Citi'nin yeni planı

Citibank Türkiye Genel Müdürü Serra Akçaoğlu, bireysel bankacılık departmanlarının satışı sonrası ilk defa konuştu ve yeni rotalarını anlattı.

1.10.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Citi'nin yeni planı

Daha sonra ticari ve bireysel alanlarda faaliyete başladık. Yakın bir zamanda bireysel bankacılık operasyonumuzu sattık. Bireysel bankacılık, önemli bir ölçek ekonomisi gerektiriyor. Bizim bireysel bankacılıkta piyasa payımız yüzde 1’in altındaydı. Bireysel tarafta 1,3 milyar TL toplam mevduat ve 1 milyar TL kredi büyüklüğümüz vardı. Halbuki kurumsal ve ticari bankacılıkta çok ciddi piyasa payımız olan iş alanlarımız var ve büyüme stratejimizi de bu yönde yaptık.

Capital: Satışla birlikte kurumsal ya da ticari bankacılık tarafında bir kayıp yaşandı mı?
- Bireysel bankacılık tamamen ayrı bir alan... O nedenle hayır, bir kaybımız olmadı. Tamamen ayrı bir hedef kitleye sahip. Bireysel bankacılıkta satış kararı verirken hakikaten çok düşündük. Citi’nin bu alanda çok değerli çalışanları vardı, onlar bireysel bankacılığı bu noktaya getirdi. Ama o tamamen ayrı bir iş... Kurumsal ve ticari tarafımızla hiçbir bağlantısı yok. O nedenle sadece bu iş kolunun satışı oldu, kurumsal ve ticari de büyüme hedeflerimiz aynen devam ediyor. Bizim stratejimiz artık şubeleşme değil. Bireysel bankacılıkta olan bankalar için şubeleşme önem kazanıyor. Türkiye çapında 8 dış ticaret merkezi açtık. Bu merkezlerden hem nakit yönetimi hem dış ticaret faaliyetleri yapılabilecek. Bunun dışında yerel Türk bankalarıyla yaptığımız anlaşmalar ve PTT işbirliğimizle 5 bin noktada ödeme ve tahsilat yapabiliyoruz. Bu bizim bugünkü stratejimiz için yeterli.

Capital: Peki yeni büyüme stratejiniz nasıl?
- Hem kurumsal hem ticari bankacılıkta büyüyeceğiz. Türkiye, Citi’nin yatırım yapacağı ülkelerin başında geliyor. Kurumsal ve ticari bankacılıkta müşterilerimizin gelişen ihtiyaçlarıyla birlikte büyüyebilmek istiyoruz. Dolayısıyla müşterimizin nerede yatırım yapmamıza ihtiyacı varsa orada yatırım yapacağız. Türkiye’de kurumsal ve ticari bankacılık alanlarında 500 kişilik kuvvetli bir ekibimiz var. Türkiye’de her tür kurumsal ve ticari müşterinin, hem finansman hem nakit yönetimi ve dış ticaret gibi her türlü ihtiyacında yanında olacağız. Türkiye dışında dünyanın farklı yerlerinde faaliyeti olan Türk şirketlerine önemli katma değer yaratıyoruz. Kurumsal ve ticari bankacılıkta en önemli stratejimiz, bu tip Türk firmaları ve çok uluslu şirketlere değişik çözüm önerileri sunabilmek. Örneğin nakit yönetiminde çözüm önerileri getiriyoruz. Dünyada Citi’de bir günde 3 ile 5 trilyon dolar nakit akışı oluyor. Dünyanın 106 ülkesine yayılmış ağa ve çok güvenli geliştirilmiş sistemlere sahibiz, onun için birçok firma nakit yönetimini bizden yapmak istiyor. Euromoney, Citibank Türkiye’yi bu yıl Türkiye’nin en iyi nakit yönetimi bankası seçti. Türkiye’deki çokuluslu şirketlerle de aktif çalışmalarımız var. Burada yüzde 23’le önder bir payımız var. Büyümeye devam edeceğiz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz