Bağımsız markalaşmak

Kablosuz çağda reklamcılığın,satışın ve markalaşma tecrübesinin geleceği.

1.06.2010 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Bağımsız markalaşmak


BAĞIMSIZ MARKALAŞMAK
Azınlık Raporu’nda gösterilen teknolojiler, kısa zamanda ticari uygulamalar için kanal bulamamış olsa da her yerde mevcut bilgisayar dünyası bunu yapıyor. Ve toplum (pazarlamacılardan söz etmeye gerek yok) bu süreçte konuşlanma ve dikkatli kullanma konusunda sorumluluğa sahiptir. Güç size aittir. “Kablosuz çağın bütün tehlikeleri için” diyor McDowell, gelecekle ilgili tartışma tamamen iyi bilim kurgunun konusuyla ilgilidir. Şüphesiz tüketicinin tepkisi teknolojinin kötü kullanımını engelleyecektir ve diğerlerini engellemek için hükümet düzenlemeleri gerekecektir. Markalaşma, tüketicilerin karşılıklı etkileşimini ve tecrübelerini, bildikleri ve güvendikleri markaları paylaşmasının inanılmaz güçlü bir aracı olabilir. Ama bu son sözcük (güven) aslında en önemli sözcüktür. Müşterilerimizin güven ve saygısını kazanan ne kadar tecrübe yaratabilirsek, kablosuz çağı ilerlerken o kadar başarı elde edeceğiz. Markalaşma, insanların yaşama, çalışma, öğrenme ve oynama tarzlarını güçlendiren markalarla ilgilidir. Kendi kâr hedeflerimizi tutturmakla ilgili olarak tüketici çıkarlarına boyun eğdirmek değildir. Spielberg ve şirketi gibi kahinlerin (ve Azınlık Raporu gibi filmlerin) yaptığı öngörüler, emri vaki değildir ve bizi korkutmamalıdır. Bunun yerine hem iş hem de toplum için bizi doğru seçimler yapma konusunda esinlendirmelidir. Başka bir deyişle kablosuz dünyayı hem ticaret hem de özgürlük için güvenli hale getirmek, zaten aramızda olan kahinlerin uyarılarını dikkate almamız gerektiği anlamına gelmektedir.

YAZAR HAKKINDA
RICK MATHIESON,
ödüller kazanan bir kitap ve makale yazarı, konuşmacı ve pazarlama, reklamcılık ve teknolojinin birbirine yakın dünyaları ile ilgili bir yorumcu. İş modellerinin gelecek kuşağıyla ilgili araştırması, USA Today ve Dow Jones Interactive'de ödül kazandı. Mathiesen, aynı zamanda Digital Hollywood, The Global Retail Executive Council, The Microsoft Leadership Forum, Yahoo'nun "Branducation" dersleri serisi ve The American Management Associaton'ın "Corporate Branding" serileri ve diğer sektör etkinliklerinde aranan bir konuşmacı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz