Yeni şirketlere küresel büyüme stratejileri

Silikon Vadisi’nin efsane isimlerinden, Yahoo’nun kurucusu ve eski CEO’su Jerry Yang ile konuştuk...

11 MART, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni şirketlere küresel büyüme stratejileri
Jerry Yang, henüz Stanford Üniversitesi’nde öğrenim görürken 1994 yılında David Filo ile birlikte “Jerry and Dave’s Guide to the World Wide Web” (Jerry ve Dave’in global internet rehberi) adlı bir internet sitesi kurdu. Daha sonra bu sitenin adını “Yahoo” olarak değiştirdiler. Nisan 1995’te ise Yahoo Inc.’i kurdular. Kısa bir zaman sonra popüler hale gelen Yahoo, önceleri yalnızca bir arama motoru iken, zamanla e-posta, e-posta grubu, anında mesajlaşma gibi hizmetler de sunarak dünyanın en çok ziyaret edilen sitelerinden biri haline geldi. Öyle ki 4 Şubat 2008 tarihinde Microsoft, Yahoo Inc. için 44,6 milyar dolarlık teklifte bulundu. 2007 ve 2009 yılları arasında Yahoo’nun CEO’luğunu da yapan Yang, Alibaba Grup, Cisco, Ziff- Davis Inc, American Internet Corporation, PipeLinks Inc, Growth Networks Inc, Combinet Inc. gibi kuruluşlara da yönetici olarak hizmet verdi ve global büyümelerine yardımcı oldu. 2012 yılında yönetim kurulu üyeliği dahil Yahoo’daki tüm görevlerinden istifa eden Yang, şimdilerde kurucusu olduğu AME Cloud Ventures ile büyüyen girişimlere odaklanıyor. Ayrıca 2014 sonu itibarıyla, teknoloji şirketi Lenovo’nun global büyümesini desteklemek için bağımsız danışman üye olarak şirketin yönetim kurulunda görev yapıyor.
Yang, bugün bilişim teknolojileri sektöründe global bir öncü, devrimci bir yenilikçi ve vizyoner olarak tanımlanıyor. Yang, Kasım 2015’te Global Girişim Merkezi’nin (Center for Global Enterprise -CGE) yayınladığı ve ünlü iş liderlerinin deneyimlerini aktardığı “Küresel Büyüme: Yeni Şirketlere Dersler” (Growing Global: Lessons for the New Enterprise) adlı kitapta “A 20-Year Arc of Rapid Change and Innovative Disruption” (20 yıllık hızlı dönüşüm ve yenilikçi kaos) bölümüyle yer aldı. Girişimcilere dünya markası olabilmeleri için sürekli inovatif bir zihin yapısı ile hareket etmelerini ve “en baştaki, harika” iş fikirlerine yapışıp kalmamalarını önerdiği bölümden hareketle Yang ile konuştuk. 
* CGE geçtiğimiz sonbaharda “Küresel Büyüme: Yeni Şirketlere Dersler” (Growing Global: Lessons for the New Enterprise) başlıklı bir kitap yayınladı. Bu kitap için yazdığınız bölümden biraz bahseder misiniz? 
 Kitap için benden Silikon Vadisi ve onun inovasyon kültürünün nasıl bir global etki yarattığına dair bakış açısı sağlamam istendi. Ben de kendi bölümümde 3 alandaki tecrübelerime yoğunlaştım; Yahoo’nun kurulmasından itibaren geçen 20 yıl, Çin’deki internet büyümesinin atağa kalkışını izlediğim 10 yıl ve son birkaç yıldaki teknoloji ve veri şirketlerine yatırımcılık sürecim. Tüm bu tecrübelerim boyunca inovasyon farkındalığı yüksek birçok girişimci ile tanıştım ve bu yüzden bunun diğerleriyle paylaşmak için iyi bir hikâye olabileceğini düşündüm. 
* Bir şirket sizce nasıl sınırları aşan global bir marka inşa edebilir? 
 Bir teknolog ve girişimci olarak her şeyin süper rekabetçi bir ürünle başladığını söyleyebilirim. Ürün sezgiye dayalı, kullanımı kolay ve kullanıcılarına katma değer sağlıyorsa devamında marka ve coğrafya kolayca geliyor. Örneğin Yahoo, Google, Facebook ve Apple coğrafyalar arasında kolayca markalaşabilen süper sezgisel ürünlere örnek teşkil ediyor. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.