Oyunun yeni adı fark-toring!

Faktoring sektörü, uzun zamandır beklediği kanuna kavuştu.

1.06.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Oyunun yeni adı fark-toring!

İHTİYACA ÖZEL HİZMET
Türkiye ve dünyadaki mevcut ekonomik durum, KOBİ’lerde ticaret algısını değiştiriyor. Satmak kadar tahsil etmenin de önemli olduğu konusunda farkındalık artıyor. Bu durumu iyi ve doğru analiz edebilen faktoring şirketleri standart çek iskontosu işlemlerinin yanı sıra müşterilerinin ihtiyaçlarına uygun çözümler üreterek büyüyebilir. Bunun yolunun da uygun maliyet, iyi hizmet gibi temel fonksiyonlara farklı ve özellikli ürünler eklemekten geçtiğine inanıyorum. Gelişmekte olan ülkelere ihracat yapan ya da sadece yurtiçine satış yapan firmalara garanti hizmeti verebilmek bu ürünler arasında sayılabilir.
TEB’İN PLANI
Klasik faktoring işlemlerinin yanında önümüzdeki yıllarda kredi sigorta poliçesi kapsamındaki garantili (GKR) faktoring işlemlerini artırmak ve iç piyasada kullanılan vadeli çek ve senetlere dayalı işlem hacimlerini sigorta poliçelerine kaydırmak istiyoruz. Bu işlemler, faktoring ve alacak finansmanı işlemlerini artıracak. Sektörün hedefi olan 100 milyar dolara ulaşmasına yardım ederken bize de pazar payımızı artırma imkanı verecek. Pazar payımızın yüzde 15’ler civarına yükseleceğini öngörüyoruz. Bugün 14 bin 500 adet olan müşteri sayımız ise 20 binlere ulaşacak.

NURAY ERGÜL BULUTLAR / GİRİŞİM FAKTORİNG GM
FİYAT REKABETİNE DİKKAT!
DİNAMİKLER DEĞİŞKEN

Sektörde rekabeti yönlendiren dinamikler çok değişken. 2010 ve 2011 yıllarında Türkiye ekonomisi yüzde 8-9 büyürken 2012 yılında büyüme yüzde 2,2 olarak gerçekleşti. Özellikle 2012’nin son çeyreğinden beri ticaret hacmi oldukça daraldı. Ticaretin daraldığı dönemlerde sektörde rekabet, ağırlıklı fiyatlama üzerinde yoğunlaşıyor. Ayrıca müşterinin finansman ihtiyaçlarına özel çözüm geliştirebilen faktoring şirketlerinin de rekabette bir adım önde olduklarını düşünüyorum.
GİRİŞİM NE YAPIYOR?
Girişim Faktoring olarak bizi rekabette ayıran en önemli unsur, müşterimizi iyi tanımamız. Müşterimizle uzun soluklu işbirliği kurarak karşılıklı daha verimli ve güvenli bir çalışma ortamı sağladığımızı düşünüyoruz. Bu bağlamda ana prensibimiz güçlü bir müşteri ilişkisi oluşturmak, müşterimizi ve ihtiyacını iyi belirlemek ve ona uygun çözüm geliştirebilmek diyebilirim.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz