Sosyal CEO'nun itibara etkisi büyük

Dünyanın önde gelen itibar uzmanlarından Dr. Leslie Gaines-Ross’la konuştuk. Ross, "Gelecekte şirketlerin itibarları CEO’larının ne kadar sosyal olduğuyla şekillenecek" diyor.

25.03.2014 18:01:070
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal CEO'nun itibara etkisi büyük

Sonra şirket Twitter üzerinden özür diledi. Bazen bazı CEO’lar ürünleri müşterinin canını çok sıktığında bunu bazı hediye kuponlarıyla telafi etme yoluna gider.

Sosyal medyada potansiyel müşterilerle etkileşime geçerken nelere dikkat etmeli?
- Her zaman müşterinizden öğrenecek yeni bir şeylerin bulunduğunun farkında olmalısınız. Bu kadar hızlı değişen bir dünyada ne kadar bilgiye açık olursanız, itibarınız da o kadar az risk altında olur.

İdeal SOSYAL CEO nasıl davranır?
1-
Bir CEO’nun sosyal medyaya illa katılmasına ya da bir hesap sahibi olmasına gerek yok | ama mutlaka izlemeli.
2- Sosyal medya eğitimi çok önemli... 22 yasında genç bir sosyal medya mentoruna sahip olan bir CEO tanıyorum.
3- Sosyal CEO’lar, şirketin yüzü olarak ilgili bilgi ve haberler ile çeşitli bilgileri paylaşabilir.
4- Sosyal medya, müşterilerle direkt konuşmanın bir yoludur. Bence önümüzdeki 10 yılda şirketlerin itibarları CEO’larının ne kadar sosyal olduğuyla şekillenecek.
5- Sosyal CEO’lar, kriz sırasında web sitesine açıklama koymanın yanı sıra video yayınlar, siteyi en az 6 saatte bir güncelletir.
6- Lider, sosyal medyayı kullanmaya karar verdiğinde önce mutlaka amacını düşünmeli.
7- Şirket sosyal medyada itibarına zarar verirse, bunu tamir etmek için CEO özür dileyebilir.
8- İster müşterisi olsun ister olmasın iyi bir I CEO’nun kulakları herkese açık olmalı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz