CRM'le çapraz satışlarda artış sağlıyoruz

Akbank CRM konusunda en aktif bankalardan

1.06.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
CRM'le çapraz satışlarda artış sağlıyoruz

Türkiye'nin en güçlü bankalarından Akbank 8 yıldır CRM çalışmaları gerçekleştiriyor. Yeni ürün ve hizmet oluşturmanın yanı sıra satışlarını artırmada CRM'i güçlü bir destek olarak görüyor. Müşteri ilişkilerine her zaman büyük önem verdiklerini belirten Akbank Strateji, CRM ve Ürün&Kanal Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tunç Akyurt, CRM'e yönelik yaptıkları çalışmaların geri dönüşünden de memnun. "CRM ile öncelikle, müşteriye sunduğumuz ürün ve hizmetler arası çapraz satışlarda gözle görülür artışlar sağlıyoruz. CRM'le gerçekleştirdiğimiz müşteri odaklı aksiyonlar sonucu elde ettiğimiz bilgiler bize ürün ve hizmet tekliflerimizin hazırlanmasında önemli katkılar getiriyor" diyor. CRM'i sadece bir teknoloji değil bir iş stratejisi olarak konumlandırdıkları için bu yıl bu alandaki en saygın ödüllerden "CRM Excellence"'ı aldıklarını ifade eden Akyurt, Türkiye'den ilk kez bir bankanın bu ödülü aldığını da sözlerine ekliyor. Akbank Strateji, CRM ve Ürün&Kanal Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tunç Akyurt, CRM'e bakışlarını ve CRM gündemlerini şöyle anlattı:

Ne kadar zamandır CRM uygulamalarında bulunuyorsunuz? CRM uygulamalarınızın geri dönüşünden memnun musunuz?
- CRM alanında ilk uygulamalarımız 8 yıl öncesine dayanıyor. Bugünkü uygulamalarımızı son 3 yıl içerisinde geliştirilen yeni nesil bir altyapı ve bu altyapının üzerinde tasarladığımız bir çalışma disiplini çerçevesinde sürdürüyoruz. Akbank olarak, müşteri ilişkileri yönetimine her zaman büyük önem verdik. Müşteri odaklı bir banka olarak, her zaman müşteriye daha iyi hizmet vermeyi hedefledik. Bu konuda en önemli noktalardan birinin müşterinin soru ve ihtiyaçlarına her zaman çok hızlı ve doğru yanıt verebilmek olduğunun bilinciyle hareket etmekteyiz. CRM uygulamalarımız bizlere birçok kanalda iletişime geçtiğimiz müşterilerimizin ihtiyaçlarını hızlı algılayabilme ve bu ihtiyaçlara uygun önerileri gerçek zamanlı olarak geliştirebilme reflekslerini kazandırmış durumda. Bu sayede hem iş sonuçlarımızda hem sürekli olarak takip ettiğimiz müşteri memnuniyeti alanında pozitif neticeler elde ediyoruz. Bu perspektifte elde ettiğimiz başarılı sonuçlar bizleri mutlu ediyor

CRM uygulamalarınıza şirket içinde kim liderlik ediyor?
- Bankamızdaki CRM uygulamaları konusunda liderlik CRM Bölümü Başkanlığı'nda Attila Bayrak tarafından yürütülüyor. Organizasyonumuzda CRM Bölümü Strateji iş birimimiz içerisinde Ürün- Kanal Geliştirme Bölümü, Strateji Bölümü ve Ekonomik Araştırmalar Bölümü ile bir arada bulunuyor.

CRM uygulamalarınızın geri dönüşünden bahseder misiniz?

- CRM ile öncelikle, müşteriye sunduğumuz ürün ve hizmetler arası çapraz satışlarda gözle görülür artışlar sağlamaktayız. CRM ile gerçekleştirdiğimiz müşteri odaklı aksiyonlar sonucu elde ettiğimiz bilgiler bize ürün ve hizmet tekliflerimizin hazırlanmasında önemli katkılar sağlıyor. Müşterilerimizi detaylı olarak analiz ederek onlara ihtiyaçları doğrultusunda belirlenen kişiselleştirilmiş teklifler sunuyoruz. Böylelikle hem iş sonuçlarına ulaşma hızımızı artırıyor hem adetsel ve hacimsel artışları, müşteri ihtiyaçlarını ön planda tutarak sağlayabiliyoruz. Bunu başarmamızın altında özellikle analitik CRM süreçlerinin, yeni nesil satış gücü süreçleri otomasyonu süreçleri ile olan entegrasyonu yatıyor. CRM süreçleri sayesinde potansiyel müşteri yönetimi ile desteklenmiş bir şekilde yeni müşteriler bulmak ve kuruma kazandırmak sektöre önemli avantajlar sağlayabiliyor. Dolayısıyla stratejik açıdan büyük önemi olan müşteri portföyünün gelişimi de desteklenmiş oluyor. CRM'i sadece bir teknoloji değil, bir iş stratejisi olarak konumlandırmamız bize bu yıl bu alanda en saygın değerlendirme kuruluşu olan Gartner'dan "Integrated Marketing" alanında Türkiye'den ilk kez bir bankanın aldığı mükemmellik "CRM Excellence" ödülünü almamızı sağladı.~

2011 yılında CRM yatırımında bulunmayı planlıyor musunuz? Bundan sonra CRM'e yapacağınız yatırımlardan beklentileriniz neler? Özellikle hangi alanlarda katkısı olacağını, hangi alanları iyileştireceğini düşünüyorsunuz?
- Akbank olarak yeni nesil teknolojilere ve müşteri stratejilerine önem veriyor ve yatırımlarımızı kesintisiz bir şekilde sürdürüyoruz. CRM alanındaki başarımızın en önemli anahtarının başta insan kaynağı olmak üzere, teknoloji ve diğer alanlarda yaptığımız yatırımlarımız olduğuna inanıyoruz. 2011 yılı yatırım planımız içinde CRM süreçleri de yer alıyor. CRM alanını bugün itibariyle birçok kanalda, birçok ürün ve hizmetin milyonlarca kişinin ihtiyaç ve yatkınlıklarına göre şekillendirilmesi, diğer bir anlamda optimize edilmesi olarak görüyoruz.

CRM YATIRIMINDAN NE BEKLİYORUZ?
GÜNDEMİMİZ  Önümüzdeki dönemler içerisinde optimizasyon, coğrafi kodlama ile pazarlama gibi sofistike uygulamaların hayata geçirilmesi gündemimizde yer alıyor. CRM yatırımlarından öncelikli beklentimiz, bizim çalışmalarımızı ve iş sonuçlarımızı daha da müşteri odaklı olarak yapabilmek.
YENİ ÜRÜNDE DESTEK Bunun sonucu olarak müşterisiniyetkinliğine kurumsal seviyeye sahip olmak. Ayrıca CRM yatırımlarımızda, CEM gibi müşteri tecrübesinin yönetilmesine olanak sağlayacak noktalarda iş akışları ve teknolojileri geliştirmeyi önceliklendirmek ve dolayısıyla yeni ürün ve hizmet geliştirme çalışmalarımıza da destek sağlamayı amaçlıyoruz.
YENİLİKLERİ HIZLANDIRACAK Ayrıca, dünya bankacılığındaki tüm yeniliklerin en hızlı şekilde Akbank müşterilerinin ihtiyaçlarına uygun şekilde oluşturulup sunulmasında da CRM yatırımlarının etkisi olacağını düşünüyoruz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz