"Doğayla dost iletişim"

Türk Telekom 2012 yılında da Türkiye’den Karbon Saydamlık Projesi’ne karbon ayak izini raporlayan tek telekomünikasyon şirketi oldu.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Doğayla dost iletişim
TELEKOMÜNİKASYON sektörünün öncü oyuncularından Türk Telekom, son dönemde hayata geçirdiği sürdürülebilir şirket politikasıyla ön planda. Şirket, sürdürülebilirlik hedeflerini tanımlayan ve iklim değişikliği risklerini ve fırsatlarını yönetmeyi sağlayan bir sera gazı yönetim stratejisi geliştirmiş durumda. Türk Telekom ilk olarak ofis uygulamalarını ve iş süreçlerini sürdürebilirlik prensiplerine göre dönüştürerek işe başladı. Bu sürece tüm çalışanlarını, onların ailelerini, tedarikçilerini ve müşterilerini de katmayı başarmasıyla da dikkat çekti. Faaliyet gösterdiği bilgi ve iletişim teknolojileri sektörünün geliştirdiği ürün ve hizmetlerin iklim değişikliği ile mücadelede çözümün önemli birer parçası olduğu bilinciyle, düşük karbonlu teknolojilerin yaygınlaşmasını kolaylaştıracak yenilikçi ve sürdürülebilir politikaların oluşturulması stratejisiyle hareket eden Türk Telekom, 2010 yılında Türk Telekom Sürdürülebilirlik Komitesi’ni kurdu. 2011 yılında, düşük karbon ekonomisine geçişi destekleyen, dünyanın önde gelen çevre projelerinden birisi olarak adlandırılan Karbon Saydamlık Projesi’ne (Carbon Disclosure Project/CDP) Türkiye’den raporlama yapan ilk telekomünikasyon şirketi oldu. Bu rapor ile IMKB 100 içinden CDP’ye raporlama yapan şirketler arasında yapılan değerlendirmede, metodoloji ve saydamlık açısından en iyi raporlama yapan iki şirketten biri olarak ödüllendirildi. Türk Telekom 2012 yılında da Türkiye’den Karbon Saydamlık Projesi’ne karbon ayak izini raporlayan tek telekomünikasyon şirketi oldu.

ÇALIŞANLAR VE MÜŞTERİLERE YÖNELİK PROJELER

Türk Telekom, Nisan 2011’de tüm Türkiye’den 1200 yöneticisine çevre ve iklim değişikliği konulu bir eğitim düzenledi. İklim değişikliğinin nedenleri, sonuçları ve iklim değişikliği ile mücadelede yapılabilecekler konularında bilgilerin aktarıldığı eğitim ile çalışanlarda farkındalık yaratılarak şirketin dönüşümünde etkin rol almaları hedeflendi. Aralık 2011’den itibaren 24 bin Türk Telekom çalışanına, iklim değişikliği, riskleri ve bu riskleri azaltmak üzere günlük hayatta değiştirebilecek basit alışkanlıkları anlatan online eğitim veren Türk Telekom ayrıca Türkiye’de e-fa-tura sistemine geçen ilk telekomünikasyon şirketi oldu. 2008  yılında e-faturaya geçiş yapan Türk Telekom, ardından 100 bin ağaçlık e-fatura ormanını oluşturdu. Türk Telekom, sürdürülebilirlik çalışmaları çerçevesinde çevreci ürün ve hizmetlere de yatırım yapıyor. Sürdürülebilirlik dönüşümüne ortak olmak isteyen müşterileri için elektrik kullanımı açısından çevre dostu olan dect telefon seçenekleri sunuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz