Doğa Koleji, eğitim sektöründe son yıllarda en hızlı yol alan kurumlardan. 100’e yakın kampüs ve 30 bini aşkın öğrenciye sahip olduklarını kaydeden Doğa Koleji CEO’su Uğur Gazanker, CRM çalışmaların da ciddi bir ekiple yola çıktıklarını belirtiyor. Velilerin çocuklarının eğitimine gösterdiği hassasiyetin bilincinde olduklarını ifade eden gazanker, bu hassasiyete cevap verebilmek için velilerin internet üzerinden her türlü veriye ulaşabilecekleri edusoft sistemini geliştirdiklerini söylüyor. Gazanker, yaptıkları çalışmalarla eğitim sektöründeki bilinirliklerini de yüzde 100 gibi bir rakama ulaştırmayı başardıklarına dikkat çekiyor.
CRM uygulamaları eğitim sektöründe ürünün birey olması nedeniyle diğer sektörlerden çok daha farklı konumlanıyor. Kendileri için en etkili CRM uygulamasının her alanda başarılı, girişimci ve kendine güvenen bireyler yetiştirmek olduğunu anlatan Doğa Koleji CEO’su Uğur Gazanker, bunun aynı zamanda en önemli ilkeleri olduğunun altını çiziyor. Elde ettikleri başarılarının sonuçlarının araştırma şirketlerinin çalışmalarında da görüldüğünü ifade eden Gazanker, en yakın rakiplerinden 2.5 kat yüksek bilinirliğe sahip olduklarını vurguluyor.
Eğitim sektöründe CRM'in önemi nedir? Diğer sektörlerle farklılaştığı noktalar var mı?
Eğitim, diğer hiçbir sektöre benzemez. Zira, eğitim sektöründe ürün, bireydir. Eğer topluma ve geleceğe birey
yetiştiriyorsamz müşteriniz değil, veliniz ve öğrenciniz vardır. Ebeveynler, en değerli varlıklarını size emanet eder. Sizin göreviniz de anne-babaların en değerlilerini kendine güvenen, dünyaya açılmaya hazır, vizyonu geniş bireyler olarak yetiştirmektir. Bu nedenle CRM, eğitim sektöründe diğer sektörlerden çok daha farklı konumlanır. Bizim için en etkili CRM uygulaması, her alanda başarılı, girişimci, kendine güvenen bireyler yetiştirmektir. Bu ilke, kurulduğumuz ilk günden bu yana Doğa’nın doğasında olan bir ilkeydi. Mutlu çocuk, başarılı çocuk demektir. Başarılı çocuk da mutlu veli demektir.
Doğa Koleji ne zamandan bu yana CRM uygulamaları yapıyor?
Doğa Koleji olarak velilerimizin çocuklarının eğitimine gösterdiği hassasiyetin bilincindeyiz. Velilerimizin bu hassasiyetine cevap verebilmek için Edusoft’u geliştirdik. Edusoft, velinin okula açılan penceresidir. Doğa Koleji web sitesi üzerinden uygulamaya konan Edusoft ile velilerimiz çocuklarının ders programları, sınıf içerisinde yapılan etkinlikleri, sınav sonuçları, ayrıntılı karne raporları, yazılı tarihleri ve devamsızlık bilgileri gibi eğitim süreçlerimizle ilgili her veriye rahatlıkla ulaşabilir. Öğretmenlerimizin ve yöneticilerimizin de kullandığı Edusoft sistemi öğrenci, öğretmen ve veli arasında bir bilgilendirme köprüsü olarak hizmet veren oldukça etkili bir iletişim kanalı. Velilerimiz ayrıca merak ettikleri tüm sorulara bu sistem üzerinden öğretmenler ile yaptıkları yazışmalar aracılığıyla da cevap bulabilir.~
CRM stratejiniz nedir?
Doğa Koleji olarak eğitime getirdiğimiz devrim niteliğindeki yenilikçi yaklaşımlarımızı yönetim sistemimize de yansıtarak benzersiz bir ortam yarattık. Kurum kültürümüzün temelini “özgürlük ve demokrasi” oluşturuyor. Bizim için kurumumuzun parçası olan herkesin yani öğrenci, öğretmen, veli ve yöneticilerin fikri, düşüncesi, katılımı değerlidir. Bu anlayışımızın yansıması olarak hiyerarşiyi yapımızın içine almıyor, ulaşılmaz yöneticilerin olduğu sistemlere inanmıyoruz. Biz gücümüzü bireylerin başarılarından değil birlikte başardıklarımızdan alıyoruz. Öğrencilerin yönetimde yer aldığı, öğretmenlerin ve tüm çalışanların yönetimde aktif olduğu, yöneticilerinin kapılarının herkese açık olduğu, velilerin sürekli okul ile irtibat halinde olabildiği bir sistem geliştirdik. Bu sistemimizin velilerimiz tarafından da çok beğenildiğini söyleyebiliriz.
CRM uygulamaları Doğa Koleji'ne ne kazandırdı?
Öğrenci ve mezunlarımızın elde ettikleri başarılar ve velilerimizin mutluluğu Doğa Koleji’nin en büyük kazanımıdır. GFK Araştırma şirketi tarafından yapılan “Devlet ve Özel Okul Velilerinin Özel Okul Tercihleri” araştırmasına göre ilk akla gelen özel okullar arasında Doğa Koleji olarak rakiplerimizin açık ara önündeyiz. Araştırma sonuçlarına göre en yakın rakibimizden 2,5 kat yüksek bilinirliğe sahibiz. Doğa Koleji olarak toplam bilinirlik oranımız yüzde 100. Bir başka deyişle herkes tarafından biliniyoruz. Aynı araştırmaya gÖre tanınma-beğeni düzeyi eşleşmesinde sektörün öncüsü konumundayız. Memnuniyet, tavsiye etme ve gelecek yıl yeniden tercih etme eğilimlerinde ilk sırada yer alıyoruz. Çocukları diğer okullara devam eden veliler okul değiştirme durumunda ilk tercih edecekleri okulun Doğa Koleji olduğunu belirtiyor. Devlet ve özel okul velilerinin çocuklarını ücretsiz olarak bir okula gönderme şansı olsa tercih edecekleri okulların ilk sırasında Doğa Koleji geliyor.
CRM konusunda kısa ve uzun vadeli hedefleriniz neler?
Doğa Koleji olarak sosyal medyanın gücüne inanıyor, veli ve öğrencilerimizle iletişimimizde sosyal medyayı aktif olarak kullanıyoruz. Özellikle Facebook’ta yaklaşık 630 bin gibi çok yüksek bir takipçi sayısına sahibiz. Ayrıca sayfamızı diğer ülkelerden de yaklaşık 18 bin 300 kişi takip ediyor. Türkiye’de mevcut marka sayfaları içinde takipçi sayımızla 56’ncı sıradayız. Kısa vadede bu alanlardaki faaliyetlerimizi artırarak velilerimiz ve öğrencilerimize daha etkili hizmet verebilmek istiyoruz. Twitter’daki gücümüzü de Facebook kadar etkili hale getirmeye çalışıyoruz. Mayıs ayında Twitter’daki toplam takipçi sayımız 36 bin kişi artarak yaklaşık 658 bin oldu. Bu çalışmalarımızı artırarak devam edeceğiz. Uzun vadede ise amacımız, veli ve öğrencilerimize ulaştığımız kanalların sayısını artırmak.~
Bildiğiniz gibi sosyal medyada sadece Facebook ve Twitter yok. Çok zengin bir içerik ve ulaşım ağı var. Öğrencilerimiz kadar velilerimiz de bu alanlarda son derece aktif ve bizi buralarda görme beklentisi içerisindeler. Topluluk yönetimi ve sosyal medya projelerimizi üst seviyede geliştirerek, farklı sosyal medya kanallarında faaliyetlerimizi ve çeşitliliğimizi artırmak, her kanalda hizmet vermek istiyoruz.
‘ÖNÜMÜZDEKİ DONEMDE VELİLERİMİZİ DAHA ÇOK DİNLEYECEĞİZ”
Doğa Koleji olarak 100’e yaklaşan kampüs sayımız ve 30 binin üzerindeki öğrenci sayımızı düşününce CRM çalışmalarımızda ciddi bir ekiple yola çıktığımızı tahmin edersiniz. Amacımız, CRM çalışanlarımızın performansını daha detaylı bir şekilde değerlendirmek ve en üst düzeyde hizmet sağlamak. Öğrencilerimizin daha etkin ve verimli olabilmeleri için velilerimizle diyaloğumuzu sürekli açık tutuyoruz. Önümüzdeki dönemde velilerimizi daha da fazla eğitim sürecine dahil etmek istiyoruz. Çalışma arkadaşlarımız, bu konuyu yakından inceliyor ve halihazırdaki yöntemlerimizi nasıl geliştirebileceğimize dair planlamalar yapıyor. Bu gelişmeleri yaparken elbette ki teknolojiden faydalanacağız. Bunun için gerekli olan teknolojik altyapıya da sahibiz ve sürekli kendimizi yeniliyoruz.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?