"Mobilin öncüleri"

Mobil ticaret, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızlı yükseliyor. Türkiye, dünyada mobil üzerinden en çok alışveriş yapılan 3’üncü ülke oldu. Toplam internet trafiğinin yüzde 39’u mobilden geliyor. Bütün bu performansta ise mobilde öncü rol oynayan şirketlerin payı büyük. Son yıllarda bu alandaki potansiyeli görüp yatırımlarını artıran bu öncüler, gelecek projeksiyonlarını da “hızlı büyüme” üzerine kuruyor. Çünkü onlara göre m-ticaret, toplam içindeki payını hızla artıracak.

3 EYLÜL, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Mobilin öncüleri
Mobil ticaret, son yılların en heyecan verici işlerinden. Dünyada 2015’in ilk 4 ayında mobilin toplam e-ticaret içindeki payı yüzde 34’e ulaştı. Bu oranın yılın sonunda yüzde 40’a çıkması bekleniyor. Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de mobil ticaret hızla büyüyor. Son yapılan araştırmalara göre dünya çapında e-ticaretin yüzde 30’u mobil kanallardan geliyor. Türkiye’de ise bu oran yüzde 39’a ulaşmış durumda. Bu performansıyla Türkiye, Çin ve Birleşik Arap Emirlikleri’nin ardından dünyada mobil üzerinden en çok online alışveriş yapılan 3’üncü ülke konumunda. Tüm dünyada mobil ticaretin büyümesini akıllı cihaz sahipliğindeki artış ve tüketicilerin alışveriş davranışları sürüklüyor. Türkiye’nin e-ticaret platformları da mobildeki uygulamalarıyla bu dikkat çekici büyümede önemli bir itici güç konumunda.
 İLK HEDEF YAYGINLAŞMAK
BiTaksi, Nazım Salur tarafından 2012’de hayata geçirildi. Türkiye’de akıllı telefon yaygınlığının bir yıl içinde büyük bir artış göstereceğini öngörerek ve başarılı uygulamaların hızlı büyüdüğünü fark ederek mobil ticaretin ilk adımı attığını belirten Salur, “Taksi sürücülerine ve akıllı telefon kullanıcılarına yönelik iki farklı pazar araştırması yaptırdım. 8 aylık bir yazılım sürecinden sonra Mart 2013’te uygulama hizmete girdi” diyor. BiTaksi uygulaması, şimdiye kadar 1,3 milyon indirme sayısına ulaştı. Bu rakamın yarısı aktif kullanıcı. Salur, taksilere nakit ödeme dışında, kredi kartlı ödemeyi sorunsuz ilk hizmete sunan şirket olduklarını da ifade ediyor ve ekliyor: “Ayrıca BKM Express, PayPal ve mobil ödeme ile de taksi yolculuğu gerçekleştirmeyi sektöre sunduk. Şu anda İstanbul’da gerçekleşen günlük 700 bin taksi yolculuğunun yüzde 1’inin ödeme sistemleri üzerinden gerçekleşiyor. Hedefimiz yıl sonuna kadar bu rakamı yükseltmek.” 
CİRODAKİ PAYI ARTACAK
E-bebek’in kuruluş hikayesi, 2000’li yılların başlarına dayanıyor. Ailelere rehberlik edebilmek amacıyla bir içerik sitesi olarak hayata geçen E-bebek, Eylül 2001’de e-ticaret sitesine dönüştü. Şirket, 2003’te ise fiziki mağazacılığa geçiş yaptı. Ürünlerini görerek satın almak isteyen müşterilerin isteğiyle perakendeciliğe adım attıklarını belirten şirketin kurucu genel müdürü Halil Erdoğmuş, E-bebek olarak mobil ticarete 2012 yılında başladıklarını söylüyor. Bugün E-bebek, toplam siparişlerinin yüzde 40’ını mobil kanaldan alıyor. Toplam e-ticaret cirosunun yüzde 40’ını da mobil ticaret oluşturuyor. E-bebek’in mobil ticarete yönelik de önemli hedefleri var. 5 yıllık süreçte e-ticaret sitelerinin toplam cirolarının yüzde 50’sini oluşturabileceğini öngördüklerini açıklayan Erdoğmuş, “Mobil ticarette 2 yıl içinde hedefimiz, toplam online ciromuzun yüzde 60’ını yakalayabilmek” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz