Yeni fırsat haritası

Tüm sektörler büyümek için rotasını yeni fırsatlara çevirdi.Her sektörün fırsat haritasında farklı unsurlar öne çıkıyor.

9.03.2016 13:40:580
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni fırsat haritası
Hem global ekonomideki gelişmeler hem iç dinamikler nedeniyle Türkiye’de sektörler için büyümek giderek zorlaşıyor. 2015 yılında yüzde 3-3,5 oranında büyüdüğü tahmin edilen Türkiye’nin bu yıl en iyi ihtimalle yine yüzde 4’lük bir büyüme performansı ortaya koyması bekleniyor.
Bu tabloda tüm sektörler büyüme için yeni fırsat arayışına yöneldi. Fırsatlar bazı sektörlerde yükselen yeni bir kategori, bazılarında yeni bir hedef kitle, bazılarında ise regülasyonlarda değişim ya da yeni pazarlar olarak öne çıkıyor. Örneğin, bankacılıkta önümüzdeki dönemde en önemli büyüme alanı olarak dijital bankacılık görülüyor. Bunun bütün dünyada bankacılık sektöründe hakim bir trend olduğunu belirten Finansbank Genel Müdürü Temel Güzeloğlu, spesifik olarak baktıklarında Türkiye’de son yıllarda bireysel bankacılık alanındaki düzenlemelerin bu segmentin kârlılığı üzerinde olumsuz etki yarattığına dikkat çekiyor. Maliyet yönetiminin ve dolayısıyla dijital bankacılığın öneminin arttığını söylüyor. Sigorta sektöründe ise son dönemde kârlılık konusunda zorlanan şirketler, şimdi bu döngüyü kırmak için kârlılığı daha yüksek alanlara yönelme kararı aldı. Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, doğru fiyatlandırılacak inovatif ürün ve hizmetlere ağırlık vererek büyüme sağlanabileceğini ifade ediyor. İhracat faktoringinde Merkez Bankası desteği, leasingde faizsiz yeni ürünler ve büyük projelerde şirket ortaklıkları, finansman şirketlerinde ise stok finansmanı yolunun açılmasıyla banka dışı finans sektöründe önümüzdeki süreçte büyümenin artması bekleniyor. Bu gelişmelerle 2014 yılını 80 milyar TL’nin üzerinde aktif büyüklükle kapatan sektörün 2015’i ise yüzde 20-25 büyümeyle kapattığı tahmin ediliyor. Sektör yetkilileri yeni fırsatların da etkisiyle bu büyümenin önümüzdeki yıllarda da devam edeceğini düşünüyor. 
YENİ ÜRÜN VE KONSEPTLER 
Perakendeden elektrikli ev aletlerine, demir çelikten kozmetiğe birçok sektörde yeni hedef kitle, yeni ürün ve konseptler sektörleri heyecanlandırıyor. Beğendik Yönetim Kurulu Başkanı Hacı Beğendik, yeni konseptlerle tüketiciyi mağazaya çekmenin ve farklı alışveriş deneyimleri sunmanın pazardaki en önemli fırsat olduğunu ifade ediyor. Kozmetik sektöründe daha alt gelir gruplarına ulaşmak sektörü büyütecek bir fırsat olarak görülüyor. Flormar Pazarlama Direktörü Can Dilek, bu tabloyu şu sözlerle açıklıyor: “Satış noktası sayısının artmasıyla D ve E SES gruplarının kozmetik ürünlerine erişimi arttı. Bu da büyümeyi şahlandıracak. Buna ek olarak sayıları on binleri aşan kozmetik ve indirim marketleri de büyümenin ana unsurlarından olacak.” Demir çelik sektöründeki en önemli fırsatlardan biri katma değerli ürün üretimi. Erdemir Yönetim Kurulu Başkanı Ali Pandır, “Benzer maliyetlerle çok daha değerli ürünleri piyasaya sunabilmek ülkemiz çelik sektörünün rekabet gücünü üst seviyelere taşırken üreticilere de avantaj sağlar” diyor. Televizyon pazarı son dönemde yeni teknolojiler ve akıllı ürünlerle büyüyor. UHD 4K TV’lerin geçtiğimiz yıl satışları sürüklediğini belirten TP Vision Türkiye Genel Müdürü Faruk Kocabaş, bu yıl da sektörün UHD 4K TV’lerin yükselişine sahne olacağını ifade ediyor ve sektörün yeni büyüme rotasına ilişkin değerlendirmesine şöyle devam ediyor: “Pazarın yüzde 30’unun UHD 4K TV’lerin olacağını tahmin ediyoruz. Akıllı TV özelliklerinin gelişmesi, TV’lerin mobiliteyle daha entegre olmasıyla TV ile diğer cihazlar arasında yakınsama artıyor. Tüm bu bulgularla TV dünyası yeni gelişmelere ve büyümeye gebe.” 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz