3 ana sektöre odaklanacağız

Özak Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Akbalık ile grubunu, büyüme stratejilerini ve gelecek hedeflerini konuştuk...

11 ŞUBAT, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
3 ana sektöre odaklanacağız
Özak Grubu son yıllarda özellikle gayrimenkul yatırımlarıyla dikkat çekiyor. Son olarak Emlak GYO’nun Zeytinburnu Kazlıçeşme’deki 100 dönümden büyük arsasını Özak GYO, Yenigün ve Delta ortaklığı olarak 4 milyar 250 milyon TL’lik teklifle alan grup, sektörde çok iddialı. Özak GYO olarak 1,6 milyar TL’lik bir portföy büyüklüğüne ulaştıklarını belirten Özak Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Akbalık, gayrimenkulle ilgili hem arazi stokları hem çok sayıda projeleri olduğunu söylüyor. Gelecek 3-4 yılda hayata geçirip teslim edecekleri 3 milyar doların üzerinde bir proje potansiyellerinin olduğunu açıklıyor. Bugün gayrimenkule odaklansa da Özak, aslında tekstilde büyümüş sanayici bir grup. Uluslararası markalara denim üretimi yaparak yılda 100 milyon doların üzerinde ihracat gerçekleştiriyor. Turizmde de 1.200 yatak kapasitesine sahip. Dolayısıyla grubun faaliyet alanları hem Türkiye hem global ekonomideki dalgalanmaları anında hissediyor. Bu nedenle Akbalık’ın ekonomiye dair söyleyecekleri de önemli. 2015’i değerlendirirken özellikle seçim süreci nedeniyle güç bir yıl olduğunu ifade eden Akbalık, bir süredir gayrimenkulde iniş yaşandığını, tekstilde global ticarette durgunluk olduğunu, turizmde ise algı sorunuyla mücadele ettiklerini dile getiriyor. Ancak 2016 ve sonrasından oldukça umutlu. “Son seçimde insanlar daha çok istikrara oy verdi. Hükümet kalkar çok sağlıklı bir ekonomik süreç başlatır, yeniden bir yazılım oluşturup uluslararası piyasalara bunu angaje ederse uluslararası yatırımcılar tekrar Türkiye’ye kazandırılır. Ekonomik yazılımı doğru yapılırsa bana göre 2016 fırsatlar yılı olacak” diyor. Özak Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Akbalık ile grubunu, büyüme stratejilerini ve gelecek hedeflerini konuştuk: 
* 2015 yılına hangi hedeflerle girdiniz? Hedeflere ulaşabiliyor musunuz? 
 Bu yıl herkes seçim sürecine odaklandı, siyasi yapının oturması ve yeni politikaların oluşturulması yönünde bir beklenti içine girildi. Ancak 2015, geçmiş yıllara göre iyi geçmedi. Turizmde Rusya ve Ortadoğu kaynaklı talep düşüşü oldu. Biz 2015’in güç bir yıl olacağını öngörmüştük. Çünkü sadece Türkiye kaynaklı değil dünya ticaret hızındaki düşüş ve yeni pazarlara kayılması nedeniyle yılın kolay geçmeyeceği belliydi. Yine de bu yıl tekstilde büyük bir kaybımız olmadı. 30 yıldır tekstilde oturmuş bir müşteri profilimiz var. Bu nedenle ekonomideki iniş ve çıkışlar bizim tekstildeki yatırımlarımızı ve gidişatımızı çok etkilemiyor. Burada ya yüzde 10-12 düzeyinde büyüyor ya da en kötü ihtimalle yüzde 3 düşüş yaşıyoruz. Gayrimenkul sektörü açısından da 2015 yatırım yılı olarak geçti.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.