Takipte anlık devrim

5 yıl önce haftalık izlenen veriler şimdi anında alınabiliyor...

1.06.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Takipte anlık devrim


BÜYÜK RESİME AYLIK BAKIŞ
Bu şekilde kendi şirket bilgilerini günlük olarak inceleyen yöneticiler, rakiplerinin durumlarına, pazar analizlerine de aylık olarak göz atıyor. Son 5 yılda inceledikleri verilerin giderek arttığını belirten yöneticiler için makro veriler, dünya konjonktürünü yansıtan raporlar da artık takip edilecekler listesinde. Örneğin Erol Bilecik, şirket bilgilerinin yanı sıra genel ekonomik gelişmelerle ilgili verileri, bankalar ve aracı kurumların görünüm raporlarını aylık olarak inceliyor. Tüketici memnuniyet endeksleri, enflasyon ve işsizlik rakamları gibi verileri yakından takip ediyorİlaç sektörünün liderlerinden Novartis’in CEO’su Güldem Berkman da aylık olarak rakiplerinin durumunu ve pazarın büyüme rakamlarını mutlaka incelediğini belirtiyor, Aynı şekilde Emin Hitay, her ay şirketlerin net sonuçlarını bir önceki ay ve geçen yıl aynı döneme göre karşılaştırarak faaliyet gösterdikleri sektörlerin ne yöne doğru gittiğini analiz ettiklerine dikkat çekiyor. Mağaza kanalıyla büyüyen işler için de bu verilerin aylık raporlamaları hayati önem taşıyor, Örneğin Hasip Gençer, her ay mağaza sayıları, toplam satış ve kârlıklarını mutlaka masaya yatırdıklarını söylüyor, Demsa Genel Müdürü Ahmet Dalyancıgil de, aylık bazda her mağaza ve markanın kârlılıkları, metrekare verimlilikleri ve personel başına yaratılan satışları kontrol ettiklerini açıklıyor, Sağlık tarafında da Medline CEO’su Gürkan Ergenekon, her ay sonunda hastanelerinden gelen gelir, gider, kârlılık ve yatırımları da içeren 20 detaylı raporun yönetim kuruluna sunulduğunu vurguluyor,

TEKNOLOJİ VE MOBİLİTENİN GÜCÜ

Veri akışındaki bu hızın ardında teknolojinin gelişimi yatıyor, Akıllı telefonlar ve uzaktan erişim olanağı sayesinde her yerde her an bilgiye ulaşım mümkün hale geliyor, Şirket hedeflerini ve pazar analizlerini her gün gözden geçiren Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu da operasyonel iyileştirmeler ve gelişen yazılımlarla raporlamaların daha verimli ve hızlı hale geldiğine, data güvenliğinin arttığına dikkat çekiyor, “Biz de şirket içinde yaptığımız görüşmelerle oldukça sağlıklı ve istediğimiz zaman aralıklarında rapor almaya başladık” diyor, Goldaş da bu amaçla teknolojiye sürekli yatırım yapıyor, CEO Sedat Yalınkaya, süreçleri hızlandırmak adına sürekli program geliştirdiklerini, güncellenen şirket sistemi üzerinde birimler arası iletişimin giderek daha hızlı gerçekleştiğini dile getiriyor, Aygaz Genel Müdürü Yağız Eyüboğlu da bu noktada mobilitenin önemine dikkat çekiyor: “Ofis dışında da olsam her an dünya petrol fiyatlarını ve şirketin satış rakamlarını anında izliyorum, Teknoloji ile takip sürelerimiz çok daha hızlandı, Ofis dışında satın alma formlarına, gereken belgelere online olarak onay verebiliyorum.” Erol Bilecik de Eyüboğlu ile aynı fikirde, “Özellikle sosyal medya kanallarının veriye ulaşmada çok önemli etkisi olduğunu düşünüyorum” diyen Bilecik’e göre yaygınlaşan bilgi paylaşımı ve pazardaki diğer oyuncuların da bu sürece katılması kurumsal organizasyon yapılanmasında gözlemlenen en önemli değişim olarak öne çıkıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz