Yalınlığın gelecekteki sınırları

Yalın üretim teknikleri son 50 yıldır üretim faaliyetlerinde her gün yeni bir devrim yaratıyor.

10 EKİM, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Yalınlığın gelecekteki sınırları


Yalınlık son 50 yılın en muhteşem işletmecilik fikirlerinden biridir. Yalınlık, önde gelen şirketlerin montaj tesislerinden ve diğer fabrika kurulumlarından başlayarak perakende, sağlık bakımı, finansal hizmetler, BT ve hatta kamu sektörüne bile yayılan hizmetler yelpazesini de kapsayan genel faaliyetler hakkındaki görüşlerini en az Ford’un orjinal montaj hattı kadar dönüştürmüştür. Ancak yalınlığın katettiği yola ve üst düzey yöneticiler arasındaki popülerliğine rağmen onun tam anlamıyla potansiyeline ulaştığını düşünmek pek de doğru olmaz.

Aslında biz üst düzey yöneticilerin, yalınlıkla daha ha-şır neşir oldukça yalınlıktan daha fazla değer çıkarma arayışına gireceğine inanıyoruz. Üst düzey yöneticilerin bugün önlerinde fevkalade kayda değer fırsatlar yatıyor. Örneğin son derece güçlü yeni veri kaynaklarının yanı sıra artık ellerinin altında en çetrefilli gündelik sorunların çözümünü bile mümkün kılan matematiksel analiz aletleri var.

Benzer şekilde öncü şirketler de artık yalınlığın enerji verimliliğinin yeni sınırları hakkında güçlü öngörüler sunabileceğini de keşfediyor. Toyota bugün önemli üretim hattı değişiklikleri sanatı üzerinde yeniden düşünerek, örneğin fabrikaların içine müşteri girdilerini daha doğrudan katarak, yalınlığın sınırlarını zorluyor. Ve Amazon gibi önde gelen hizmet-tabanlı şirketler de yalınlığın değerini imalatın ötesindeki alanlara doğru da genişletiyor. (mckinsey.com’da “Toyota e-ticaretle tanıştığında” makalesine bakınız).

Üstelik yeni teknolojiler, yeni analitik araçlar ve müşterilere bakmanın yeni yolları sayesinde şimdiye kadar hiç olmadığı kadar müşterilerin aslında nelere değer verdiğini öğrenmek de mümkün hale geliyor. Burada sonsuz çıkarımlar yapılabilir zira herhangi bir faaliyet ortamında kusursuz bir yalın sistem tasarlama yeteneğinin önünde duran başlıca sınırlamalardan biri de daima yalınlığın nihai “kutup yıldızı” olan müşteri değerini anlamakla ilgili meydan okuması olmuştur.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.