Teknojiyle yükselen pozisyonlar

Teknoloji tüm hızıyla gelişirken her geçen gün yeni pozisyonların da doğmasına neden oluyor...

18 MART, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
Teknojiyle yükselen pozisyonlar
PAZARLAMADA YEN UNVANLAR
Teknoloji sadece teknik alanları değil pazarlamadan insan kaynaklarına dek dokunduğu her alanı değiştiriyor. Örneğin Samsung Electronics Türkiye İK Direktörü Meriç Tunç, pazarlama odaklı dijital pozisyonlara olan ilginin her geçen yıl arttığına dikkat çekiyor. “Son tüketiciye etkin ulaşma araçlarından olan sosyal medya, pek çok şirket tarafından aktif olarak kullanılıyor. Dijital pazarlama ekipleri yenilikçi fikirlere ve bunları hayata geçirebilecek nitelikte farklı uzmanlara ihtiyaç duyuyor” diyor. Netaş İK’dan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Yasemin Akad da “Siber güvenlik, mobil teknolojiler, nesnelerin interneti, büyük veri gibi kavramlar artık hayatımızın birer parçası oldu. İleride bu kavramları kapsayan pozisyonların yükselişte olacağını düşünüyoruz” diye konuşuyor.
YENİ MEZUN İÇİN İDEAL POZİSYONLAR
Peki kariyer yolculuğunun henüz başında olanlar için bu ortamda en ideal pozisyonlar hangileri? Samsung Electronics Türkiye İK Direktörü Meriç Tunç’a göre ürün ve pazarlama odaklı pozisyonlar hem sektörü hem profesyonel dünyayı tanımak ve kariyer geliştirmek için en elverişli giriş pozisyonları. Penta Teknoloji İK Grup Müdürü Ayperi Atalay Cilvezoğlu, “Özellikle veri madenciliği ve bulut bilişim alanında çalışacak mühendislik kadrolarını yeni mezunlar için tavsiye edebilirim. Ayrıca iş zekası, dijital pazarlama ve mobil yazılım uzmanlığı, iş mimarisi ve çözüm mimarı gibi pozisyonların gençler için ideal pozisyonlar olduğunu düşünüyorum” diyor. Inveon Yönetici Ortağı Yomi Kastro, yazılım ve analitik pazarlama uzmanlığını özellikle teknik eğitim almış gençler için ideal buluyor. TNBToshiba Yönetici Direktörü Aytaç Biter, “Mobil teknolojinin ihtiyaca dönüşmesi sebebiyle mobil yazılım, dijital pazarlama, e-ticaret, e-dönüşüm yazılım pozisyonları önem kazandı” diye konuşuyor. Logo Yazılım İcra Kurulu Üyesi Esra Akar, “İyi bir yazılım mühendisinin önündeki hedef; belirli bir konuda, belirli bir dilde, belirli bir teknolojide uzmanlaşıp onun en iyisi olmaktır. Sonrasında ise danışman, lider ve yönetici olabilir” diye konuşuyor. 
GENÇLERİ NASIL BİR KARİYER BEKLİYOR? 
Teknolojiyle birlikte yükselişe geçen pozisyonların gençlere vaat ettikleri çok. Netaş İK’dan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Yasemin Akad, “İnternet ve teknoloji, tüm dünyada hızla gelişen ve büyüyen bir sektör. Bu alanda çalışan ve kendisini geliştiren gençler, aslında tüm dünyada geçerli bir meslek sahibi olma ve sektörün geleceğini şekillendirme şansını elde edecek” sözleriyle genel bir perspektif sunuyor. TNB-Toshiba Yönetici Direktörü Aytaç Biter, “Bu pozisyonların daha çok genç beyinlere hitap etmesi keyifle çalışılacakları iş ortamı olanağı sağlayacak. Geleneksel iş ortamlarından uzaklaşmalarını sağlayacak ve yaratıcı beyinlere fikirlerini geliştirebilecekleri, sürekli yenilenen, büyüyen bir pazarda kendilerini ve yeteneklerini daha net gösterme fırsatları sunacak. Ayrıca farklı pozisyonlara geçiş yapmak istediklerinde de bu konularda geliştirecekleri yetenekleri onların en büyük avantajı olacak” diyor. Logo Yazılım İcra Kurulu Üyesi Esra Akar şöyle devam ediyor: “BT’de meslekler, klasik mesleklere göre kendi içinde alt bölümlere ayrılır. Yani yazılım geliştirme ayrı bir alan, tasarım, sistem mühendisliği ve test uzmanlığı ayrı bir alan... Bu pozisyonlar arasında geçişler söz konusu olabilir. Yazılım ve tasarım eğitimi almış, iletişim yönü güçlü gençler iş analisti olarak birçok sektörde çalışabilir.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.