Yeni başarı kriterim

Artık verimlilik, müşteri memnuniyeti, ilklere imza atma, doğru stratejik kararlar alma, mevcudu koruma, yenilikçi ürün, hizmet ve iş modelleri ve sürdürülebilirliği sağlama gibi yeni başarı kriterleri gündemde.

11 MAYIS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni başarı kriterim
İş dünyasının öncelikleri dönem dönem değişiyor. Geçmişte agresif büyümek, pazar payını artırmak başarılı olmak için yeterliydi. Yeni dönemde ise bunların yerini inovatiflik, verimlilik, sürdürülebilirlik, maliyet yönetimi gibi kavramlar aldı.

Uzmanlar, bu alanlarda yakalanan başarının finansal tablolara da olumlu yansıdığı görüşünde... Sektörün önemli oyuncuları da bu bilinçle hareket ediyor. Ali Kibar'dan Agah Uğur'a, Vahap Küçük'ten Ali Ibı Altınbaş'a kadar iş dünyasının önde gelen pek çok ismi, 2014 ajandalarının ilk sırasına bu yeni başarı kriterlerini koymalarıyla dikkat çekiyor.

Dünyası başarıyı artık sadece finansal tablolarla değerlendirmiyor. Bunun en önemli nedenlerinden biri de son 5 yıldır sonu bir türlü gelmeyen global ekonomideki istikrarsızlık. 2008’den önce ciro ve kâr, başarı için en önemli ölçüydü.

Artık verimlilik, müşteri memnuniyeti, ilklere imza atma, doğru stratejik kararlar alma, mevcudu koruma, yenilikçi ürün, hizmet ve iş modelleri ve sürdürülebilirliği sağlama gibi yeni başarı kriterleri gündemde.

Örneğin Altınbaş Holding Onursal Başkanı Ali Altınbaş, 2014’te kendilerini 2 önemli konuyu hayata geçirebilirlerse başarılı kabul edeceklerini söylüyor. 2014’teki en önemli başarı kriterlerini, “Bunlardan birincisi, Kuzey Kıbrıs’ın en büyük bankası olan Creditwest Bank’ı Kıbrıs dışına taşımak.

Diğeriyse Altınbaş Rafinerisi’ni faaliyete geçirmek ve BİST bünyesindeki İstanbul Altın Borsası’nda ürünlerimizin işlem görmesini sağlamak” diye açıklıyor. ING Grubu Kurucu Başkanı Nafi Güral ise “2014’te ekonomiyi etkileyecek olumsuz faktörler var gibi görünüyor. Oluşması muhtemel olumsuz faktörlerin etkisinde kalmamak bence en önemli başarı kriteri olacak” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz