Yeni sektör hazırlığı

Son dönemde birçok büyük grup ve şirket yeni alanlara girmek için hazırlık yapıyor...

27.07.2016 12:45:180
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni sektör hazırlığı
Son dönemde birçok büyük grup ve şirket yeni alanlara girmek için hazırlık yapıyor. LC Waikiki, ev tekstiline ve kozmetiğe girmeyi planlarken, Mudo kendi markasıyla küçük ev aletleri ve yatak satmak için kolları sıvamış durumda. Sanayi devleri ise gayrimenkul ve turizme giriyor. Sanayici Kibar Holding ile Elginkan’ın önümüzdeki dönemde yeni işleri gayrimenkul ve turizm alanlarında olacak. Doğtaş’ı bünyesinde bulunduran Doğanlar Holding, mobilyadan sonra inşaat ve bilişimde büyümeyi planlıyor. Müteahhitlerle perakendeciler ise tarım ve hayvancılığa yönelme eğiliminde…
"YENİ İŞLER KEŞFETME ARZUMUZ VAR.” 18 MİLYAR TL’lik cirosuyla Türkiye’nin en büyük gruplarından biri olan Kibar Holding’in yönetim kurulu başkanı Ali Kibar, bu sözleriyle grubu mevcut işlerinde büyütürken yeni sektörlere sokmayı planladığını da açıklıyor. Kibar Holding’in önümüzdeki dönemde yeni iş alanlarından biri gayrimenkul yatırım ortaklığı olacak. Sadece Ali Kibar değil, Özdilek’in patronu Hüseyin Özdilek’ten LC Waikiki’nin patronu Vahap Küçük’e kadar iş dünyasının vizyoner ve girişimci patronları yeni iş alanlarıyla yakından ilgileniyor ve bu yeni alanlara ciddi yatırım yapıyorlar. Abdi İbrahim Yönetim Kurulu Başkanı Nezih Barut da bu isimlerden biri. “Önümüzdeki dönemde yeni alanlara gireceğiz” diye konuşuyor. Tekfen Holding’in yeni başkanı Murat Gigin ise yeni alanlara girme planlarını her fırsatta açıklıyor. Son dönemde kendi sektörlerinin dışına çıkan, yeni sektörlere giren, iş dünyasının önde gelen isimlerini araştırdık. Patronların yatırım yaptığı yeni alanları belirledik. İşte büyük gruplar ve yeni işleri…
NEDEN YENİ SEKTÖR?
Yeni sektörlere ve iş alanlarına girmenin pek çok avantajı var. Riskleri dağıtmak, sektörler arasında sinerji yaratmak ve yeni büyüme alanları bulmak bunlardan sadece birkaçı… Faaliyet gösterilen sektörlerdeki daralma, büyüyememe ve kârsızlık ise yeni iş alanlarına olan ilgiyi artırıyor. Geçtiğimiz 10-15 yılda birçok büyük grup, faaliyet gösterdiği ana sektörlerin yanına stratejik yeni iş alanları ekledi. Bu sayede hızlı büyümeyi başardı. Bu şirketlerden biri de Kibar Holding oldu. Ağırlıklı sanayiyle büyüyen holding, 2000’li yıllardan sonra yeni iş alanlarına girerek cirosunu 18 milyar TL’ye çıkarmayı başardı. “Yeni işlere girmek bizi daha da güçlendirdi” diyen Kibar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, “Son dönemde otomotiv yan sanayinde yoğun yatırımımız oldu. Elimizdeki arazileri değerlendirmek için gayrimenkul şirketi kurduk. Yeni girdiğimiz bir diğer alan da enerji oldu” diyor. Kibar, önümüzdeki dönemde mevcut işleri sürdürmenin yanı sıra yeni işler ve yeni alanlar keşfetmeye devam edeceklerini belirtiyor. 15 yıl önce sadece iplik konusunda faaliyet gösteren Kahramanmaraş merkezli Kipaş Holding de o dönem aldığı stratejik kararla enerjiden çimentoya, perakendeden tarıma kadar faaliyet gösterdiği sektör sayısını artırıp çeşitlendirdi. Bu sayede 15 yıl önce gelirlerinin tamamını tekstilden elde ederken bugün ciroda yeni girilen sektörlerin payı arttı. Tekstilin payı ise yüzde 25’e kadar düştü. Kipaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hanefi Öksüz, yeni sektörlere girme nedenlerinin gelirlerde çeşitlilik yaratarak riski dağıtmak olduğunu söylüyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz