Bulut Bilişimde büyümek çok hızlı

Bilişim teknolojisinin ulaştığı en önemli yerlerden birisi bulut bilişim.

1.09.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Bulut Bilişimde büyümek çok hızlı
Arena Bilgisayar, Türkiye teknoloji ürünleri sektörünün en yaygın dağıtım şirketi konumunda bulunuyor. Şirket 400’den fazla markanın ürünlerini 8 binin üzerinde aktif satış noktası aracılığıyla tüketicilere ulaştırıyor. Arena Bilgisayar Genel Müdürü Tarık Tüzünsü, bulut teknolojisi alanında da distribütörlük hizmeti verdiklerini belirtiyor. Tüzünsü bu alandaki hedeflerini 'aldığımız ürünün üzerine lojistik ve finansal katma değerimizi koyup iş ortaklarımız üzerinden son kullanıcıya ulaştırmak' olarak ifade ediyor. Tüzünsü pazarın da çok hızlı bir şekilde büyümesini beklediklerini söylüyor.

Bilişim teknolojisinin ulaştığı en önemli yerlerden birisi de bulut bilişim. Birçok avantajı içerisinde barındıran sistem, bu avantajları sayesinde de hızlı bir gelişim gösteriyor. Bu hızın önümüzdeki dönemde de aynı şekilde devam etmesi bekleniyor. Arena Bilgisayar Genel Müdürü Tarık Tüzünsü'ye göre bulut bilişim kurumların ihtiyaçlarından kaynaklanan, günlük hayatlarında karşılaştıkları bazı problemleri adresleyerek orta ve uzun vadede çözmelerini sağlayacak bir platform olarak kabul ediliyor. Enerji tüketiminden verilerin depolanmasına kadar uzanan bir çok faydası olduğunu söyleyen Tüzünsü, bulut bilişime eskiden sadece büyük şirketler tarafından yatırım yapılabilirken şimdi ise KOBI'lerin de bu yatırımı yapabildiğine işaret ediyor.

Bulut bilişimin kullanıcılar ve şirketler açısından faydaları neler?
Bilişim teknolojisinin bugüne kadarki ulaştığı en büyük gelişmelerden biri bulut bilişimdir. Kullanıcıya esneklik kazandırırken, ekonomi avantajları da sağlıyor. Çünkü bilgi teknolojisi ile ilgili kaynakları kullanıcıya bir servis olarak veriyor. Kullanıcı, ihtiyaç duyduğu bilişim servisi için gereken kaynaklan almak, yönetmek,

korumak, gerekirse geliştirmek ve ölçeğini büyütmek için kendi bünyesinde hiçbir yatırım yapmak zorunda kalmadan; sadece ihtiyacı olduğu kadar kaynağı (örneğin sunucu, veri depolama sistemi, uygulama geliştirme platformu, hatta uygulamanın bütününü), sadece ihtiyacı olduğu zaman alabiliyor ve gerektiğinde, başka bir bulut servis sağlayıcısına geçebildiğinden rekabetin etkisiyle ekonomik avantaj elde edebiliyor.~
Dünya çapında, IDC tarafından yapılan bir araştırmaya göre, bulut bilişim şirketlerin üçte birinin bilgi teknolojileri stratejilerinde “hayati unsur” olarak görülüyor. Bulut bilişim herkes tarafından kurumların ihtiyaçlarından kaynaklanan, günlük hayatlarında karşılaştıkları bazı problemleri adresleyerek orta ve uzun vadede çözmelerini sağlayacak bir platform olarak kabul ediliyor.

Geçmiş dönemlerde bulut bilişim teknolojilerine yatırım sadece büyük şirketler tarafından yapılabiliyordu. Günümüzde ise KOBI’lerin de öncelik tanıdığı yatırımlar arasında rahatlıkla bulunabiliyor. İş hacimlerindeki sürekli artış ve verimli ve esnek iş modellerini zorunluluk haline getiren rekabet koşulları, bu değişime neden olan en önemli faktörler.

Bulut bilişimde kurumlar temelde ne gibi yararlar elde ediyorlar?
Bulut bilişim oldukça geniş bir avantajlar listesi sunuyor. Kurumların enerji tüketiminin azaltılmasından karmaşıklığın giderilmesine, verinin öncelik sıralamasına göre segmente edilip organize edilmesine, veri merkezinin kapladığı alanın küçültülmesine kadar uzanan bir avantajlar listesi sıralayabilirim. Iş dünyasının değişen ihtiyaçlarına cevap verebilme ve talebe göre çok kısa bir sürede BT hizmetleri sunabilme esnekliğine sahip. Dinamik bir ortam oluşturarak firmalara çeviklik kazandırıyor. Bütün bu yararlar ile firmalar, BT altyapısının bakımına daha az harcama yaparak asıl işlerine daha çok yatırım yapabiliyor, daha fazla konsantre olabiliyorlar. Müşterileri için yeni hizmetleri pazara daha hızlı sunabiliyor. Müşterilerine sundukları hizmet kalitesini artırmalarına, yeni müşteriler kazanmalarına ve mevcut müşteri tabanlarını korumalarına katkı sağlıyor.

Arena Bilgisayar'ın bulut teknolojileri konusunda oynayacağı rol nedir?
Bulut bilişimde distribütörün rolü önemli. Tüm gelişmiş ülkelerde distribütörler, bulut bilişimde temel olarak 3 ayrı görev üstleniyorlar. Birincisi, bazı katma değerli distribütörler kendi Datacenter'larını (bilgi merkezlerini) kuruyorlar ve bu Datacenter’lar üzerinden bazı BT hizmetlerini iş ortakları aracılığı ile kurumlara kiralıyorlar. Yani distribütör aynı zamanda Datacenter hizmeti veriyor bu modelde. Bunu tercih eden distribütörler bir yandan benzer servisleri sağlayan üreticilerle ve veri taşıyıcılarla rekabet içerisine giriyor, bir yandan ise ölçek ekonomisinden kaynaklı yatırım / kazanç oranları düşük oluyor. Bulut bilişim tedarikçilerini global, bölgesel ve lokal olarak sıralayabiliriz.~
Global sağlayıcılar, bölgesel ve lokal sağlayıcıların güven ve kuruma özel çözüm sağlayabilme avantajlarını ortaya koyarken maliyet avantajını ön plana çıkartacak. İkincisi, distribütörler başka üreticilerin BT hizmetlerini kullanarak başka BT servis paketleri oluşturuyorlar. Örneğin distribütör bir üreticiden sanal sunucu hizmeti, diğer bir üreticiden storage (depolama) hizmeti, farklı bir üreticiden e-mail hizmeti sağlayabiliyor.

Distribütör kullanıcının ihtiyacına yönelik farklı paketler oluşturabiliyor. Çünkü her serviste birden fazla alternatif oluyor. Sonuncusu ise; distribütör bulut tabanlı BT hizmetlerinin kullancıya satışı ile ilgili kanalın oluşumunu sağlıyor yani bir bakıma bu hizmetleri kullanıcıya anlatacak bir satış ekibi oluşturuyor. Bu satış ekibi distribütörün iş ortaklarından teşekkül ediyor. Bu firmalar halihazırda BT donanım ve yazılım satışı konusunda uzman olduğundan, bulut tabanlı BT hizmetlerinin satışı ile ilgili önemli bir avantaj kazanıyorlar. Kurumlara bulut üzerinden alacakları hizmetin içeriğini ve sağladığı avantajları anlatırken, kafalarında oluşan soruları ve tereddütleri iyi anlamak ve bunları tatmin edici bir şekilde cevaplandırmak ancak müşteri süreç ve ihtiyaçlarına hakim olan yetkin ekiplerle sağlanacaktır. Burada iş ortağı ekosistemimizin önemini daha da artıracağını düşünüyoruz. Arena olarak bizler şu an bu görevi üstlenmiş bulunmaktayız. İlerleyen dönemlerde ikinci ve üçüncü modelde hizmet verebilmek hedefimiz.

Şirket olarak bulut teknolojileri alanında hedefleriniz nelerdir?
Arena olarak hizmet kapsamımızı şu şekilde özetleyebiliriz: Aldığımız ürünün üzerine lojistik ve finansal katma değerimizi koyup iş ortaklarımız üzerinden son kullanıcıya ulaştırmak. Ulaştığımız iş ortağı açısından baktığınızda bu konuda Türkiye’de en yaygın en büyük firma olduğumuzu söyleyebiliriz. Kurumsal tarafta bu yapıdan biraz daha farklı hareket ediyoruz.

Kurumsal alanda çözümler sunmak gerektiğinde iş ortaklarımıza verdiğimiz hizmetlerin finans ve lojistikten çok daha fazla olması gerekiyor. Çünkü çalıştığımız her iş ortağının her konuda uzmanlığa sahip olması söz konusu değil. Arena olarak bu anlamda iş ortaklarımıza kurumsal çözümlerle ilgili ürün ve yazılım alanında hem satış öncesinde hem de gerektiğinde satış sonrasında hizmet ve destek sağlıyoruz. Bizler iş ortaklarımıza bir katma değerli distribütörün sağlaması gereken bir çok şeyi, hatta daha fazlasını sunuyoruz. Bunu yapmadığımız takdirde bu çözümlerimizi iş ortaklarımız üzerinden kurumlara başarılı bir şekilde ulaştırmamız söz konusu değil.~   

“İŞ UYGULAMALARI BÜYÜMEYİ DESTEKLEYECEK”
Türkiye İstatistik Kurumu Başkanlığının yayımladığı bültene göre KOBİ'lerin yüzde 92.2’si internet erişimine sahip. Bulut bilişim hizmetlerinin önündeki potansiyele bu bilgi ile çok net ışık tutuluyor. Türkiye’deki bulut bilişim pazarı, dünya genelindeki paylarla aynı. Bütün servis sağlayıcıların kendi özel ve kamuya açık bulut ortamlarını geliştirme konusunda çok istekli olduklarını görüyoruz. Büyümenin çok hızlı olduğu oldukça açık. Şunu çok açık söyleyebiliriz ki iş uygulamalarının bulut bilişim içindeki payı ciddi oranda artış gösterecek. Trend hızlı bir artış sergileyecek. Bulut bilişimi destekleyecek tarzda geliştirilen iş uygulamaları, pazar payının artmasına katkı sağlayacak.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz