Arena
Bilgisayar, Türkiye teknoloji ürünleri sektörünün en yaygın dağıtım
şirketi konumunda bulunuyor. Şirket 400’den fazla markanın ürünlerini 8
binin üzerinde aktif satış noktası aracılığıyla tüketicilere
ulaştırıyor. Arena Bilgisayar Genel Müdürü Tarık Tüzünsü, bulut
teknolojisi alanında da distribütörlük hizmeti verdiklerini belirtiyor.
Tüzünsü bu alandaki hedeflerini 'aldığımız ürünün üzerine lojistik ve
finansal katma değerimizi koyup iş ortaklarımız üzerinden son
kullanıcıya ulaştırmak' olarak ifade ediyor. Tüzünsü pazarın da çok
hızlı bir şekilde büyümesini beklediklerini söylüyor.
Bilişim
teknolojisinin ulaştığı en önemli yerlerden birisi de bulut bilişim.
Birçok avantajı içerisinde barındıran sistem, bu avantajları sayesinde
de hızlı bir gelişim gösteriyor. Bu hızın önümüzdeki dönemde de aynı
şekilde devam etmesi bekleniyor. Arena Bilgisayar Genel Müdürü Tarık
Tüzünsü'ye göre bulut bilişim kurumların ihtiyaçlarından kaynaklanan,
günlük hayatlarında karşılaştıkları bazı problemleri adresleyerek orta
ve uzun vadede çözmelerini sağlayacak bir platform olarak kabul
ediliyor. Enerji tüketiminden verilerin depolanmasına kadar uzanan bir
çok faydası olduğunu söyleyen Tüzünsü, bulut bilişime eskiden sadece
büyük şirketler tarafından yatırım yapılabilirken şimdi ise KOBI'lerin
de bu yatırımı yapabildiğine işaret ediyor.
Bulut bilişimin kullanıcılar ve şirketler açısından faydaları neler?
Bilişim
teknolojisinin bugüne kadarki ulaştığı en büyük gelişmelerden biri
bulut bilişimdir. Kullanıcıya esneklik kazandırırken, ekonomi
avantajları da sağlıyor. Çünkü bilgi teknolojisi ile ilgili kaynakları
kullanıcıya bir servis olarak veriyor. Kullanıcı, ihtiyaç duyduğu
bilişim servisi için gereken kaynaklan almak, yönetmek,
korumak,
gerekirse geliştirmek ve ölçeğini büyütmek için kendi bünyesinde hiçbir
yatırım yapmak zorunda kalmadan; sadece ihtiyacı olduğu kadar kaynağı
(örneğin sunucu, veri depolama sistemi, uygulama geliştirme platformu,
hatta uygulamanın bütününü), sadece ihtiyacı olduğu zaman alabiliyor ve
gerektiğinde, başka bir bulut servis sağlayıcısına geçebildiğinden
rekabetin etkisiyle ekonomik avantaj elde edebiliyor.~
Dünya çapında,
IDC tarafından yapılan bir araştırmaya göre, bulut bilişim şirketlerin
üçte birinin bilgi teknolojileri stratejilerinde “hayati unsur” olarak
görülüyor. Bulut bilişim herkes tarafından kurumların ihtiyaçlarından
kaynaklanan, günlük hayatlarında karşılaştıkları bazı problemleri
adresleyerek orta ve uzun vadede çözmelerini sağlayacak bir platform
olarak kabul ediliyor.
Geçmiş dönemlerde bulut bilişim
teknolojilerine yatırım sadece büyük şirketler tarafından
yapılabiliyordu. Günümüzde ise KOBI’lerin de öncelik tanıdığı yatırımlar
arasında rahatlıkla bulunabiliyor. İş hacimlerindeki sürekli artış ve
verimli ve esnek iş modellerini zorunluluk haline getiren rekabet
koşulları, bu değişime neden olan en önemli faktörler.
Bulut bilişimde kurumlar temelde ne gibi yararlar elde ediyorlar?
Bulut
bilişim oldukça geniş bir avantajlar listesi sunuyor. Kurumların enerji
tüketiminin azaltılmasından karmaşıklığın giderilmesine, verinin
öncelik sıralamasına göre segmente edilip organize edilmesine, veri
merkezinin kapladığı alanın küçültülmesine kadar uzanan bir avantajlar
listesi sıralayabilirim. Iş dünyasının değişen ihtiyaçlarına cevap
verebilme ve talebe göre çok kısa bir sürede BT hizmetleri sunabilme
esnekliğine sahip. Dinamik bir ortam oluşturarak firmalara çeviklik
kazandırıyor. Bütün bu yararlar ile firmalar, BT altyapısının bakımına
daha az harcama yaparak asıl işlerine daha çok yatırım yapabiliyor, daha
fazla konsantre olabiliyorlar. Müşterileri için yeni hizmetleri pazara
daha hızlı sunabiliyor. Müşterilerine sundukları hizmet kalitesini
artırmalarına, yeni müşteriler kazanmalarına ve mevcut müşteri
tabanlarını korumalarına katkı sağlıyor.
Arena Bilgisayar'ın bulut teknolojileri konusunda oynayacağı rol nedir?
Bulut
bilişimde distribütörün rolü önemli. Tüm gelişmiş ülkelerde
distribütörler, bulut bilişimde temel olarak 3 ayrı görev üstleniyorlar.
Birincisi, bazı katma değerli distribütörler kendi Datacenter'larını
(bilgi merkezlerini) kuruyorlar ve bu Datacenter’lar üzerinden bazı BT
hizmetlerini iş ortakları aracılığı ile kurumlara kiralıyorlar. Yani
distribütör aynı zamanda Datacenter hizmeti veriyor bu modelde. Bunu
tercih eden distribütörler bir yandan benzer servisleri sağlayan
üreticilerle ve veri taşıyıcılarla rekabet içerisine giriyor, bir yandan
ise ölçek ekonomisinden kaynaklı yatırım / kazanç oranları düşük
oluyor. Bulut bilişim tedarikçilerini global, bölgesel ve lokal olarak
sıralayabiliriz.~
Global sağlayıcılar, bölgesel ve lokal
sağlayıcıların güven ve kuruma özel çözüm sağlayabilme avantajlarını
ortaya koyarken maliyet avantajını ön plana çıkartacak. İkincisi,
distribütörler başka üreticilerin BT hizmetlerini kullanarak başka BT
servis paketleri oluşturuyorlar. Örneğin distribütör bir üreticiden
sanal sunucu hizmeti, diğer bir üreticiden storage (depolama) hizmeti,
farklı bir üreticiden e-mail hizmeti sağlayabiliyor.
Distribütör
kullanıcının ihtiyacına yönelik farklı paketler oluşturabiliyor. Çünkü
her serviste birden fazla alternatif oluyor. Sonuncusu ise; distribütör
bulut tabanlı BT hizmetlerinin kullancıya satışı ile ilgili kanalın
oluşumunu sağlıyor yani bir bakıma bu hizmetleri kullanıcıya anlatacak
bir satış ekibi oluşturuyor. Bu satış ekibi distribütörün iş
ortaklarından teşekkül ediyor. Bu firmalar halihazırda BT donanım ve
yazılım satışı konusunda uzman olduğundan, bulut tabanlı BT
hizmetlerinin satışı ile ilgili önemli bir avantaj kazanıyorlar.
Kurumlara bulut üzerinden alacakları hizmetin içeriğini ve sağladığı
avantajları anlatırken, kafalarında oluşan soruları ve tereddütleri iyi
anlamak ve bunları tatmin edici bir şekilde cevaplandırmak ancak müşteri
süreç ve ihtiyaçlarına hakim olan yetkin ekiplerle sağlanacaktır.
Burada iş ortağı ekosistemimizin önemini daha da artıracağını
düşünüyoruz. Arena olarak bizler şu an bu görevi üstlenmiş
bulunmaktayız. İlerleyen dönemlerde ikinci ve üçüncü modelde hizmet
verebilmek hedefimiz.
Şirket olarak bulut teknolojileri alanında hedefleriniz nelerdir?
Arena
olarak hizmet kapsamımızı şu şekilde özetleyebiliriz: Aldığımız ürünün
üzerine lojistik ve finansal katma değerimizi koyup iş ortaklarımız
üzerinden son kullanıcıya ulaştırmak. Ulaştığımız iş ortağı açısından
baktığınızda bu konuda Türkiye’de en yaygın en büyük firma olduğumuzu
söyleyebiliriz. Kurumsal tarafta bu yapıdan biraz daha farklı hareket
ediyoruz.
Kurumsal alanda çözümler sunmak gerektiğinde iş
ortaklarımıza verdiğimiz hizmetlerin finans ve lojistikten çok daha
fazla olması gerekiyor. Çünkü çalıştığımız her iş ortağının her konuda
uzmanlığa sahip olması söz konusu değil. Arena olarak bu anlamda iş
ortaklarımıza kurumsal çözümlerle ilgili ürün ve yazılım alanında hem
satış öncesinde hem de gerektiğinde satış sonrasında hizmet ve destek
sağlıyoruz. Bizler iş ortaklarımıza bir katma değerli distribütörün
sağlaması gereken bir çok şeyi, hatta daha fazlasını sunuyoruz. Bunu
yapmadığımız takdirde bu çözümlerimizi iş ortaklarımız üzerinden
kurumlara başarılı bir şekilde ulaştırmamız söz konusu değil.~
“İŞ UYGULAMALARI BÜYÜMEYİ DESTEKLEYECEK”
Türkiye
İstatistik Kurumu Başkanlığının yayımladığı bültene göre KOBİ'lerin
yüzde 92.2’si internet erişimine sahip. Bulut bilişim hizmetlerinin
önündeki potansiyele bu bilgi ile çok net ışık tutuluyor. Türkiye’deki
bulut bilişim pazarı, dünya genelindeki paylarla aynı. Bütün servis
sağlayıcıların kendi özel ve kamuya açık bulut ortamlarını geliştirme
konusunda çok istekli olduklarını görüyoruz. Büyümenin çok hızlı olduğu
oldukça açık. Şunu çok açık söyleyebiliriz ki iş uygulamalarının bulut
bilişim içindeki payı ciddi oranda artış gösterecek. Trend hızlı bir
artış sergileyecek. Bulut bilişimi destekleyecek tarzda geliştirilen iş
uygulamaları, pazar payının artmasına katkı sağlayacak.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?