Mutfak sanayicilerinin hedefi Uzakdoğu

Ev ve mutfak eşyaları sektöründe kg başına ihracatta dünyada ikinci sırada yer alan Türkiye, radarına Uzakdoğu'yu aldı.

30 EKİM, 20180
Paylaş Tweet Paylaş
Mutfak sanayicilerinin hedefi Uzakdoğu

Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (Evsid) Yönetim Kurulu Başkanı Burak Önder, Hong Kong'da düzenlenen Mega Show Fuarı'na bu yıl dördüncü kez katıldıklarını ve Asya'dan önemli alıcılarla buluştuklarını söyledi. Türkiye’nin kalitesinin Uzakdoğu’da çok önemsendiğini belirten Önder, bölgeye özel önem vereceklerini ifade etti. Ticaret bakanlığının verdiği Ur-Ge teşviklerine de değinen Önder, geçtiğimiz aylarda Kolombiya’da katıldıkları fuarın da Ur-Ge geliştirme projesi kapsamında olduğunu ve iyi sonuçlar elde ettiklerini  belirterek, "Kolombiya modelini Uzakdoğu ve Avrupa’da da uygulamayı düşünüyoruz." dedi.

 Ev ve mutfak eşyaları sektöründe en önemli ihracatçı ülkelerden biri olan Türkiye, yeni hedefini ihracatın kilogram değerini artırmak ve pazar çeşitliliği sağlamak olarak koydu. Türkiye'nin 10 ayda 2.3 milyar dolar ihracat ile yüzde 10 büyüme gerçekleştirdiğini belirten Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Yönetim Kurulu Başkanı Burak Önder, yeni dönemde katma değerli ürünlerle ihracat birim değerini artırmaya çalışacaklarını söyledi.

MİKTARDA İKİNCİ DEĞERDE YEDİNCİ

Türkiye'nin ev ve mutfak eşyaları sektöründe kilogram başına ihracatta dünyada ikinci sırada olmasına karşın katma değeri düşük ürünler sattığı için değerde yedinci sırada yer aldığını vurgulayan Önder, "Aslında miktar olarak satış gösteriyor ki Türkiye talebin bol olduğu bir ülke. Birçok ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Ancak kilogram başına ihracatımız 3.20 dolar civarında. Türkiye için katma değerli ihracat bu dönemde çok önemli. Bu seviyeleri aşıp tasarıma, markaya ve reklama önem veren seviyeye gelmeliyiz." dedi.Türkiye'nin en büyük pazarının yüzde 52 ile Avrupa olduğunu, arkasından yüzde 25 ile Ortadoğu ve yüzde 10 ile Afrika'nın geldiğini anlatan Önder, Uzakdoğu pazarının bu noktada önem kazandığını belirtti. Bölgeye olan ihracatı artırabilmek ve yeni bağlantılar oluşturabilmek için Hong Kong'da düzenlenen Mega Show Fuarı'na Evsid olarak bu yıl dördüncü kez katıldıklarını kaydeden Önder, şu bilgileri verdi:

UZAKDOĞU EN İSTİKRARLI PAZARLARDAN

"Bu dönemde dünyanın en istikrarlı pazarlarından biri Uzakdoğu. Avrupa ve Latin Amerika ülkelerinin kendilerine has sorunları olurken Uzakdoğu istikrarlı olarak yoluna devam ediyor. Türkiye olarak Uzakdoğu’da mutfak eşyaları pazarında fazla paya sahip değiliz ve bu yüzden bölgeyi önemsiyoruz. Hong Kong da Asya'nın yarısına hitap etmesi açısından Uzakdoğu için çok önemli bir bölge. Fuardaki alıcı portföyüne baktığımızda Hindistan, Endonezya, Malezya, Singapur, Vietnam, Japonya ve Kore gibi ülkelerden yoğun bir katılım görülüyor. Bunun yanında Latin Amerika ve Avrupa’dan da katılım oluyor. Bu kadar çeşitli ülkeden katılım olduğundan her ülkeye kolayca ulaşabiliyoruz."

Mega Show Fuarına Türkiye’nin katılmasının fuar sahipleri için çok önemli olduğunu belirten Önder, "Türkiye’nin Uzakdoğu’daki kalitesini oldukça önemsiyorlar. Fuar alanında 4 yıl içerisinde metrekare olarak 2,5 kat büyüme elde ettik." dedi.

KOLOMBİYA MODELİNİ UYGULAYACAK

Ticaret bakanlığının verdiği Ur-Ge teşviklerine de değinen Önder, bu sayede firmaların birlikler, odalar ve dernekler üzerinden kümelenerek pazarlara göre kendi ihracatını yapma imkânı bulduğunu, ayrıca maddi destek de aldıklarını ifade etti. Geçtiğimiz aylarda Kolombiya’da katıldıkları fuarın da Ur-Ge geliştirme projesi kapsamında olduğunu söyleyen Önder, 13 ülkenin katıldığı fuarda firma başına 28 iş görüşmesi gerçekleştirdiklerinin altını çizdi. Önder, şöyle devam etti: "Ekonomisinin iyi olmasından ve Türklere karşı büyük bir sempatileri olduğundan Kolombiya’yı seçtik. Aldığımız satın alma raporları ile ürün alma gruplarımızdaki satın almacılar kim, nereden daha çok ithalat yapıyorlar, hangi renk tercih edilir gibi konularda bilgiler edindik. Çalışacağımız kişileri referansları ile görüşmeler yapıp belirledik. Kolombiya’ya fuar öncesi ön heyet yolladık. Ön heyetimiz marketleri gezip, raporlar hazırladı. Kolombiya’ya gittiğimizde ilk gün firmalarımıza büyük marketleri gezdirip, bilgiler edinmesini sağladık. Böylece bir sonraki gün müşteriler ile gerçekleştirecekleri görüşmeler için sektörün durumu hakkında bilgiye sahip oldular.  Kolombiya modelini Uzakdoğu ve Avrupa’da da uygulamayı düşünüyoruz. Kalıcı hale gelmesi için bu fuarları sürekli olarak yapmayı hedefliyoruz. Kolombiya sayesinde yeni müşteriler elde ettik. "

55 ÜLKEDEN ALICI İSTANBUL’A GELİYOR

15-16 Kasım tarihlerinde İstanbul’da düzenlenecek olan Invitation Only etkinliğine de dikkat çeken Önder, etkinliğin 50 üretici firmanın ürünlerini sergilemesine imkan tanıyacağını ifade etti. Özellikle Avrupa, Latin Amerika ve Sahraaltı Afrika gibi potansiyel ülkelerdeki alıcıların hedef alındığını belirten Önder,  "Invitation Only etkinliğine 55 farklı ülkeden 70'in üzerinde satın almacı firma ile birlikte İstanbul’da yerleşik satın alma ofislerinin katılması bekleniyor. İş görüşmeleri için davet edilen firmaların yüzde 80'lik bölümü daha önce Türkiye’ye gelmemiş veya Türkiye ile ticaret yapmamış firmalardan oluşuyor." dedi.

1000 ÇALIŞANLA 80 ÜLKEYE İHRACAT

Hong Kong'daki fuara katılan Türk firmalarından Hascevher'in yöneticisi Fatih Dinçer, 93 yılından beri çelik mutfak eşyaları olarak Kahramanmaraş’ta faaliyet gösteren bir aile şirketi olduklarını ve 80 ülkeye ihracat yaptıklarını söyledi.Bir ülkeye ihracat yapabilmek için o ülkenin yemek kültürüne göre üretim yapmaları gerektiğini fark ettiklerini ve bunun için bir tasarım ekibi oluşturduklarını anlatan Dinçer, "Hascevher olarak üst ve orta gelir grubuna yönelik üretimler yapıyoruz. 1000 çalışanımız ve 5 bine yakın ürün çeşidimiz var. Kulp dediğimiz aksesuarları kendimiz üretiyoruz. Bu bize daha hızlı ürün tasarlama imkânı veriyor. Ürettiğimiz ürünlerin yüzde 70’i kendi markamız, yüzde 30’u ise müşterilerimizin markası. Geçen yıl ciromuz 50 milyon dolardı. Üretimimizin yüzde 80’inini ihraç ediyoruz. Yurt içinde zincir marketlerin neredeyse hepsiyle çalışıyoruz. " dedi.2015 yılında granit seramik ürün grubunu kurduklarını ve bu yıl da kapasiteyi 2 katına çıkardıklarını anlatan Dinçer, "Fuarlar bizim için çok önemli. Yılda ortalama 10 yurt dışı fuarına katılıyoruz. Mutfak trendleri ve rakiplerimizi takip etmek için fuarlar büyük bir avantaj sağlıyor. Fuarlar da satış odaklı değil, gözlem ve bilgi edinme odaklıyız." diye konuştu. 

 

AVŞAR Ceramic&Non-Stick Genel Koordinatörü Murat Tabak ise 36 yıldır faaliyet gösterdiklerini ve Avrupa’nın en büyük emaye üreticisi olduklarına dikkat çekerek, "Şu anda 400 kişiyi istihdam ediyoruz ve 45 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Toplam ihracatımız 15 milyon dolar seviyesinde. Yaşanan ticaret savaşlarından ötürü ev ve mutfak eşyaları sektöründe  Türkiye’ye talep artıyor. Bu bizim için çok önemli. Mega Show Fuarı’nda yer almamızın en büyük sebebi; müşterilerimiz buraya bizi ziyarete geliyorlar. Amerika’dan, Afrika’dan, Avrupa’dan müşterilerimiz ile burada buluşma imkânına kavuşuyoruz." dedi.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz