2010, krizden ürken tüketicinin kazanılma yılıydı. İşte bu nedenle bazı şirketler, yılın neredeyse tamamını kampanyayla geçirdi.



Fordham Üniversitesi Pazarlama Bölümü'nden Doçent Dr. Lerzan Aksoy ise olumsuz etkileri şöyle sıralıyor: "Öncelikle tüketici tarafında beklenti oluşur. İndirim olmadığı zaman müşteri memnuniyetsiz olur. Örneğin ABD'de Bed Bath&Beyond, tamamen indirim sağlayan kuponlara bağlı olarak satış yapıyor. Müşterilerin birçoğu bu kuponlar olmadan mağazaya gelmiyor. Bir diğer olumsuz durum da müşterinin indirim döneminde stok yapmasıdır. Bu özellikle bakliyat, deterjan gibi mallar için çok geçerli."


Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?