Borusan'ın 2019 planı

Agah Uğur sürdürülebilir büyümelerinin sırlarını ve kendilerine nasıl bir gelecek inşaa etmeye çalıştıklarını anlattı...

20 EKİM, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Borusan'ın 2019 planı
Borusan, 4,5 milyar dolarlık cirosuyla Türkiye’nin en büyük gruplarından biri. 70 yıllık bir geçmişi var. Agah Uğur ve ekibinin yönetimindeki holding, son yıllarda oldukça atak. Uğur da grubun dev yapısına rağmen esnek davranabilmeleri ve hızlı karar almalarıyla gurur duyuyor. Gelecek birkaç yılda yatırımlar konusunda daha atak olacaklarını belirtiyor. Geçtiğimiz 10 yılda 2,2 milyar dolar civarında yatırım yaptıklarını açıklayan Uğur, “5 yılda 2 milyar dolarlık yatırım daha yapacağız” diyor. Grup, odağına kârı ve yenilikçiliği koyarak 2019 sonunda cirosunu minimum 6,5 milyar dolara çıkarmayı hedefliyor. Portföy yönettiklerini anlatan CEO, her işin kendi ihtiyacına göre strateji belirledikleri söylüyor. Geleceğe hazır olduklarını söyleyen yönetici, “Ana yatırımlarımızı yapmış olduk. Büyük fırsatlar çıkmadıkça inorganik olarak en azından birkaç yıl nefes alma fırsatımız var” diye konuşuyor. Borusan Holding CEO’su Agah Uğur, sürdürülebilir büyümelerinin sırlarını ve kendilerine nasıl bir gelecek inşaa etmeye çalıştıklarını Capital’e anlattı.
* Makine, demir çelik, boru ve otomotiv sektörlerinde Capital500 listelerinde hep ön sıralarda yer aldınız. Bu sürdürülebilir başarının arkasında neler yatıyor?
Geçen yıl 70’inci yılımızı kutladık. Söz konusu olan 70 yıllık bir şirket... 70 yıldaki kurum kültürünün geldiği seviyenin neticesini yaşıyoruz. Yetkinliklerimiz üzerine inşaa ettiğimiz bir başarı hikayesi var. Stratejilerimiz elbette çok önemli ama hakikaten birçok kere önemli bir transformasyon geçirdik. Şirket tepe yöneticileri aslında şirketin sahibi. 70 yılda güç kazandık. Bazı kaslar güçleniyor. Biz müşterisine ve verimliliğe odaklanan bir kurumuz. Tüm kaslarımızı bu şekilde geliştirdik. Doğru pazarlarda doğru müşteriye nasıl en iyi hizmet ve ürünü sağlayacağımıza odaklanınca şirketin başarısının kalıcılığı artıyor. Sürdürülebilir başarının arkasında yatan ana nedenin, kurum kültürü ve bu kültürün yarattığı reflekslerde kaslarının güçlenmesi olarak düşünüyorum.
* Büyüdükçe büyümek zordur. Holding şirketleriniz belirli bir ölçeğe ulaşmasına rağmen sürdürülebilir büyümelerini hangi modele borçlusunuz?
Türkiye’deki birçok holding gibi portföy yönetiyoruz. Dolayısıyla her işin kendi ihtiyacına göre stratejilerimiz belirleniyor. Örneğin enerji işinde, Türkiye’deki yenilenebilir enerjide uzun vadedeki fırsatı görerek o işe girdik. Enerjideki hedef, önce Türkiye’de iyi bir konuma geleceğiz ardından yurtdışına açılacağız. Boru işinde Türkiye odaklı kalmamız mümkün değil. Türkiye pazarı tek başına bizim hedeflerimizi gerçekleştirmek için çok küçük ve çok zor bir pazar. Otomotivde BMW ve Land Rover’ın Türkiye temsilcisiyiz. İşin kendisinden kaynaklı kısıtlarımız olmadığı takdirde pazar neredeyse orada olmak istiyoruz. Örneğin kaya gazı borularının cazibesini gördükten sonra kendimizi İtalya’daki Structo Vobarno fabrikasını satın alarak o pazara girmek durumunda hissettik. Boruda Afrika’da petrol borularıyla ilgili büyük bir şey çıkarsa oraya da gidip yatırım yaparız. Stratejimize bakarken yetkinliklerimizle ve mevcut pazar konumlandırmamızla hangi segmentlerde oynamalıyız diye bakıyoruz. O segmentler Türkiye’de ise Türkiye’deki imkanlarımızı yaratıyoruz. Yurtdışında ise buradan ya ihracatla ya da orada bulunarak gerçekleştiriyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz