Yenilerin ilk hedefi

Artık herkes hemfikir… 2017 ekonomik açıdan da zor bir yıl olmaya aday. Bu zor yıllarda iş başına geçen CEO’ların üzerinde ise önemli bir baskı var...

5 EYLÜL, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
Yenilerin ilk hedefi

Aslı Sözbilir 

asozbilir@capital.com.tr

2016 hem siyasi hem ekonomik anlamda Türkiye için zor bir yıldı. Dünyadaki durağanlık, döviz kurlarındaki artış, komşu coğrafyalardaki çatışmalar, siyasi belirsizlikler derken 2017’nin de zor geçeceği anlaşılıyor. Şirketler yatırımlarını durdurmasa da yıl sonu hedeflerini konjonktürle uyumlu tutmaya, tedbirli davranmaya gayret gösteriyor. Bir de böyle dalgalı bir dönemde direksiyon başına geçen yöneticiler var.

Onların işleri biraz daha zor… Yeni oldukları için hem yüksek performans göstermeleri hem de dalgalı denizde gemiyi her daim yüzdürmeleri bekleniyor. Peki, yeni CEO’lar bu koşullarda kendilerine nasıl hedefler koyuyor? Bu soruya yanıt alabilmek için son 2 yılda iş başına gelmiş genel müdür ve CEO’lara 2017 sonu için “en öncelikli, vazgeçilmez” hedeflerini sorduk. Kiminin küresel bir oyuncu olarak büyümeyi, kiminin önceden verilmiş yatırım kararlarını hayata geçirmeyi, kiminin pazar payını korumayı, kiminin de risk yönetimi ve dijitalleşmeyi zorunlu hedefi olarak belirlediğini gördük. İşte çiçeği burnunda CEO’ların vazgeçemeyecekleri yıl sonu hedefleri… 

KAMER, YURTDIŞINA ODAKLANACAK 

Atasay Kamer, 30 yaşında genç bir CEO. Atasay Mücevherat’ın kaptan köşkünü 2015 yılında babası Cihan Kamer’den devraldı. Kuyum sektöründe markalaşma çalışmalarını ilk kez başlatan şirketlerden birinin yönetimini devralan Kamer’e “olmazsa olmaz” 2017 hedefini sorduğumuzda bize net olarak “Yurt dışındaki mağaza sayısını artırmak” yanıtını veriyor. Kamer, toplam mağazaları içinde yurt dışı mağazalarının oranının şu anda yüzde 7,5 civarında olduğunu ve yurt dışı-yurt içi mağaza sayısını 10 yıl içinde eşitlemeyi hedeflediklerini anlatıyor. Kamer sözlerine şöyle devam ediyor: “Ürün ve iletişim anlamında zaten global bir şirketiz. Küresel piyasaları, diğer büyük pazarları ve yurt içindeki gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Dünya markası olabilmek amacıyla toplam içinde yurt dışı mağazalarımızın oranını artırmak için 2017 yılında da çalışmalarımıza aralıksız devam edeceğiz. Orta Doğu ve Asya bölgelerini öncelikli pazarlar olarak belirledik ve bu bölgelerde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Buna ek olarak Türk Cumhuriyetleri ve komşular da hedeflerimiz arasında yer alıyor” diyor. 

KİBAR’DA HEDEF KAPASİTE ARTIŞI

Global rekabete odaklanan bir diğer çiçeği burnunda CEO ise Göksal Güngör. 1999 yılında Kibar Grubu bünyesindeki Assan Alüminyum’a katılan Güngör, Temmuz 2016’da bu şirkette genel müdürlük görevine getirildi. Assan, yılda 80 bin ton alüminyum folyo üretim kapasitesi ile Avrupa’nın ilk üç üreticisinden biri. Güngör, bu dev grubu ileriye taşıyacak 2017 hedefini “Kapasite artışı yoluyla markayı küresel oyuncu olarak daha da güçlendirmek” olarak açıklıyor. Güngör bu hedef doğrultusundaki çalışmalarını ise şöyle özetliyor: “Alüminyum döküm ve folyo kapasitesini artırmaya yönelik yatırımlarımız için 2016’da düğmeye basmıştık. Bu yatırımla kurulu kapasitemizi ilk etapta 300 bin tonlara ulaştırmayı hedefliyoruz. Yatırımların ilk aşaması kapsamında 2017 yılında Dilovası’nda devreye girmesi planlanan iki yeni döküm hattımız var. Ayrıca yüksek hızlı ve ileri seviye otomasyon sistemli yeni folyo hadde yatırımımız bulunuyor. Sonraki aşamalarda ise ek folyo haddeleri ve düşük kalınlıklarda üretim yapabilen bir soğuk hadde üzerinde çalıştığımız projelerimiz arasında. Özellikle ambalaj sektörüne yönelik olacak bu yatırımlar sayesinde folyo kapasitemizi yıllık 110 bin tonlara çıkarmayı hedefliyoruz.”


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz