Yenilenme liderleri

Yenilenen 21 logoyu baz alarak gerçekleştirdiğimiz anketimize 108 şirketin pazarlamadan sorumlu iş lideri katıldı.

1 EKİM, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
Yenilenme liderleri

Ancak katılımcıların yüzde 92,2’si mevcut logolarının markalarını gerçekten iyi temsil ettiğine inanıyor ve sadece yüzde 6,5’i önümüzdeki 5 yıl içinde logolarını değiştirmeyi planladıklarını söylüyor. Yüzde 48,4’ü ise logolarını önümüzdeki 5 yıl içinde değiştirip değiştirmemek konusunda “Henüz belli değil” yanıtını veriyor.

NEDEN YENİLİYORLAR?
Peki şirketler neden logolarını değiştiriyor? Uzmanlara göre öncelikle şirket, sunduğu değerleri değiştiriyor veya yeni değerler sunuyorsa böyle bir değişime ihtiyaç duyabiliyor. Şirketin isminin, hedef kitlesinin veya teknolojisinin değişmesi de logonun yenilenmesini gerektirebiliyor. Logonun başka bir logoyla benzeşmesi, şirket birleşmeleri veya logonun uzun yıllar kullanmaktan demodeleşmesi gibi nedenlerde logonun yenilenmesi gündeme gelebiliyor. Bunlar, değişikliğin rasyonel nedenleri olarak öne çıkıyor.

Bir de değişimin “irrasyonel” nedeni var. Marka danışmanı Al Ries’in bazı zamanlarda değişim, egosantrik yöneticilerin sadece kendi güçlerini şirket üzerinde sergileme isteklerinden de kaynaklanabiliyor. Bu gibi durumlarda değişimin arkasında güçlü bir neden ya da ihtiyaç aramaya gerek olmayabilir. Capital’in anketinde ise katılımcıların yüzde 31,7’si ilk sıraya, “Eski logonun şirketin yeni dönem vizyonu ve stratejisiyle uyuşmaması” gerekçesini koyuyor. İkinci sıradaki nedense “Daha genç ve dinamik bir imaj ihtiyacı” olarak karşımıza çıkıyor. Ardından ise şu nedenler öne çıkıyor: “Kurumsal kimlik değişimi” ve “logonun şirket kültürünü yeterince iyi temsil edememesi”...

EN BEĞENİLEN LOGO
CMO’lar arasında yapılan anketten, ortalama 82 puanla “en çok beğenilen yeni logo” olarak TTNET ön çıktı. TTNET’in değişim öyküsü, aslında yenileme için en geçerli nedenlerden biri olarak gösterilen “logo benzerliğinden” yola çıkıyor. İnternet servis sağlayıcısı TTNet, 3 yıllık logosunu, 2009’da renkleri Türk Telekom’un logosundaki renklerle çok benzeştiği için değiştirme yoluna gitti. TTNET, 2009’da değişikliği duyurduğunda, yeni logonun “dinamik ve müşteri odaklı yeni hizmet anlayışını” ifade ettiğini belirtmişti. Marka 4 yıl sonra logonun hedefledikleri amaca ulaşmasından ve beğenilmesinden memnun... TTNET Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı N. Mert Başar, bu konuda şöyle konuşuyor:

“Türkiye’nin en büyük internet şirketi TTNET olarak müşterilerimizin hayatına daha fazla değer katmak için çalışıyoruz. Müşteri odaklı yaklaşımımız, bu vizyonumuzu gerçekleştirmemizde son derece önemli bir rol oynuyor. Mevcut logomuz da bu vizyonumuzu yansıtıyor. Sonuçta bunu başardığımızı, yeni logomuzun beğenildiğini görmekten memnuniyet duyuyoruz.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.