Çalışılabilecek en iyi şirketiz

Esra Güller hedeflerinin çalışmaktan mutluluk duyulan, ayrıcalıklı bir iş yeri ortamını sürdürmek olduğu söylüyor.

1.08.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Çalışılabilecek en iyi şirketiz
Türkiye ’nin En iyi işvereni seçilen AXA Sigorta ’nın insan kaynaklan ve iç iletişim direktörü Esra Güller, şirket kültürüne uygun bir çalışanı daima kendini geliştiren, takım içinde uyumlu, profesyonel, yenilikçi, kendine güvenen, başarma isteği yüksek kişiler olarak tanımlıyor. Her yıl ortalama 30 bin iş ba,şvurusunun ya,pıldığı şirket, özellikle yeni mezun çalışa,nlara mesleki yetkinliklerini geliştirmeleri için yurtiçi eğitimlerin yanı sıra yurtdışında da fırsatlar sunuyor.

Genç çalışanları Fransa ve ispanya ’da buluna,n merkezlere eğitime gönderdiklerini belirten Güller, başarılı, deneyimli çalışanların ise yurtdışı rota,syon programları dahilinde Akdeniz ülkelerinde veya Azerbaycan ’daki şirketlerinde çalışma imkanı bulduğunu söylüyor. Great Place to Work Enstitüsü tarafından 49 ülkede yapılan "En İyi İşverenler Araştırması" bu yıl Türkiye'de de gerçekleştirildi. Araştırma sonucunda 501 ve üzeri çalışan sayısına sahip şirketler kategorisinde AXA Sigorta, Türkiye'nin en iyi işvereni seçildi. Başarılı insan kaynakları uygulamaları ve yüksek çalışan memnuniyetiyle birinciliği alan AXA Sigorta İnsan Kaynakları ve İç İletişim Direktörü, İcra Kurulu Üyesi Esra Güller hedeflerinin çalışmaktan mutluluk duyulan, ayrıcalıklı bir iş yeri ortamını sürdürmek olduğu söylüyor. Mutlu çalışmanın şirket performansına olumlu katkılar sağladığına inandıklarını belirten Güller, kurum içi iletişimin hiyerarşiden ve bürokrasiden uzak, yapıcı ve teşvik edici olmasının takım ruhunu, motivasyonu ve başarıları şirketçe sahiplenmelerini sağladığını anlatıyor.
İyi bir işverenin çalışma şartları, ücret, yan ödeme, sosyal imkanlar gibi faktörlerin yanı sıra çalışanların kendilerini geliştirme ve ifade etme gibi ihtiyaçlarına da yanıt vermesi gerektiğini hatırlatan Güller, “Çalışanlar, iyi bir işvereni sunduğu ekonomik faydalarla kurumun amacını, değerlerini, kültürünü, paydaşlarına verdiği önemi, kendilerine sunduğu gelişim olanaklarını ve kazandırdığı saygınlığı kolaylıkla değerlendirebilir” diyor.~

Türkiye’nin En iyi işvereni seçildiniz. Ödüle giden sürecinizi anlatır mısınız?
Uzun yıllardan beri bağlılık endeksi süreklilik gösterecek şekilde yüksek olan bir şirketiz. 2012 yılı çalışan bağlılık oranımız yüzde 95. Bu, tüm AXA şirketleri genelinde oldukça yüksek bir oran. Bu farklılığımızı global ortama taşıyarak ülkemizin önde gelen şirketleriyle de kendimizi karşılaştırma fırsatını bulabileceğimiz GPTW (Great Place to Work) yarışmasının bu yıl Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilmesi ve sonuçlarının hem Türkiye hem de Avrupa normlarıyla kıyaslanabilir olması bizim için oldukça önemliydi. Mevcut sonuçlarımızın sürekliliğine inancımız sonsuz olduğu için hiç vakit geçirmeden başvurumuzu gerçekleştirdik. Değerlendirme sürecinde tamamen tarafsız bir yapıda hareket ederek çalışanlarımızı paylaşımlarında samimi olmaları konusunda yüreklendirdik. Heyecanlı bir bekleme süreci sonunda ise şirketimizi 501 ve üzeri çalışana sahip şirketler kategorisinde “en iyi çalışılabilecek şirket” olarak tescilleyen bu sonuca ulaştık.

İyi işveren olarak neler yapıyorsunuz?
Rekabetçi şirket anlayışımızı ve gösterdiğimiz yüksek performansı, kurum içi tüm kaynaklarımıza da etkin şekilde uyarlıyor; çalışanlarımızın çağdaş, modern ve keyifli iş ortamlarında çalışmalarını sağlamak adına tüm uygulamalarımızı sürekli olarak gözden geçirerek uzun soluklu yatırımlar gerçekleştiriyoruz. Bu bağlamda işe alım süreçlerimizden gelişim süreçlerine, performans değerlendirme, organizasyonel yedekleme, kariyer planlama uygulamalarımızdan kısa-uzun dönemli yurtiçi ve yurtdışı rotasyon uygulamaları ve kişisel eğitim, İK platformu uygulamalarımıza tüm insan kaynakları politikalarımızı şirket hedef ve stratejilerimizle paralel yürütüyoruz. Böylece tüm sistemlerimizin birbirleriyle entegrasyonunu en son teknolojileri kullanarak sağlıyor, süreçlerimizin bütünselliğini korumayı önceliklerimiz arasında tutuyoruz. Hedefimiz birlikte çalışmaktan mutlu olduğumuz ayrıcalıklı bir iş yeri ortamını sürdürmek. Çalışanlarımızın yalnızca iş ve hedef odaklılığına değil, hayatlarının büyük bir bölümünü paylaştıkları çalışma saatlerini de nasıl yaşadıklarına önem veriyoruz. Her yıl AXA Global ile birlikte, çalışan stratejilerimizi güven ve başarı ekseninde değerlendiriyor ve ölçümlüyoruz.~
Çalışan bağlılık anketimiz (SCOPE) sonuçlarına göre çalışanlarımızın istekleri, talepleri ve şikayetleri üzerine insan kaynakları olarak çeşitli gelişim alanları belirliyoruz. Gerçekleştirilen aksiyonların ve yapılan çalışmaların ölçümlenmesi ve varsa gelişim alanlarının ortaya çıkarılması, sonraki alınacak aksiyonların belirlenmesi açısından bizim için çok büyük bir önem taşıyor.

Bir çalışan iyi bir işvereni nasıl anlar?
Günümüzde markalar şirketlerin en değerli varlıkları haline geldi. Benzer şekilde “işveren markası” da bir şirketin farklılaşmasını sağlayan bir kavram. İşveren markasını kısaca işveren tarafından sunulan
fonksiyonel, ekonomik ve psikolojik yararlar paketi olarak tanımlayabiliriz. Fonksiyonel ve ekonomik yararlar, fiziksel çalışma şartları, ücret, yan ödeme, sosyal imkanlar gibi faktörleri içerir. Bu faktörler mevcut ve potansiyel çalışanların elde edebilecekleri somut yararları tanımladığı için işveren tercihlerini etkiler. Psikolojik yararlar ise insanların öz kimliklerini koruma, kişisel imajlarını geliştirme ya da kendilerini ifade etme gibi ihtiyaçlarına cevap verir. Burada organizasyonun amacı, değerleri, kaliteye verdiği önem, işin sağlayacağı saygınlık gibi psikolojik unsurlar ön plana çıkar.

AXA kültürüne uygun bir çalışanın özellikleri nelerdir?
AXA Sigorta kültürünün odağında “güven ve başarı”nın yattığına inanıyoruz. Bu kültürün derinine indiğinizde daima kendini geliştiren, takım içinde uyumlu, birbirini destekleyen, teşvik eden, profesyonel, yenilikçi, kendine güvenen, başarma isteği yüksek kişiler olduğunu görüyoruz.

Şirketinizin değerleri neler ve bunları çalışanlara nasıl aktarıyorsunuz ?
Şirket değerlerimiz: Sözünde durmak, takım ruhu, gerçekçilik, hayal gücü ve yaratıcılık, profesyonellik... İşe yeni başlayan çalışanlarımız için düzenlediğimiz oryantasyon programları kapsamında kurum kültürü eğitimi veriyoruz. Eğitmenimiz misyonumuzu ve şirket değerlerini gerçek vaka çalışmalarıyla çalışanlarımıza aktarıyor. Temel şirket değerlerimiz, çalışanlarımızın günlük iş yapış şekillerinin ayrılmaz bir parçası. Şirketin üst yönetim kadrosu ve kültür elçisi çalışanlarımız aramıza yeni katılanlara rol model oluyor. Açık kapı politikası ve güçlü iletişim sayesinde her konuda şeffaf ve adil yaklaşımımız aramıza yeni katılan çalışanlarımız tarafından da kısa sürede fark ediliyor.~

Şirket içi iletişimi kuvvetlendirmek için ne gibi sistem ve uygulamalarınız var?
Kurum içi iletişimimizin her seviyede açık, hiyerarşiden ve bürokrasiden uzak, yapıcı ve teşvik edici olması takım ruhumuzu, motivasyonumuzu ve hepsinden öte başarılarımızı birlikte sahiplenmemizi sağlıyor. Çalışanlarımızın bu anlamda bağlılıklarını daha da artırmak hem de şirkete yeni katılacak kişilere tercih edilecek bir ortam yaratabilmek için her zaman fark yaratan insan kaynakları uygulamaları geliştirmeye çalışıyoruz. Intranetin güncel olmasına maksimum özeni gösteriyor, çalışanlarımızın özel hayatlarına dokunan konuları örneğin doğum günleri, evlilikler, AXA bebekleri, hastalıklar gibi hiçbir şekilde atlamıyoruz. Intranetin fazla kurumsal kaldığı yerlerde çalışanlarımıza daha sıcak kutlama notlarıyla geri dönüşler yapıyoruz.

Şirkete yeni giren çalışanlarımızla “CEO Yemekleri” organize ederek şirket stratejilerimizi ilk ağızdan duymalarını sağlıyoruz. Kurumsal sorumluluk anlayışımızı güçlendirmek ve farkındalık yaratabilmek adına belli bir hafta düzenleyerek, birçok aktiviteyle çalışanlarımızın bir araya gelmesini sağlıyoruz. Yine aynı şekilde yılın belli bir günü “Aile-Çocuk Aktivitesi” gerçekleştirerek çocuklarıyla şirkete gelmelerini ve onlara çalışma ortamlarını göstermelerini sağlıyoruz. İnsan kaynakları olarak düzenli ziyaretlerle çalışanlarımızı birebir dinlemeye özen gösteriyoruz. Her yıl bağımsız bir şirket tarafından gerçekleştirilen “bağlılık anketinde” çalışanlarımızın serbestçe yorum yapmaları için XJU teşvik ediyoruz. Önerilerini ve varsa şikayetleri hem üst yönetim hem de insan kaynakları olarak detaylı şekilde inceliyoruz ve hızlı aksiyonlar alarak çalışanlarımızla paylaşıyoruz.

Çalışanların performans değerlendirmesinde nasıl bir sistem uyguluyorsunuz?
AXA Sigorta’nın yetkinlik ve hedef yönetimine dayalı ve elektronik ortamda yürütülen performans yönetim sistemi, 2005 yılından bu yana kesintisiz ve düzenli olarak uygulanıyor. Performans değerlendirmeden ziyade bir yönetim sistemi diye adlandırmamızın nedeni değerlendirmenin yanı sıra her bir çalışanın gelişim planlarının belirlendiği ve yönetildiği; terfi sürecine direkt katkı sağlayan sistemlerden biri olması ve uluslararası platformda görevlendirmelere destek vermesi... Performans yönetim sürecinde nihai SİGORTA değerlendirmenin adil olması ve standart bir değerlendirme ortamının yaratılmasının amaçlandığı gözden geçirme/harmonizasyon toplantıları da son yıllarda gerçekleştiriliyor.~

Ücret, yan haklar, ek gelir politikanız nasıl?
Çalışanlarımızın gelir paketlerini oluştururken yurtiçi ve yurtdışı sektörel ücret verilerini sürekli değerlendiriyoruz. Sektör genelinde her pozisyona “net ücret” ödemesi yapan nadir şirketlerden birisiyiz. Şirketimizde AXA Akdeniz Ülkeleri tarafından da kullanılan, kademelendirmeye ve performansa dayalı,
modern bir ücret yönetim sistemi kullanılıyor. Her pozisyonun alacağı ücretin alt ve üst limitleri belirli ve AXA Pozisyon Haritası’nda yer alıyor. Bu sistemde, iş analiziyle belirlenen derecelendirmeye bağlı olarak ödenen sabit ücretin yanında, performansa bağlı olarak ödenen değişken ücret sistemi de bulunuyor. Fark yaratan uygulamalarımızdan biri de AXA Çalışan Hissedarlığı Programı. Bu program sayesindeyse çalışanlarımız AXA hisse senetlerine avantajlı koşullarla sahip olma fırsatı yakalıyor. BES grup sözleşmemizle sisteme katılan çalışanlarımız, hem çalışanın hem de işverenin katkıda bulunduğu birikimli bir sözleşmeyle küçümsenemeyecek bir birikim sağlamış oluyor. Ayrıca tüm çalışanlarımıza sunduğumuz ferdi kaza ve hayat sigortası, grup sağlık sigortası, kıdem teşvik ikramiyesi gibi faydalar var.

‘YENİ MEZUNLARA ÖZEL HAKLAR SUNUYORUZ"
EĞİTİME GÖNDERİYORUZ AXA

Sigorta global alanda faaliyet gösteren lider bir şirket. Yeni mezun çalışanlarımıza sunduğumuz kariyer fırsatlarının başında gelişim planları geliyor. Fransa ve İspanya’da bulunan merkezlerimize mesleki yetkinliklerini geliştirmeleri için kısa süreli eğitimlere gönderiyoruz. Aynı şekilde yurt içinde de eğitim fırsatlarımızı genç yeteneklerimiz için kullanıyoruz.
YURTDIŞI ROTASYON
Yetenek yönetimi uygulamalarımız çerçevesinde kısa-uzun dönemli yurtdışı rotasyon programlarımız da AXA Grubu’nda oldukça desteklenen bir program. Mevcut havuzun geliştirilmesi her zaman hedeflerimiz arasında yer alıyor. Bu strateji paralelinde AXA’nın çeşitli ülkelerinde çalışanlarımıza rotasyon fırsatları sunuluyor, edindikleri deneyimleri ve bilgi alışverişini çalışmalarına aktarmaları bekleniyor. Bu uygulamamız dahilinde başarılı çalışanlarımız belirlenen projeleri gerçekleştirmek üzere özellikle AXA Akdeniz ülkelerinde veya Azerbaycan’da yeni kurulan AXA MBask şirketimizde çalışma imkanı buldu.
HER YIL 45 STAJER
Her yıl haziran eylül ayları arasında ortalama 45 öğrenciye gerçek iş deneyimleri kazanabilecekleri staj olanakları sunuyoruz. Stajyer seçerken adayların öğrenim gördükleri bölümlerin ve ilgili alanlarının görev yapacakları departmanlarla uyumlu olmasına önem veriyoruz. Özgeçmişlerini bize ulaştıran adaylarla mülakat yaparak onları tanımaya çalışıyor ve uygun adayları en az 1 aylık bir süre için görevlendiriyoruz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz