Endişe listesi

IBM’in C Level yöneticilerle yaptığı araştırmanın sonuçları...

17.10.2016 14:57:330
Paylaş Tweet Paylaş
Endişe listesi
IBM’İN C LEVEL YÖNETİCİLERLE YAPTIĞI ARAŞTIRMANIN SONUÇLARI, yöneticilerin uykularını kaçıran konuların başında dijital girişimlerin geldiğini ortaya koyuyor. Araştırmaya katılan yöneticiler, dijital girişimin kendi endüstrilerini ve işlerini olumsuz yönde etkileyeceğini düşünüyor ve önümüzdeki 3,5 yıl içinde teknolojinin, iş yapış şekillerini değiştirecek en büyük güç olacağını belirtiyorlar. Bunu mevzuatlara ilişkin sorunlar, globalleşme ve kalifiye eleman sıkıntısı izliyor. IBM’in 18 kez yaptığı C Suit araştırmasında, iki yıl öncesine kadar bilgi teknolojileri en az etkilenen konuyken şimdi CEO’ların en az yüzde 68’i bunu en büyük risk olarak gösteriyor. Dünyada durum böyleyken Türkiye’deki yöneticilerin uykularını kaçıran konular ise bambaşka... Kriz ortamında Türkiye’de yöneticileri en çok endişelendiren konuların başında döviz kurundaki dalgalanmalar geliyor. Onu komşularla ilişkiler, makro ekonomik sorunlar, asgari ücretin artması gibi konular takip ediyor. Perakende sektörünü değerlendiren Ayaydın- Miroglio Grubu Başkanı Yalçın Ayaydın, döviz kurundaki artışların kâr marjlarını tehlikeye attığını işaret ediyor. Doğan Holding’in yönetim kurulu başkanı Begümhan Doğan Faralyalı ve Akfen Holding’in yönetim kurulu başkanı Hamdi Akın ise “belirsizlik” konusunun altını çiziyor. Vodafone CEO’su Gökhan Öğüt de en büyük endişelerinin “Ezber bozan değişimlere ayak uyduramamak” olduğunu ifade ediyor. İş dünyasının liderlerine “uykularını kaçıran endişelerini” sorduğumuzda bakın daha başka neler anlattılar:
“HIZA” YETİŞEMEMEK
Teknoloji müthiş bir hızla değişim gösterirken doğru gelişmeleri doğru zamanda yakalayan şirketler rekabette öne geçiyor. Günümüzde yaşanan dönüşümün tüm sektörlerde ezber bozan iş modellerini gündeme getirdiğini ifade eden Vodafone Türkiye CEO’su Gökhan Öğüt, bu dinamik sürecin kendilerini heyecanlandırırken bir o kadar da endişelendirdiğini söylüyor. “Heyecanımız müşterilerimize yeni teknolojileri sunarak onların hayatını kolaylaştırmak ve zenginleştirmek. Endişemiz ise bu gelişmelerin hızına ayak uyduramama riski” diyen Öğüt, konuyla ilgili aldıkları önlemleri ve attıkları adımları şu sözlerle ifade ediyor: “Hızla gelişen ezber bozan teknolojiler karşısında hem kurumsal müşterilerimiz hem kendi organizasyonumuz için Accenture ile birlikte güçlü bir araç geliştirdik. Yarına Hazırım Platformu’yla lanse ettiğimiz Dijitalleşme Endeksi sayesinde, Türkiye’de işletmelerin dijital haritasını çıkarıyoruz. Toplamda 41 bin işletme Dijitalleşme Endeksi’ni hesapladı. Türkiye’nin yüzde 53 olan Dijitalleşme Endeksi’ni yüzde 75’e çıkarmak için çalışıyoruz. Geleceğe hazırlanmak için değişimi iyi kavramış bir ekip kurmak gerektiğini düşünüyoruz. Bu doğrultuda üst düzey yöneticilerimizi de kapsayacak şekilde şirketimizde, Dönüşüm Liderliği programını başlattık. Bu kapsamda, tüm çalışanlarımızın kendine güvenen bireyler olarak yer aldığı bir değişim kültürü oluşturmaya odaklanıyoruz. Ayrıca inovasyonu bir şirket kültürü haline getirme hedefiyle kendi bünyemizde Vodafone Kurum İçi İnovasyon Programı’nı hayata geçirdik. Bu programla kurum dışındaki girişimcileri de kurum içinden çıkan fikir ve girişimleri de destekliyoruz.”
GLOBAL OLUMSUZLUKLAR
Dijital gelişmelerin dışında yöneticilerin uykularını kaçıran konuların ortak noktası makroekonomik konjonktür... FED’in faiz kararları, Avrupa bankalarının durumu, Çin ekonomisinin seyri bu sorunların başında gösteriliyor. İnşaat sektörünü değerlendiren Nef İcra Kurulu Başkanı Erden Timur, “Türkiye dışa açık ekonomik yapısı, uluslararası ilişkileri ve coğrafi konumu gibi özellikleriyle pek çok ülkeye göre global konjonktürden hızla ve yoğun olarak etkilenmeye açık” diyor. Riskleri kaldırmanın mümkün olmadığını, bu yüzden olumsuz etkilerin artarak devam edeceğini belirtiyor. Pegasus’un CEO’su Mehmet Nane de kendini endişelendiren konunun “belirsizlik” olduğunu söylüyor. Türkiye’nin dinamikleri dışında gelişen olayların olumsuz etki gösterdiğini ifade eden Nane, “Temel kaygımız, ülkemiz dışında çevre ülkelerdeki gelişmeler. Kontrolümüz dışında gelişen olayları öngöremiyor ve önlem alamıyoruz. Olaylar geliştikçe ona göre politika izliyoruz. Ancak kontrolü bizim elimizde olan olaylar için aksiyon alabiliyoruz. Dijitalleşme konusu bizim elimizde ve Pegasus olarak dijitalleşmeyi Türkiye’nin çok önünde yaşayan bir şirketiz. Örneğin satışlarımızın yüzde 63’ünü online kanallardan alıyoruz” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz