Uzmana talep artıyor

Sosyal medya uzmanlığı, iş dünyasının son dönemde önem vermeye başladığı mesleklerden biri...

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Uzmana talep artıyor
Türkiye İş Kurumu'nun Türk Meslekler Sözlüğü'ne bile girdi. Sosyal medyanın hızla büyüyerek şirketlerin stratejilerine dahil olması ise bu durumun en önemli nedeni. Geçtiğimiz yıl sadece Yenibiris.com'a 527 adet sosyal medya ilanı girmiş durumda. Son birkaç yılda kendi bünyesinde bu konuya odaklanan departmanları oluşturup uzman kadrolar istihdam etmeye başlayan şirketler var. Bu şirketlerin önümüzdeki dönemde bu kadroları daha da genişletme planları olması ise dikkat çekici... Bugün Türkiye’de pek çok şirket, sosyal medyayı işinin önemli bir parçası olarak görüyor. Geleneksel mecraların yanında sosyal medyayı daha kritik bir konumda pozisyoıılandırıyorlar. Çünkü Türkiye’deki 15 yaş ve üzerindeki sosyal medya kullanıcısı 18,1 milyon kişiye ulaşmış durumda. Bu, Türkiye’deki online nüfusun yüzde 79’unun sosyal medyayı kullandığı anlamına geliyor. Dünyada ise online nüfusun yüzde 62’si sosyal medyaya bağlanıyor. Bu rakamlardan da anlaşılacağı gibi artık şirketlerin de insan kaynakları departmanlarının da sosyal medyaya karşı kayıtsız kalamayacağı ortada... Sosyal medyayla birlikte yeni işler yeni pozisyonlar yükseliyor. 2011 yılı itibarıyla da Türkiye İş Kurumu’nun Türk Meslekler Sözlüğüne de girmeyi başaran sosyal medya uzmanlığı, iş dünyasının önemli bir mesleği haline geldi. Sosyal medyanın hızlı büyümesiyle şirketlerin bu alandaki uzmanlarına gösterdiği ilgi her geçen gün artıyor. Örneğin, sadece Yenibiris.com’da geçtiğimiz yıl 527 adet sosyal medya uzmanı arandığına dair ilan yayınlandı. İnsan kaynakları danışmanları da henüz çok yeni bir kavram olmasına karşın bu pozisyona ihtiyaç ve ilginin arttığını doğruluyor. Hatta Fortune Danışmanlık Yönetici Ortağı Ayşen Arıduru, bu yeni iş kolunda ücret skalasının medya uzmanlığı pozisyonunda 3 bin ila 5 bin TL, sosyal medya yöneticisi pozisyonunda 5 bin ila 8 bin TL arasında olduğunu belirtiyor. Ancak sosyal medya sektörünün büyüme hızına karşın sektörün ihtiyaç duyduğu insan kaynağının aynı hızla yetiştirilmemesi de sektörün önündeki büyük bir engel olarak göze çarpıyor. Halihazırda üniversitelerde “sosyal medya” ile ilgili özel bir bölüm bulunmadığı için sektöre sadece özel ve devletin açtığı kurslar insan kaynağı yetiştiriyor. Bu kurslardan çıkan yetişmiş insanlar ise sektörün ihtiyacını tam olarak karşılayamıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz