Kadın dostu şirketler

En fazla kadın çalışan istihdam eden "kadın dostu" şirketleri araştırdık. Listenin zirvesinde Koç Holding ile İş Bankası yer alıyor. Onları Sabancı Holding ve Doğuş Grubu takip ediyor.

28.03.2014 17:17:170
Paylaş Tweet Paylaş
Kadın dostu şirketler
Rakamlar ortada... 2012 yılında Türkiye’de 15-65 yaş arası kadın nüfusun sadece yüzde 28,7’si iş hayatına katıldı. Türkiye, bu skorla 34 OECD ülkesi arasında sonuncu oldu. 2023 için Türkiye’nin kadın iş gücüne katılım hedefi yüzde 35. AB’nin 2020 yılı kadın istihdam hedefi ise yüzde 75.

Kısacası kadın istihdamında lig atlamak için Türkiye’nin önünde uzun bir yol var. Ancak şimdiden bunu başaran şirketler de mevcut. Türkiye’de ilk kez Capital Dergisi bu şirketleri ortaya koymak adına kadın istihdam rakamlarıyla öne çıkan şirketleri araştırdı. Kadın çalışan, ve kadın yönetici sayılarına bakarak iş dünyasının “Kadın Dostu Şirketler”ini ortaya koydu. İşte Türkiye’nin kadınlarla fark yaratan şirketleri...

Tabloları görmek için görsellere tıklayın.






Dünya Ekonomik Forumu'nun"Toplumsal Cinsiyet Uçurumu Raporu”nda Türkiye, genel sıralamada 135 ülke arasında 124’üncü sırada yer aldı. Ekonomik Katılım ve Fırsatlar İndeksi’nde ise 129’uncu sırada. OECD’nin 2012 yılı çalışma ve iş gücü istatistiklerine göreyse Türkiye’nin kadın istihdamında karnesi çok zayıf. 15-65 yaş arası kadın nüfusunun sadece yüzde 28,7’sinin iş hayatına katıldığı Türkiye, bu skorla 34 ülke arasında sonuncu. ~

İşte bu rakamlar üzerine Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı harekete geçti. Bakanlık himayesinde “İşte Eşitlik Platformu” kuruldu. Kadınların ekonomiye katılımı sürecinde cinsiyet eşitliğinin sağlanması amacıyla kurulan bu platform, Türkiye’nin "Ekonomik Katılım ve Fırsatlar İndeksi”ndeki yerini 3 yıllık süreçte yüzde 10 seviyesinde yukarı taşımayı hedefliyor.

Ülkelerin, kadınların iş hayatına katılımı ve onlara sunulan fırsatlar açısından değerlendirildiği ve sıfırdan l’e kadar puanlandığı indekste, Türkiye’nin 2012 notu 0,414 oldu. Platform bu notu 0,455’e çıkarma hedefinde... 2023 için Türkiye’nin kadın iş gücüne katılım oranı hedefi yüzde 35 iken, Avrupa Birliği’nin 2020 yılı kadın istihdam hedefi yüzde 75.

Rakamlar ortada... Kadın istihdamında lig atlamak için Türkiye’nin önünde uzun bir yol var. Ancak şimdiden bunu başaran pek çok şirket de mevcut. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’mn da desteğiyle Türkiye’de ilk kez Capital Dergisi, kadın istihdam rakamlarıyla öne çıkan şirketleri araştırdı. Capital 500 şirketleri, finans kuruluşları ve holdingleri kapsayan araştırmayla iş dünyasının “Kadın Dostu Şirketleri”ni ortaya koydu.

ZİRVE KOÇ VE İŞ BANKASI NIN
Türkiye’nin en fazla istihdam sağlayan grubu olan Koç Holding aynı zamanda Türkiye’nin en fazla kadın çalıştıran grubu. 18 bin 95 kadın çalışana sahip olan grubu 16 bin 845 kadın istihdam eden Sabancı Holding ve 13 bin 210 kadın çalışanı olan Doğuş Holding izliyor.

Türkiye’nin en fazla kadın istihdamı sağlayan şirketler listesine baktığımızda ise ilk 10’da 7 tane bankanın yer aldığını görüyoruz. Çalışanlarının yarısından fazlasını kadınların oluşturduğu İş Bankası toplam 12 bin 306 kadın çalışan istihdam ediyor. ~

Kadın çalışan sayısıyla İş Bankası’nı izleyen Garanti Bankası’nın 10 bin 795 kadın çalışanı var. Bankada kadın çalışanların oranı yüzde 57. Garanti Bankası İnsan Kaynakları Koordinatörü Osman Tüzün, kadın çalışanların iş ve özel hayatlarında desteğe ihtiyaç duydukları konuları tespit ettiklerini ve buradan hareketle, pek çok yeni çalışmayı başlattıklarını söylüyor. Tüzün şöyle devam ediyor:

“Bunlardan en önemlisi, Garanti Kadınlar Kulübü. Garanti Kadınlar Kulübü çatısı altında, kişisel imajdan, sağlıklı beslenmeye kadar pek çok değişik konuda, kadın çalışanlarımızın hayatını kolaylaştıracak seminerler düzenliyoruz.

Ücretini büyük oranda karşılayarak organize ettiğimiz, hobi ve kişisel gelişim içerikli kurslarımızı seçerken, kadın çalışanlarımızın da ilgisini çekecek konulara dikkat ediyoruz. Ayrıca çalışanlarımıza yıllardır, Türkiye çapındaki kreşlerle ve yaz okullarıyla indirim anlaşmaları yaparak destek oluyoruz.”

Sekiz bin 482 kadın çalışanı olan Akbank da en fazla kadını istihdam eden şirketler arasında. Akbank İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Bade Sipahioğlu Işık, Akbank’ta uzun yıllardır kadın-erkek dengesi gözetildiğine dikkat çekiyor.

Kadın istihdam oranını yakından takip ettiklerini belirten Işık, “Bu oranın önümüzdeki yıllarda da yine dengeli bir biçimde sürdürülmesini hedefliyoruz. Kadın istihdamında politikamız pozitif ayrımcılıktan ziyade kadın-erkek eşitliğini korumak; kadını iş hayatında desteklemek ve teşvik etmek” diyor.~

EŞİTLİK Mİ AYRIMCILIK MI?
Bugün pek çok şirket istihdam politikasında kadınlara pozitif ayrımcılık yapmak yerine cinsiyet eşitliğini gözetmeyi tercih ediyor. Kadın çalışan oranı en yüksek şirketlere baktığımızda da İK politikalarında cinsiyet eşitliğine özellikle dikkat ettiklerini görüyoruz.

Kadın çalışan oranı en yüksek şirketler arasında yer alan Sabancı Holding’in İK grup başkanı Neriman Ülsever de bu noktaya dikkat çekiyor. Ülsever şöyle konuşuyor: “Konuya çoğulculuk ve eşitlik penceresinden bakıyoruz.

Kadın ve erkeklerin birlikte çalışmasından doğacak sinerjiye dikkat çekmek istiyoruz. Kadının erkekle eşit şartlarda çalışma hayatının içinde olması toplumsal kalkınmadan aile refahına birçok olumlu etkiyi beraberinde getiriyor.

Kadının doğasından gelen empati, işbirliğine açıklık, hesaplanabilir riskler almak gibi özellikler iş hayatına olumlu katkı yaratıyor.”  Egon Zehnder Yönetici Ortağı Murat Yeşildere ise pozitif ayrımcılıktan yana tavır koyuyor. Yeşildere şöyle devam ediyor:

“Birçok karar verici pozitif ayrımcılığa inanmıyor. Pozitif ayırımcılık ve hatta kota uygulamasının zaman zaman haksız durumlar yaratabileceği, bazı çalışanların veya bireylerin yetkinlik değil, cinsiyetleri nedeniyle görev alacağı gerçeğini değiştiremeyiz. ~

Ancak olağanüstü durumlar, olağanüstü önlemleri gerektirir. Bu yüzden de en azından ‘normalleşme’ sağlanana kadar, kadınların eşit fırsat almasını sağlayacak pozitif ayırımcılık ve kota benzeri uygulamaları kişisel olarak destekliyorum.”

Boyner Holding İK Direktörü İdil Türkmenoğlu, cinsiyet eşitsizliğini bir demokrasi sorunu olarak gördüklerini söylüyor. Kadın-erkek çalışan oranlarında eşitliği sağladıklarını belirten Türkmenoğlu şöyle devam ediyor: “Pozitif ayrımcılık, genel olarak ayrımcılığa maruz kalınan alanlarda ‘sonuçları eşitlemek’ için kullanılan bir strateji.

Oysa, bizim bu stratejiye hiç ihtiyacımız olmadı. Hem istihdama katılma oranında hem yönetim kademelerinde kadın çalışanlar için ‘özel önlem’ almak zorunda kalmadık.”

EŞİTLİK SONUÇLARA YANSIYOR
Goldman Sachs analistlerine göre kadın erkek istihdamında, cinsiyet eşitliğinde fark yaratabilen ülke ekonomileri GSYİH’lerini yüzde 25’e varan ölçüde artırabiliyor. Üst yönetimde cinsiyet eşitliğini gözeten şirketlerse, operasyon sonuçlarında yüzde 56 daha iyi performans gösteriyor.

McKinsey’nin araştırmasına göre 9 liderlik davranışından daha zengin bakış açısı, empati, takım çalışması, kavramsal düşünme yetkinlikleri ve stratejik bakış gibi 5’inde kadınlar erkeklerden daha başarılı.

Bugün ajandalarda ekonomik büyümenin sürdürülebilirliği için verimlilik ve inovasyonun ardından kadının ekonomiye katılımının artırılması geliyor. Pek çok şirket istihdama kadın ve erkeğin eşit oranda katılmasını bir ekonomik model olarak benimsemeye başlamış durumda.~
Bu şirketlerden biri de Vodafone. Telekomünikasyon sektöründe kadın çalışan oranı yüzde 23,2 iken, bu oran Vodafone Türkiye’de yüzde 41. Sektörünün yaklaşık 2 katı kadın çalışana sahip olan şirketin kurumsal çeşitlilik direktörü Gizem Keçeci, Vodafone Türkiye için istihdamda cinsiyet eşitliğinin sağlanmasının çok önemli olduğunu açıklıyor.

Keçeci şöyle devam ediyor: “İş süreçlerinden başlayarak toplumsal ve ekonomik hayatta fırsat eşitliğini sağlamak amacıyla Ekim 2012’de ‘Kurumsal Çeşitlilik Direktörlüğü’nü tesis ettik. ‘Kurumsal Çeşitlilik ve Dahiliyet’ programımıza uygun personel geliştirme süreçleri gerçekleştiriyoruz.

Pozisyon için aday olan, eşit yetkinlik ve nitelikteki aday havuzumuzda yüzde 50 kadın ve yüzde 50 erkek eşitliği olmasını işe alım performansımızın bir göstergesi olarak görüyoruz. İşe alım ekibimizin üzerinde çalıştıkları yönetim pozisyonlarına kadın adayların getirilmesini ve dolayısıyla bu yönetim pozisyonlarındaki kadın çalışan sayımızı birer birer artırmayı hedefleyen ARTI1 uygulamamız bulunuyor.”

YÖNETİMDE KADIN ELİ
Harvard Üniversitesi Profesörü Rosabeth Moss Kanter’e göre şirketlere “kadın elinin değmesi” ve kültürün bu yönde şekillenmesi için liderlik pozisyonlarındaki kadın payının yüzde 30’a ulaşması gerekiyor. Bu noktadan sonra kadınların fikirler, değerler ve yaklaşımlardaki etkisi üst düzeye ulaşıyor.

2009 yılında Avrupa Komisyonu tarafından hazırlanan bir çalışmaya göre, 27 AB ülkesinde halka açık şirketlerin yönetim kurulu başkanlarının yüzde 3’ü kadınken bu durum Türkiye için yüzde 6. Dünya Ekonomik Forumu tarafından gerçekleştirilen benzer bir çalışmada da kadın CEO’ların OECD ve BRIC ülkelerindeki temsiliyet oranı dikkat çekici.

Söz konusu ülkelerde kadın CEO’ların ortalaması yüzde 5’in altındayken, Finlandiya, Norveç ve Türkiye yüzde 12 ve üzeri oranlarla en fazla kadın CEO’ya sahip üç ülke. Kadınların üst yönetime katılımı konusunda Türkiye, Avrupa’ya kıyasla daha olumlu bir tablo çiziyor.~

AB ülkelerinde tartışılmakta olan üst yönetimde kadın konusu Türkiye’nin de gündemine girdi. 2012 Şubat’ında SPK tarafından hazırlanan ve Resmi Gazete’de yer alan tebliğ ile yönetim kurulunda en az bir kadın üye bulundurma ilkesi getirildi.

BCG Proje Lideri Aslı Kurbay, kota konusuna birçok kadın yöneticinin mesafeli yaklaştığını söylüyor ve devam ediyor: “Kadın yöneticiler, yetenek ve çalışmaları sonucu elde ettikleri pozisyonların kota uygulaması gibi pozitif ayrımcılık sayesinde olduğu gibi bir imaj vermek istemiyor.” HRM Danışmanlık’tan Elif Ejdar Özel ise “Türk holdinglerdeki kadın gücü daha çok aile üyesi kadınlara yönetim kurullarında yer verilmesinden kaynaklanıyor” diyor.

Türkiye’de kadın yönetici konusunda duyarlı şirketlerden biri olan Migros’un yetkilileri “Kadın çalışanlarımızın hızla yükselerek yönetim kademelerinde önemli yerlere gelmeleri desteklediğimiz bir konu” diyorlar.

Yöneticilerinin yarısı kadınlardan oluşan Doğa Kolejleri’nin CEO’su Uğur Gazanker ise “Pozitif ayrımcılık yapıyoruz. Kadınların iletişim konusunda doğal bir yeteneği var. Kadınların üstünlüğünü kabul ediyor ve destekliyoruz” diye konuşuyor.

ÖNE ÇIKAN SEKTÖRLER
Kadın Dostu Şirketler Araştırması, Türkiye’de kadın istihdamında öne çıkan sektörleri de ortaya koyuyor. Özellikle daha esnek çalışabilme fırsatları olan sektörler, kariyerlerinin önemli birkaç noktasında çocuk sahibi olabilmek için iş hayatına ara vermek zorunda kalan kadınlar tarafından tercih ediliyor. ~

BCG’den Aslı Kurbay, bu sektörlerin sağlık, finans, perakende, eğitim gibi sektörler olduğuna dikkat çekiyor. Kadın Dostu Şirketler araştırmasından çıkan sonuçlar da bu görüşü destekliyor. Türkiye’nin kadınlara en çok iş sağlayan ilk 10 şirketi içinde banka, sağlık ve perakendenin ağırlığı hissediliyor.

Kurbay, kadınların gerek iş gücüne katılım gerekse de yönetim kademelerinde üst seviyelere gelme oranlarının bu sektörlerde daha yüksek olduğunu ifade ediyor. PERYÖN Başkanı Yiğit Oğuz Duman, “Çok uluslu şirketlerin, holdinglerin, bankaların başında kadınlar var ama toplam olarak ekonomideki katma değerlerine bakarsak, hâlâ oldukça geri bir noktadayız” diye konuşuyor.

Doç. Dr. Ufuk Çakmakçı, özellikle medya, telekomünikasyon ve teknoloji sektörlerinde ve satış-pazarlama organizasyonlarında kadın yönetici sayılarının artma eğiliminde olduğunu söylüyor ve şöyle devam ediyor: “Özellikle tüketiciyle temasın öne çıktığı, ihtiyacı anlamanın gerektiği şirketler, kadın yöneticilerin hızla yukarılara tırmandığı örnekleri oluşturuyor. Kadınların iş-ilişki polaritesini daha dengeli yönetebil-meleri bu sektörlerde öne çıkmalarını destekliyor.”

MCT Danışmanlık Yönetici Ortağı Tanyer Sönme-zer, gelecekte her sektörden şirketin üst yönetiminde kadınların daha fazla yer alacağını öngördüğünü söylüyor. Turkcell Grup Genel Müdür Yardımcısı Meltem Kalender Öztürk, telekom sektöründe yüzde 23 olan kadın çalışan oranını yükselttiklerine dikkat çekiyor ve “Kadınlar için güven ve imkan yaratmak çok önemli ve Turkcell olarak bunu başarıyoruz” diyor.~
ARTIRMA ÇALIŞMALARI
Peki, şirketler kadın istihdamını artırmak için neler yapıyor? Örneğin sanayi devlerinden Borusan Holding, sanayide kadın istihdamının artırılmasını ve kadının güçlendirilmesini desteklemek üzere “Annemin İşi Benim Geleceğim” projesini hayata geçirdi.

Grup bu kapsamda 10 ildeki 10 Organize Sanayi Bölgesi’nde (OSB) “Borusan Neşe Fabrikası” adıyla, 0-6 yaş grubu çocuklara yönelik kreş ve gündüz bakım evleri açıyor. Bu projeyle Anadolu’daki kadın istihdamının daha da artacağına dikkat çeken Borusan Holding CEO’su Agah Uğur, “20132016 yılları arasında devam edecek projede ilk Borusan Neşe Fabrikası, Adıyaman OSB’de açılacak.

Adıyaman’ın yanı sıra 2013 yılı içinde Malatya II, Şanlıurfa, Afyonka-rahisar Organize Sanayi Bölgeleri’nde de Borusan Neşe Fabrikaları’nın yapımına başlanacak” diyor. Kadın dostu holdingler arasında yer alan Kale Grubu’nun yönetim kurulu başkanı Zeynep Bodur Okyay, “Kadınların karar mekanizmalarında, eğitim seviyeleri ve çalışma yaşamındaki durumlarına paralel biçimde temsil edilmesine çok önem veriyoruz.

Kadınlara yönelik bir ilki gerçekleştirerek, inşaat sektörüne kadın usta yetiştirmeye başladık. ‘Kadın Ustalar’ programımızda yaptığımız gibi eğitim sistemi ile işgücü piyasası arasında direkt bağlantı kurulması çok önemli” diye konuşuyor.

THY de kadın dostu şirketler içinde ön plana çıkıyor. THY yetkilileri “Kadın çalışanlarımızı özellikle çocuk sahibi oldukları dönemlerde, ücretli ve ücretsiz izin kullanımı konusunda destekliyoruz. Ayrıca çocuk sahibi olan kadın çalışanlarımıza kreş hizmeti veriyoruz.~
Çocuk sahibi olup THY kreşini kullanmayan çalışanlarımız, çocuklarını kendi istedikleri kreşlere gönderdikleri durumda, kendilerine her ay standart bir ödeme yapılıyor” açıklamasını yapıyor.

Anadolu Grubu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hurşit Zorlu ise kadın çalışanlara yeni kariyer fırsatları sunmak ve liderlik gelişimlerini destekleyici ortamlar yaratmak için çalıştıklarını söylüyor. Zorlu, “Bu anlamda son 2 yılda grup şirketlerimizden McDonald’s, Alternatif Lease ve Adel Kalemcilik’te genel müdür koltuklarını kadın yöneticilerimizle doldurduk” diyor.

GÜLER SABANCI / SABANCI HOLDİNG YÖNETİM KURULU BAŞKANI
'KADINLAR AYRICALIK DEĞİL EŞİTLİK İSTİYOR'
YÜZDE 33 YETMEZ

Sabancı Holding’de 9 kişilik yönetim kurulunda 3 kadın var. Topluluğumuzun toplam çalışan sayısının yüzde 33’ü kadın. Bu, ülke ortalamasının üzerinde olsa da yeterli değil. Sabancı Topluluğu’nda kadın yönetici oranımız yüzde 30. Kadın çalışanlarımızın şirket içinde yükselmesi için çaba gösteriyoruz.

GELECEK KADINLARIN
Türkiye gittikçe büyüyen bir ülke, dolayısıyla kadınların iş gücüne katılımı çok artacak. Mecburiyetten artacak ama biz böyle olsun istemiyoruz. Biz eşitlik istiyoruz. Biz gerçekten yetkinliklerimizle seçilmek istiyoruz. Rakamlar önümüzdeki 10 yılların kadınların yılları olacağını gösteriyor. Kadınların iş gücüne katılımıyla başarı sağlanacak işlerden, tüm ülke, kadınıyla erkeğiyle fayda sağlayacak. Bu yüzden hep beraber çaba göstermeliyiz.~
KARAR VERİCİ DE KADIN
Yapılan araştırmalar gösteriyor ki tüketici, gelişen ve refah düzeyi artan toplumlarda çalışan ve para kazanan kadın, karar verici oluyor. Lastik almaya, araba seçimine kadınlar karar veriyor. Yani hiçbir şey bilmiyorsak yönetici olarak, müşterilerimizi tanımamız açısından, organizasyonlarımızda kadınlara ihtiyacımız var. Biz kadınlar olarak üstünlük ve ayrıcalık istemiyoruz. Biz, eşitlik istiyoruz.

BEGÜMHAN DOĞAN FARALYALI / DOĞAN HOLDİNG YKB.
ÖN PLANA ÇIKABİLECEKLERİ ORTAMLAR YARATIYORUZ'
FIRSAT EŞİTLİĞİ

Doğan Grubu’nda ise alım, terfi ve görevlendirmelerde fırsat eşitliği var. Kültürümüzde kadın-erkek ayrımı yer almaz. Bunun sonucunda kadınlar yıllardır kurumumuz içinde üst pozisyonlarda yer alıyor. Kadınların başarılarının görünür kılınması, bir yandan iş arayan kadın adayları bize başvurma konusunda, diğer yandan kadın çalışanlarımızı işlerini sahiplenmeleri konusunda cesaretlendiriyor.

MEDYADA KADIN

Medya, dijital ve hizmet sektörlerinde kadın bakış açısına büyük ihtiyaç duyuluyor. Kadınlar da bu sektörlerde rahat çalışıyor. Sağladığımız istihdamın büyük bölümünün medya şirketlerimizden geldiğini düşünürseniz, grup olarak sektör kompozisyonumuzun bu oranlara etkisi olduğu kesin.

ESNEK ÇALIŞMA

Erkek ve kadın çalışanların bağlılıklarını artırmada öne çıkan etken, potansiyellerini kullanmalarını sağlamak. Doğan Grubu olarak kadınların gelişimine ve sorumluluk almalarına fırsat yaratıyoruz.~
Formal ve yapılandırılmış, prosedür haline dönüştürülmüş kuralların yerine, daha çok ön plana çıkabilecekleri ortamların oluşturulmasını sağlıyoruz. Doğum sonrası veya başka özel durumlarda işe ve şirkete bağlı olarak esnek çalışabilme imkanı veriyoruz.

KADINLARIN TERCİHİYİZ

Hem çalışan hem yönetici seviyelerinde kadın çalışanlarımızın devir oranı oldukça düşük, kıdem ortalamaları da epey yüksek. Bu sonuçlar ve grubumuzda kadınların ileri kariyer noktalarına gelebilmeleri kadınlar tarafından tercih edilen bir grup olmamızı sağlıyor.

GAMZE ÇUHADAROĞLU / DANONE BEBEK BESLENMESİ NUMİL GENEL MÜDÜRÜ
"KADIN GÜCÜNÜN ARTIRILMASI DÜNYANIN GÜNDEMİNDE"
KADININ GÜCÜ

Kadın istihdamının artması, is hayatında ve tüm toplumsal platformlarda kadın varlığı ve gücünün artırılması, dünya gündeminin en öncelikli konuları arasında.

BM ve BM Kalkınma Programı basta olmak üzere, uluslararası camia bu konuya büyük önemle eğiliyor. Küresel çapta fakirlikle mücadele, demokratiklesme, sağlık, çevre ve sürdürülebilirlik gibi alanlarda da sürdürülebilir ilerleme ve kalkınmanın yolu, kadının gücünün artmasından geçiyor.

GÜNDEMDE KADIN VAR
Son 10 yıllık dönemde tüm dünyada ilham verici bir basarı öyküsü olusturan ülkemizde, is dünyası etkileyici bir gelisim gösterdi. Bu kurumların yapılarında ve başarılarında her noktada imzasını hissettiren kadın gücünün, daha fazla desteklenmesiyle söz konusu dinamizme katkısını daha da artıracağı süphe götürmez bir gerçek.~
Hükümetimizin de gündeminde önemli bir yere sahip bulunan kadın istihdamı konusuna, hem is dünyası, hem sivil toplum kuruluşları önemle eğiliyor.

TARİHE NOT
Gelişen Türkiye'de zamanın ruhunu yakalayan, değişimi yönetebilen ve buna yönelik dönüşümü gerçekleştiren Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın değerli destekleri ile Capital Dergisi’nin gerçekleştirdiği bu araştırma, kadının iş hayatındaki yeri hakkında tarihe çok önemli bir not düşülmesini sağlayacak. Kadının gücünün ve liderliğinin desteklenmesi konusu şirketimizi her zaman çok heyecanlandırıyor.

GURUR DUYUYORUZ
Biz annelerin ve bebeklerinin her koşulda yanında olmayı hedefliyoruz. İlk altı ay sadece anne sütü anlayışı başta olmak üzere, hayatın ilk döneminde en doğru seçimlerin yapılabilmesi için çalışmalarımızı pediatristler, aile hekimleri ve annelerle işbirliği içinde yürütüyoruz. Kadın dostu kimliğimizle, çok değerli bu araştırmayı desteklemekten büyük gurur ve heyecan duyuyoruz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz