"Özilhan’ın zeytinyağı tutkusu"

Tuncay Özilhan’ın yaşamında zeytinyağı ve zeytin ağaçlarının önemli bir yeri var

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Özilhan’ın zeytinyağı tutkusu
Tuncay Özilhan’ın iş ve özel yaşamını birbirinden ayrı tutmak imkansız. O, iş seyahatlerini keyifli yolculuklara, ağaç sevgisini yurtdışı ortaklı, istihdam sağlayan emsal projelere, zeytinyağı tutkusunu pazar liderliğine dönüştürebilen enteresan bir iş insanı. İş nerede biter, tutku nerede başlar? Bu sorunun yanıtı Özilhan’da yok.
Tuncay Özilhan, iş dünyasının en rekabetçi, başarılı iş adamlarının başında geliyor. Bunun yanı sıra naifliği, kibarlığı ve centilmenliğiyle de pek çok insanı kendine hayran bırakıyor. Doğa tutkusunu da hem iş hem özel yaşamına çeşitli projelerle aktarabilen çok özel liderlerden biri. Özilhan’ın son tutkusu ise zeytinyağı ve Ayvalık...
2001 yılında Türk Petrol’den Kırlangıç’ı satın alarak girdiği zeytinyağı işinde 2008’de Unilever’den Komili’yi de alarak büyüyor. Sezai Madra ile birlikte Ana Gıda adlı şirketinin çatısı altında 3 zeytinyağı markası var. Komili’yi satın aldıktan sonra pazarın lideri olan Özilhan, zeytinyağı, Ayvalık ve sağlıklı yaşama olan tutkusunu tüm Türkiye’nin tutkusu haline getirmek için önemli hamleler yapıyor. Kayserili Özilhan, tereyağı tutkunu Kayserililere de zeytinyağını neredeyse hiç tüketmeyen ülkenin doğusuna da yedirmeye kararlı. “Anadolu Grubu olarak marka yaratmaya da marka büyütmeye de pazarı büyütmeye de alışığız. Önümüze uzun vadeli bir zeytinyağı projesi koyduk. Bundan hem Türkiye hem zeytin ve zeytinyağı üreticileri hem de biz kazanacağız” diye konuşuyor. Bu yıl 5’incisi düzenlenen Ayvalık Zeytin Hasadı Şenliği süresince birlikte olduğumuz, beraber zeytin hasadına katıldığımız Özilhan’la Ayvalık ve zeytinyağı tutkusunu, Özilhan’ın yaşamdan keyif aldığı her anı konuştuk:

ZEYTİNYAĞINDA BÜYÜMEYE KARARLIYIZ
Zeytinyağı severek tükettiğim, benim için çok özel bir ürün. Zeytin, zeytinyağı ve Ayvalık kültürüne de hayranım. Zeytinyağı işinin nasıl başladığına gelince, 2001 yılında Türk Petrol’den Kırlangıç’ı devraldık. O dönemde zeytinyağı sektörüne bu şekilde ilk adımı attık. Uzun bir süre Kırlangıç markasıyla üretim yaptık. Kırlangıç da Komili’den sonra Türkiye’nin en eski zeytinyağı markalarından biri. Onu kademe kademe geliştirmeye başladık. Bu arada da sektörde küçük olduğumuz için birtakım pazar araştırmaları içindeydik. Sektörde kalalım mı, işi büyütelim mi, sektörün yapısı nereye gider sorularının yanıtını aradık. Geçen yıl Unilever’in Komili’yi satması üzerine Komili’ye talip olduk. Komili’nin çok önemli bir model olması ve bu sektörde en önemli oyuncu olmak için iyi bir marka ihtiyacı, pazar payı gerekmesi ve sektörün de önünün açık olması nedeniyle şirketi devraldık. Buraya yatırım yapmaya, büyümeye karar verdik.

HERKESE TÜKETTİRECEĞİZ
Çalışmalarımızı bundan sonraki aşamada markalarımızı geliştirmeye, üretimi artırmaya, ihracata ağırlık vermeye, Türkiye’de zeytinyağı tüketiminin artırılması için üreticilerle birlikte olmaya yönlendireceğiz. Şu anda Türkiye’de zeytinyağı tüketimi kişi başına 1,5 litre. Avrupa’da 17 litre. Türkiye’de tüketimi 3 litreye çıkardığımızda yüzde 100’lük artış büyük gibi görünüyor ama neticede sadece 1,5 litrelik bir artış. Zeytinyağı tüketimi Ege’de yaygın. Bu tüketimi tüm Türkiye’ye yaymak için uzun vadeli bir plan yapacağız.

MARKA YARATMAYA ALIŞKINIZ
Anadolu Grubu zaten marka geliştirmeye, marka yaratmaya, markalarım büyütmeye ve markalarını yurtdışına çıkarmaya alışık bir kuruluş. Şirketlerimizin çoğu tüketiciyle haşır neşir. Tüketime dayalı sektörlerdeyiz. Komili ve Kırlangıç markalarının da önünün çok açık olduğunu düşünüyoruz. Zeytinyağının ne kadar sağlıklı bir ürün olduğunu herkes biliyor, ama bu zamana kadar pazarlaması eksik yapıldığı için tüketim bu kadar az. Zaman içinde bunu geliştireceğimize inanıyoruz. Bu nedenle bu sektördeki ilgi alanımızı genişlettik. Örneğin Kayseri’de daha çok tereyağı kullanılıyor ama bundan sonra Kayserililere de zeytinyağı tükettireceğiz. Kayseri pastırma ve mantısıyla tanınır ama onlara da zeytinyağı yedireceğiz. Damak tadı zamanla değişebilir, sağlık da gündeme gelince bu süreç kısalacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz