CEO'nun tatil planları

Yazın gelmesiyle birlikte CEO’lar da tatil planı yapıyor. Peki kaç gün tatil yapıp, nereye gidecekler?

28.12.2016 14:33:280
Paylaş Tweet Paylaş
CEO'nun tatil planları
Fatoş Bozkuş
[email protected]

Yaz geldi, okullar tatile girdi ve tatil telaşı başladı. Yıl boyunca bedenen ve zihnen yaşanan yorgunluğu üzerinden atmak isteyen yöneticiler de tatil planlarını çoktan tamamlamış durumda. Eskisi gibi tatil yapmayıp, sürekli çalışan bir CEO profili yok. Zaten uzmanlar da tatilin çalışanların verimliliğini ve motivasyonunu artırdığının her fırsatta altını çiziyor. Herkesin tatilden beklentisi, stres atma yöntemi ve dinleme tercihi ise farklı. Kimi sahil kenarında sakin bir tatil yaparak atlatabiliyor yorgunluğunu, kimi ise yeni ülkeler keşfetmek istiyor. Tabii yazlıkta arkadaşlarıyla keyifli zaman geçirmeyi tercih edenleri veya tekneyle koy koy gezenleri de unutmamak lazım. Peki CEO’ların yaz tatili planları ne? CEOLife olarak bu konuda bir araştırma yaptık. CEO Club üyesi 87 iş insanının katıldığı anketin sonuçlarına göre CEO’ların yüzde 97,7’si bu yaz tatil yapmayı planlıyor.

TATİL SÜRELERİ UZUN
CEO’ların kaç hafta tatil planladığına gelince… CEO’lanın büyük çoğunluğunun 15 günü geçen süreler için tatillerini organize ettiklerini görüyoruz. Tabii bunun yanında, hafta sonlarını kullanacağını, iş seyahatlerini birleştireceğini söyleyenler de var. Tabii sadece Ramazan ve Kurban Bayramlarında tatil yapacağını belirtenler de söz konusu.
Anket sonuçlarına bakıldığında CEO’ların sadece yüzde 21,8’inin 4 haftalık tatil planladığını görüyoruz. Dört hafta tatil yapmayı planlayan CEO’lardan biri de Akkök Holding Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Ali Berkman. Bu süre boyunca Bodrum’da yazlığında kalmayı düşünen Berkman, sürenin bir kısmında ise Güney ve Kuzey Amerika’ya gitme niyetinde. Her yıl 20-25 gün tatil yaptığını söyleyen Ericsson Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ziya Erdem ise “Tatillerimi en az 10, en fazla 15 gün olacak şekilde planlamayı tercih ediyorum” diye konuşuyor ve şöyle devam ediyor: “1992 yılından itibaren her yıl Çeşme’ye giderim. Ablam yaklaşık 15 yıldır Alaçatı’da yaşıyor. 89 yaşında olan annem geçen yıl İstanbul’daki evini kapattı ve Alaçatı’ya taşındı. Dolayısıyla hem tatil hem de aile ziyareti olarak tatillerimin dışında bayramlar ve hatta özellikle yazın bazı hafta sonlarını Çeşme-Alaçatı’da geçiriyorum. Ablamın sahibi olduğu butik otel olması vesilesiyle tabii ki Sedirli Ev en çok vakit geçirdiğim yer.” Ankete katılan CEO’ların yüzde 19,5’i 3 hafta, yüzde 40,2’si ise 2 haftalık tatil yapacağını söylüyor. Sadece bir hafta tatil yapacağını belirtenlerin oranı, yüzde 10,3’te kalmış durumda. TAV CEO’su Sani Şener, bir haftalık tatil planı olan CEO’lardan biri. Bodrum’da yazlığında tatil yapacak olan Şener, evin rahatlığını tercih etmiş bu yıl. Sancak Group Genel Müdürü Mehmet Sancak da tatilini bir hafta olarak planlayan iş insanlarından. Onun tercihi ise otel. Datça ve Marmaris’te çocukları için uygun olan bir otelde tatil yapma planı olduğunu söylüyor.

HEM YURTİÇİ, HEM YURTDIŞI
Ankete göre CEO’ların yüzde 67’si tatillerini hem yurtiçi hem de yurtdışında geçirme niyetinde... Birleşik Ödeme Hizmetleri Yönetim Kurulu CEO’su İlker Sözdinler, bu yaz yurtiçinde Bodrum, yurtdışında ise Los Angeles’a gitmeyi planladığını söylüyor. Bodrum’u özellikle çocuklar için tercih ettiklerini belirten Sözdinler, “Gündüz çocuklarla deniz keyfi yaparken akşam ise Bodrum’un lezzetli restoranlarında arkadaşlarımızla keyif yapabiliyoruz. Los Angeles’ı ise araba kiralayıp çok farklı yerleri ziyaret edebilme imkanımız olduğu için tercih ediyoruz” diye konuşuyor. Sözdinler’in favori otelleri ise Santa Monica’da Casa Del Mar, Las Vegas’ta Encore, Bodrum’da Kempinski ve Mandarin. Bu yıl da CEO’ların yurtiçinde en çok tercih edeceği tatil beldesi yine Bodrum olacak. Çünkü anketimize katılanların yüzde 40,3’ü bu yıl yurtiçindeki tatillerini Bodrum’da geçireceğini söylüyor.~NEDEN BODRUM?
Her yöneticinin Bodrum’u tercih etme nedeni ise farklı… Tükek Holding Genel Müdürü Kemal Ece, Bodrum’da tatil yapmayı tercih etmesinin nedenini şöyle anlatıyor: “Bodrum koy cenneti benim için. Cam sularında silüetinizi izlemenin sakinliği kalabalık sokaklarında kaybolmanın dinginliği... Yalıkavak en sevdiğim bölgesidir Bodrum’un. O bilgede Palmalife’in her iki tesisi beğenimi kazanmıştır. Aracımla vedalaşıp bir süre sadece deniz suyu ve Yalıkavak sokakları ile buluştururum ayaklarımı. Çocuklarla denizde çocuk olmak istediğimde Karaincir ve Akyarlar koylarını tercih ederiz. Sığ ve dalgasız sularında ufaklıklarla gönlümüzce koştururuz. Yine Yalıkavak sokaklarında biter günümüz.
Taze balık, bol salata ve arkasından bir el tavla…” Bodrum’u yüzde 16,9 ile Datça ve Marmaris, yüzde 13 ile Çeşme ve Alaçatı, yüzde 11,7 ile Antalya takip ediyor. İzmir’li olan RMK Classic CEO’su Füsun Kuran, Çeşme’ye gidecek iş insanlarından biri. “Çeşme asla vazgeçemediğimiz tatil yerimiz” diye konuşan Kuran, burayı seçme nedenlerini şu sözlerle anlatıyor: “Çeşme’de yazlığımız var, her yıl tatilde ailem ile birlikte Çeşme’ye gidiyoruz. Son yıllarda popülaritesi artsa da trafikten uzak ve sakin bir yer. Çeşme’nin sokaklarını, oradaki huzuru seviyorum.”

YURTDIŞI ROTASI
Yurtdışında ise tercihler değişken… Anketimize katılan CEO’ların yüzde 28,4’ü Güney ve Kuzey Amerika’ya, yüzde 23,9’u Balkanlar ve Yunanistan’a, yüzde 11,9’u ise İtalya’ya gideceğini söylüyor. Tabii alternatif güzergahlar da yok değil. Örneğin Kuzey Denizi’nde bir yelken seyahati planlayan da var, İsviçre’ye gidecek olan da… Ofix.com CEO’su Alptekin Yıldız, tatilini yaz sonunda Amerika’da geçirme planı yapan yöneticilerden. Eşinin post-doktora için Amerika’da bulunduğunu söyleyen Yıldız, onun da orada olmasını fırsata dönüştürüp San Francisco’da birkaç hafta geçirmeyi planladığından bahsediyor. Kendisi için güzel tatilin, dinlenerek minik miskinlikler yapmaktansa yoğun tempolu müze ziyaretleri ya da saklı bir meydandaki bir kafede kahve içmek olduğunu söyleyen Yıldız, tatilde ailesi ve eşiyle birlikte olup yeni hatıralar biriktirmeyi çok değerli bulduğunun altını çiziyor. Bu yıl tatilini yurtdışında geçirecek yöneticilerden bir diğeri ise Hafele CEO’su Hilmi Uytun. Niagara Şelaleleri ve Kanada’da Toronto şehrini ziyaret etme niyetleri olduğunu söyleyen Uytun, konuşmasını şöyle sürdürüyor: “Hemen hemen her yıl bir kez bütün aile yurtdışına gideriz. Hep değişik yerlere ve farklı amaçlarla tatile gideriz. Küba’ya gittik, sıcak atmosferi ve insanları bizi etkiledi. Müthiş deniz ürünleri ve ıstakoz yedik. Yerel köylerden birini ziyaret ederek oradaki kişilerin evlerinde misafir olduk. Kenya’da safariye gittik. Hayatın doğal döngüsünü görmek için iyi bir fırsattı. Macera dolu bir seyahatti bizim için. Florida’da ailemle su parklarını ziyaret ettim, Brodway’de müzikallere gittik.” DENİZ VE DOĞAL GÜZELLİKLER ÖNEMLİ CEO’lar tatil tercihlerini belirlerken pek çok kritere dikkat ediyor. Bunların başında deniz açısından seçenekler sunması, doğal güzellik ve çocuklar için uygun olması geliyor. Tabii yazlığın lokasyonu da tatil tercihini belirlerken, CEO’ların yüzde 4,9’u arkadaş çevresinin seçtiği tatil mekanında olmasından, yüzde 3,3’ü ise eğlence hayatından etkileniyor. Yaklaşık 3 ayda 1, 1 haftalık tatil yapmaya çalıştığını söyleyen Gülman Group Yönetim Kurulu Başkanı Polat Gülman, tatillerin ailesi ve arkadaşlarıyla anlamlı olduğunu düşünen yöneticilerden. Aile ile tatilin mutlaka birkaç ayda bir yapılması gerektiğini söyleyen Gülman, “Eşler ve çocukların yaptığı fedakarlıkları duyunca insan zamanın hızını anlıyor” diye konuşuyor. Gülman, Bodrum’un Gündoğan, Yalıkavak ve Türkbükü üçlüsünde oturan arkadaşlarla ayrı bir anlam kazandığının altını çiziyor.

NEREDE KALIYORLAR?
Peki tatilde nerede kalınıyor? Ankete katılan CEO’ların yüzde 57,5’i otelde kalmayı tercih ettiğini söylüyor. Otel seçerken önem verilen kriterler olarak ise bulunduğu konum, butik bir marka ya da uluslararası bir zincir olması öne çıkıyor. Ancak daha önce deneyimlemek, arkadaş önerisi ve çocuklar için aktivitelerin olması da seçimde etkili oluyor. Ankete katılanların yüzde 23’ü ise evde kalıyor. Üçüncü seçenek olarak ise tekne öne çıkıyor. Ankete katılan yöneticiler içinde tatilde çadırda kalmayı tercih ettiğini söyleyen bir CEO da var. İstanbul Erkek Lisesi’nde okurken Sakarya İzci Grubu’nda olan Aksis Genel Müdürü Cavit Akşehirlioğlu bugüne kadar Kanada, Galapagos, Yeni Zelanda ve Karadeniz başta olmak üzere birçok ülke ve yerde değişik ülkelerden kişiler ile kamp yapmış. Akşehirlioğlu tatilde neden çadırı tercih ettiğini şu sözlerle anlatıyor: “Doğa içinde olmak için en iyi fırsat çadırda kalmak. Çadırda kalmanın sabahı da çok güzel oluyor. Özellikle akan suyun yakınında olmak veya tabiatın sesini dinlemek çok güzel. Günlük hayatın koşturmasından da sizi uzaklaştırıyor.” ~“GOLF VE SÖRF, TATİL GÜZERGAHINI BELİRLİYOR”
 CENK KIVILCIM CİSCO TÜRKİYE CEO’SU
3 HAFTA TATİL

Bu yaz farklı tatil planlarım var, Golf oynamak ve çocuklarımla birlikte kaliteli vakit geçirmek için Belek bölgesine gideceğim. Ayrıca, ailemin diğer fertleriyle de beraber olduğumuz Ayvalık’taki yazlığımıza mutlaka uğrayacağım. Son olarak Alaçatı’da sörf yapmak için de zaman ayırmak istiyorum. Bayramtatillerini birleştirerek 2 hafta tatil planlıyorum. Ayrıca daha sonra 1 hafta daha izin almayı planladım.
FAVORİ OTELLER
Alaçatı’da butik otel tercih ediyoruz. Belek’te mutlaka tatil köyü, Ayvalık’ta ise kendi evimizde kalıyoruz. Alaçatı’da sörf alanına yakınlığı ve hizmet kalitesine dikkat ediyorum. Belek’te ise golf oynayabileceğim ve çocuklarımın (14 ve 5 yaşında Alara ve Alis adlı iki kızım var) iyi eğlenebileceği tatil köylerini tercih ediyorum. Alaçatı’da Solto ve Port Alaçatı genelde tercih ettiğimiz yerler. Belekte ise Gloria ve Max Royal’i tercih ediyorum. Aktivite dolu ve ailemle ve dostlarımla hep birlikte olduğum tatil benim için ideal tatildir.

“YENİ OTELLER KEŞFEDİYORUZ”
HİLAL SUERDEM KİĞILI CEO’SU

“Bu yaz 1 haftalık tatil planladım. Aynı zamanda bayramları değerlendireceğim. Ağustosta çıkacağım tatile. Tatil için sevdiğim rotalar Köyceğiz, Antalya, Bodrum, Alaçatı ve Kemer. Bu yıl Kemer’de yeni açılan Maxxroyal’ı merak ediyorum. Ayrıca değerli dostlarımız Mehmet Nane, Nihat Özdemir ve Avi Alkaş’ın birlikte kurduğu Bozburun’daki Miamai’ye gideceğim. Ailemle tatile çıkmaktan keyif alıyorum. Ailemle birlikte, sakin ve huzurlu bir tatil benim için ideal tatil oluyor. Değişik yerleri görmeyi tercih ediyorum.”

“ÇOCUKLAR BÜYÜYÜNCE TATİL BELDESİ DEĞİŞTİ”
ARZU ASLAN KESİMER TAT GIDA CEO’SU
TATİL SÜRESİ UZADI

Geçen yıl ilk defa üç hafta tatil yaptım. Bu yıl da üç hafta tatil yapmayı hedefliyoruz. Hafta sonları Alaçatı ve Bozcaada’ya mutlaka gidiyoruz. Yazın yurtdışına gitmiyorum. Domates mevsimi olduğu için fabrikalara yakın olmam gerekiyor. Kışın hafta sonları yurtdışına tatil amaçlı gidiyoruz.
“KIZLAR BODRUM’A GİTMEK İSTİYOR”
Daha önce Kaz Dağlarına ailemin evine gidiyorduk tatile. Benim iki kızım var; Büyüğü 20, küçüğü 6 yaşında. Büyük kızım büyüdü ve Bodrum’a gitmek istiyor. Bu nedenle iki yıldır Bodrum Yalıkavak’ta ev kiralıyoruz. İki kızıma da hitap edecek bir tatil oluyor.
NEDEN EV?
Otel tercih etmedim. Evde 6 yaşındaki çocuğun ihtiyaçlarını daha kolay karşılayabiliyorsunuz. Son yıllarda yurtdışına giderken de ev paylaşım sistemiyle ev kiralamaya başladık. Tatili denize girerek, kitap okuyarak geçiriyorum. 6 yaşındaki kızımla kumda oyun oynamayı seviyorum.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?