Sosyal medyada tanıtım filmine ilgi nasıl oldu?
İlk 5 gün gibi oldukça kısa bir zamandafilmi izleyen 17 bin kişi tweet attı, 400 binin üzerinde de görüntülenme elde ettik.
Bu proje bize hem yeni bir yöntemi deneme hem de dijital hedef kitlemize
keyifli, esprili, genç ve dikkat çekici bir araçla ulaşma fırsatı
sundu. Filmimizle festivalimizin bilinirliği artırırken projenin
orijinal yapısıyla festival kapsamında sosyal medyada yayılımımızı da
artırdık.
Peki, tanıtım filminin final senaryosu nasıl oluşturuldu?
Seçilen özel bir jüriyle final senaryosu seçildi. Seçilen senaryo Akbank
Sanat Kısa Film Festivali final gecesinde gösterildi ve kazanan kişiye
ödül verildi.
Festival için oluşturulan tanıtım projesinin hedef kitlesi kimlerdi ve proje hangi özellikleriyle benzerlerinden ayrıştı?
Bu projemizle sinemayı seven, filmlerin gücüne inanan herkesi
hedefledik. Yani sinemacılar, fenomenler, bloggerlar, sinema severler,
gençler, yaratıcılığına güvenen sosyal medyadaki herkes odağımızdaydı.
Projemiz bir yandan da kendi içinde festivalin doğasına çok uyumlu bir
araç olarak takipçilerimizin dikkatini çekti. Akbank Kısa Film Festivali
de yaratıcı kimliğine uygun bir şekilde, kendi tanıtım filminin sonunu
son derece cesur bir şekilde izleyenlerin hayal gücüne bıraktı.
Film, ucu açık bir şekilde Youtube üzerinden yayınlandı ve
sinemaseverler #bencesonra hashtag’iyle tweetler yazarak hayallerindeki
sonu paylaştı. Jüri, #bencesonra hashtag’iyle toplanan yüzlerce tweeti
değerlendirdi ve oy birliğiyle en güzel sonu seçti. Filmin sonu Ece
Aras’ın yazdığı tweet’e göre çekildi ve Akbank Kısa Film Festivali’nin
kapanış gecesinde sinemaseverlerle buluştu.