimizden biri de ışın tedavisi,yani fototerapi cihazı. Fototerapi aslında sarılıklı doğan bebeklerin tedavisinde kullanılan mavi bir ışık. Ve örneğin Amerika Birleşik Devletleri’nde böyle bir cihazın maliyeti 3 bin 500 dolar civarında. Biz ise eşit düzeyde veya daha iyi performanslı bir cihazı sadece 400 dolarlık maliyetle tasarladık.

Brilliance adındaki bu fototerapi cihazında yaptığımız sihirbazlık ise sadece onun lisansını Hindistan’ın en büyük yenidoğan ekipmanları üreticisi Phoenix Medical Systems’e vermekten ibaretti. Ancak bu ürünün üretiminin ölçeği artmaya başladıkça farkına vardığımız şeylerden biri de bu ürünler Phoenix’ten çıktıktan sonra bizim onların fiyat noktaları üzerinde illa da bir kontrolümüz olması gerçeğiydi.

Örneğin biz Filipinler’de bir bayinin o dönem gümrük ve diğer vergilerle birlikte maliyeti 500 dolar olan bir cihazı 2 bin 300 ila 2 bin 400 dolar arasında bir fiyatla sattığını görmüştük. Bu durum bizi bayi seçiminde ince eleyip sık dokumaya teşvik etmişti. Ve bu bizim D-Rev’in ilk günlerinde yapmayı düşünmeyi aklımızdan bile geçirmediğimiz bir şeydi.

Ölçeklenme ve eğitim
Üretim hacmini artırdığımız bir diğer ürünün adı ise ReMotion diz. Bu, dizüstü ampüt hastaları için protez bir diz. Bu proje Hindistan’daki Jaipur Foot organizasyonunun bir Stanford biyomekanik sınıfına başvurarak hedef kitlelerinde kullanabilecekleri makul fiyatlı bir diz istemeleri üzerine başlatılmıştı.

Böylece öğrenciler bir diz tasarlamış ve ders bittikten sonra onların gidebilecekleri gerçekten hiç bir yer yoktu. Uzun sözün kısası biz bu tasarımları gayet iyi özümsemiştik. Ve o günden bu yana 80 dolar barajını aşmayacak çok iyi ve üstün performanslı bir dizi nasıl tasarlayacağımıza bakıyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.