Yeni fikirlere "sprint"modeli

Jake Knapp ile iş dünyasında büyük yankı uyandıran bu sistemi konuştuk...

25 NİSAN, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni fikirlere "sprint"modeli
*Fikirleri nasıl ayrıştırdılar? Onlarca fikir arasından nasıl bir seçim yaptılar? 
 Savioke Labs ekibinin robotla ilgili binlerce fikri vardı ama amaç en güçlü çözümü seçmekti. Sadece bir günde gerçekçi bir prototip yaptılar. Sprint’in son adımında ise hedef kitleyi eğitmek ve otel yakınında geçici bir araştırma alanı yaratmak vardı. Öncelikli olarak, takım tüm ajandasını temizledi. Pazartesi gününden cumaya kadar tüm toplantıları iptal ettiler. E-mail’lerine “iş dışında” olarak otomatik yanıt verdirdiler. Ve tek bir soruya odaklandılar: Robotlar etraftaki insanlara nasıl davranmalı? Bir diğer adım, kendilerine bir deadline (hedef tarih) belirlediler. Savioke, cuma gününe kadar ‘sprint haftası testi’ olarak otelle birlikte bazı düzenlemeler yaptı. Bu şu demek oluyor: Tasarım ve prototipin çalışması için sadece 4 gün var. Pazartesi günü, Savioke problemle ilgili her şeyin özetini çıkardı. Steve, misafir memnuniyetinin öneminden bahsetti. Eğer Relay Robotu, memnuniyet sayısını pilot programda artırmayı başarırsa, otel daha fazla robot talep edecekti. Ama eğer memnuniyet rakamı aynı kalır ya da düşerse talep gelmeyecekti. Birlikte en büyük riskleri içeren bir harita yarattık. Bu haritayı bir hikaye gibi düşünün: Misafirler robotlarla buluşuyor, robot misafire diş fırçasını veriyor ve misafir robota aşık oluyor. En kritik anlardan biri robotun misafirle ilk karşılaştığı an... Bu da lobide, asansörde, koridorda olabilir.
* Starwood Oteli için geliştirilen Robot Relay ile ilgili karşılaşılan sorunlar nasıl bir yaklaşımla hızla çözüldü?
 Sadece 5 günlük sprint için çok spesifik bir odağınız olmalı. Doğru yapın ve müşteriyi memnun edin. Yanlış yaparsanız, muhtemelen kendinizi kafası karışmış misafirlerin sorularını cevaplarken bulacaksınız. Salı günü, takım problem aşamasından çözüm aşamasına geçti. Çarşamba sabahı, taslaklar ve notlar konferans odasında konuşulmaya başlandı. Bazı fikirler yeniydi, bazıları eski ama gözden kaçırılmış olanlardı. Toplamda, birbiriyle rekabet eden 23 çözüm bulduk. Daha sonra bu çözümlerin sayısını nasıl daraltacağımızı düşündük? Birçok organizasyonda, bu durum haftalarca toplantı ve bitmeyen e-mail yazışmaları demekti. Ama bizim tek bir günümüz vardı. Cuma test günüydü ve herkes bunu görecekti. Kararların hızlı ve tartışılmadan verilebilmesi adına oylamaya sunduk.
Örneğin Savioke’nin tasarımcılarından Adrian Canoso, “Robot mutlu olduğunda dans etsin” diyordu. Ancak Steve, “Kişilik vermek çok riskli ancak risk alma zamanı” diyordu.
* Prototipi yaratmak için çok az zamanınız vardı. Onu nasıl oluşturdunuz?
 Perşembe geldiğinde ertesi gün otelde test aşamasından geçebilmek için prototipi yaratmaya sadece 8 saatleri vardı. Cuma ise test için sabah 7’de otelin bir odasında geçici bir araştırma laboratuvarı kuruldu. Nihayet saat 9.00’da ilk misafirle görüşme başladı. Otel misafirleri diş fırçasını alırken bir sorun yaşamıyorlardı. Hatta insanlar robotu tekrar görebilmek için ikinci hizmete çağırıyordu. Ancak kimse robotla iletişim kurmak için çaba sarf etmiyordu. Günün sonunda robot geçer not almıştı. Her bir detay mükemmel değildi elbette... Düzeltilmesi gereken birkaç problemin dışında başarılı bulundu. Tam 3 hafta sonra robot otelde tam zamanlı çalışmaya başladı ve Relay çok popülerleşti. Büyülü robotla ilgili hikayeler NY Times ve Washington Post gibi yayınlarda çıktı. İlk ay medyada 1 milyar medya izlenimi oldu ama en önemlisi misafirler sevdi. Yaz sonunda Savioke Labs, yeni robot teklifleri aldı ve üretime zor yetiştirdiler. Savioke için robota kişilik vermesi tam bir kumardı. Ama emin oldukları tek şey, sprint haftasında fikirlerinin riskini hızlıca test edebilmesiydi.
* Sprint’i uygulayan şirketlerin yaşadığı avantajlardan bahseder misiniz? Sizler Google Ventures’ın yatırımcıları olarak neden böyle bir program kurguladınız?
 Sprint, şirketlerin problemleri hızlıca çözmesini sağlıyor ve müşterilerinin kim olduklarını neye ihtiyaç duyduklarını ortaya çıkarıyor. Aynı zamanda, bu, işi yapmanın çok eğlenceli bir yolu. İyi fikirleri bulmak zordur. Ve iyi fikirler gerçek dünyada bilinmeyen bir yolda yürür. Google Ventures’ın ortakları olarak biz saatle para alan danışmanlar değiliz. Biz yatırımcıyız ve şirketlerimiz başarılı olursa biz de başarılı oluyoruz. Problemleri en hızlı ve yeterli derecede çözebilmek ve en iyi sonucu yakalamak için Sprint sürecini devreye soktuk. En iyi şey, bu süreç her takımda var olan insanlara, bilgiye ve araçlara dayanıyor.
* Sprint sürecinde takımın rolü çok büyük. Sprint takımını şirketler nasıl oluşturmalı?
 Takım, sprint için aşırı önemli. 7 kişiden fazla kişinin takımda yer almamasını öneriyoruz. Ve projenin karar vericisini mutlaka dahil etmeniz gerekiyor. Sprint mükemmel bir orkestra gerektiriyor.
* Bir şirket sprint uygulamasına rağmen başarısız olabilir mi?
 Sprint, günün sonunda mutlaka başarıya ulaşacağınızı garanti edemiyor. Ama sprint size başarıya ulaşmanız için gereken kazanan fikirleri bulmanız için çok fazla şans sunuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.