‘Mantı Keyfi’ bir dünya markası olacak

Mantı Keyfi, şu anda 14 olan franchise sayısını 3 ay içinde 24’e çıkaracak.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
‘Mantı Keyfi’ bir dünya markası olacak
Mantı Keyfi markasının yaratıcısı Yakup ve Mukadder Aksoy çifti, profesyonel iş hayatından sonra emekli olarak kendi işlerini kuran girişimci bir çift. 1985 yılında Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’ni bitirdikten sonra iş hayatına atılan Yakup Aksoy, en son Lezzo Gıda’nın genel müdürüyken emekli olarak profesyonel yöneticiliği bırakmış. Eşi Mukadder Aksoy da mali müşavirlikten emekli olmuş. Birlikte Beykoz’da Maya adlı bir şarküteri açmışlar. Mantı Keyfi’nin kurucu ortakları Yakup Aksoy ve Mukadder Aksoy geleceğe dair büyüme hedeflerini şöyle anlatıyor;

Yıllık 1 milyon dolar ciro
“Beykoz’da Acarkent ve Beykoz Konakları’na yakın çok hareketli bir noktada açtığımız şarküteride, 50 metrekare alanda yıllık 1 milyon dolar ciro yapıyorduk. Sabah saat 6’da açıyor, gece saat 2’de kapatıyorduk. Çevrede en kaliteli ürünleri bulundurmakla ünlenmiştik. Zaman zaman müşterilerimizin bizden mantı talepleri de oluyordu. Bu alanda bir boşluk olduğunu görünce biz de bu işe girdik. Kendi evimizin mutfağında mantı yapmaya başladık. O kadar hızlı satmaya başladık ki 3 ay sonra bizim evin mutfağında 7 kadın çalışıyordu. 20 çeşit mantı yapıyorduk. Sonra Beltur’un restoranlarına mantı satmaya başladık. Bir yıl sonra da şarküterinin arkasındaki gecekonduda Mantı Keyfi’nin ilk restoranını açtık. 5 ay sonra 70 metrekare alanda 13 kişi çalışmaya başladık. O kadar ilgi vardı ki insanlar ayakta kalıyor, yer bulunamıyordu. Bir ara sadece THY’ye günde 600 kilo mantı satıyorduk. Yine müşterilerden gelen talep ve yönlendirmeler üzerine biri Etiler’de olmak üzere 5 restoran açtık. Ama hepsini birden yönetemedik. Sonunda gazete ilanıyla hepsini sattık. Franchising sistemine geçtik. Sadece ilk açtığımız restoranı elimizde tuttuk. şu anda 14 Mantı Keyfi restoranı var. 3 ay içinde 24’ü bulacağız. Her yerden bize talep var. Gelen taleplere göre yavaş hareket ediyoruz. fiu anda hem yurtiçinde hem yurtdışında görüşmelerimiz var. Dubai, Bakü, ABD, İran ve İsrailli gruplarla görüşmelerimiz sürüyor. Türkiye’nin yanı sıra dünyada da marka olmak istiyoruz. Amerika’daki ünlü franchise’ların yanına gidip kendi markamızla var olmak, logomuzu onların karşısına asmak istiyoruz. 2011’de Avrupa’da önce Bulgaristan’a gireceğiz. Ardından bütün dünyaya yayılmayı planlıyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.