İyi bir rapor nasıl olmalı?

Son dönemde giderek daha çok ilgi gören sürdürülebilirlik raporları, şirketler için birçok anlam ifade ediyor.

27 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
İyi bir rapor nasıl olmalı?


RIFAT ÜNAL SAYMAN
REC TÜRKİYE DİREKTÖRÜ
"PAYLAŞIM AMAÇLI YAPILMALI"
ETİK BİR UYGULAMA

Son dönemde şirketler, sürdürülebilirlik raporlarını ticari bir pazarlama mesajı veya diğer sorumlulukları dahilinde tik atılması gereken bir kutu olarak görmeye başladı. Bu yaklaşım sonucunda, şirketler için etik bir uygulama olması gereken sürdürülebilirlik raporları, tam tersine şirketlerin itibar kaybetmesine neden olabiliyor. Sürdürülebilirlik raporları bir bilgi paylaşım aracıdır. Raporu yayınlamak amaç haline gelmemeli.

DÜZENLİ YAYINLANMALI
Sürdürülebilirlik raporu yayınlamak amaç haline gelmemeli. Şirketlerin amacı, faaliyetlerini daha sürdürülebilir yollarla yürütmek olmalı. Raporlar, bu daha sürdürülebilir faaliyetlerin paydaşlarla paylaşılmasını sağlayan araçlar olmalı. Şirketler dönemlik performanslarındaki iyileşmeleri düzenli bir şekilde paylaşmak için bu raporları yıllık olarak yayınlamalı.

DOĞRU VE ANLAŞILIR OLMALI
Raporlar, ekonomik, çevresel ve sosyal olmak üzere 3 temel başlıkta şirketlerin kendilerine, topluma ve ilgili diğer paydaşlara olan katkı ve etkilerini ortaya koymalı. Raporlardaki bilgilerin doğru, anlaşılabilir, analiz edilebilir ve karşılaştırılabilir olması gerekli. Sürdürülebilirlik raporları şirketlerin ve paydaşlarının karşılaşılabilecekleri risk ve fırsatları daha iyi anlamalarını sağlamalı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.