Dijitalleşme formülleri

William Ruh, tüm müşterilerinizin ürününüzden daha fazla fayda sağlamasını sağlayabilirsiniz” diye konuşuyor.

15 ŞUBAT, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
Dijitalleşme formülleri
SANAYI VE INTERNET DEVRIMINDEN SONRA dünya şimdi de endüstriyel internet devrimi sürecinden geçiyor. Bu süreçle birlikte iş yapış biçimleri de radikal bir şekilde değişiyor. ABD’li enerji ve teknoloji devi GE de bu trendi bünyesinde kurduğu GE Digital ile yakalamaya çalışıyor. Şirketin nihai hedefi, elektrikten sağlığa tüm sektörlerdeki süreçlerini ve departmanlarını dijitalleştirmek. GE bu amaçla geçtiğimiz yıl San Ramon’da 1 milyar dolarlık yatırımla Küresel Yazılım Merkezi’ni açtı. Global endüstriyel veri ve analitik için tasarlanmış ilk ve tek bulut çözümü olan endüstriyel internet yazılım platformu olan Predix’i hayata geçirdi. GE, Predix ile havacılık, enerji, sağlık hizmetleri ve ulaşım endüstrilerinde veri analizleri yaparak dijitalleşmek isteyen şirketlere rehberlik ediyor. Biz de dijitalleşmesini önemli ölçüde tamamlamış GE’den şirketler için dijitalleşmenin yollarını öğrenmek istedik. Bu amaçla şirketi dijitale taşıyan GE Digital CEO’su ve GE’nin CDO’su William Ruh ile konuştuk. GE’nin dijitalleşmenin henüz ortasında olduğunu söyleyen Ruh, bu noktada bile milyarlarca dolarlık verimlilik elde ettiklerini, iş hacmini son 4 yılda iki katına çıkardıklarını anlatıyor. Ruh, dijitalleşmek isteyen şirketlere yazılımlarını ve mobil teknolojilerini güncellemelerini, CIO’larını (chief information officerbilgi sistemleri grubu başkanı) ve CDO’larını (chief digital officer-dijitalleşme direktörü) arka plandan çıkarıp bu sürece liderlik etmelerine izin vermeleri tavsiyesinde bulunuyor. Ruh, şirketlerin dijitalleşmeye müşteriler üzerinde en fazla etkisi olan servis tarafından başlamalarını öneriyor ve “Böylece tüm müşterilerinizin ürününüzden daha fazla fayda sağlamasını sağlayabilirsiniz” diye konuşuyor. İşte Ruh ile sohbetimizden satırbaşları… 
* GE neden GE Digital’ı kurma ihtiyacı hissetti? 
Son döneme bakarsak, son 10 yılın tüketici interneti hakkında olduğunu anlarız. Son tüketiciye yönelik işlerin bilgisayar yazılımları tarafından tamamen değiştirildiğini hepimiz biliyoruz. Amazon, AliBaba, Bitcoin gibi şirketler tüketici tarafını ve finansal hizmetleri değiştirdi. Kazananları ve kaybedenleri de sahip olunan yazılımlar ve Bulut (Cloud) belirledi. Biz bir sonraki 10 yılda sanayinin ve şehirlerin değişeceğine inanıyoruz ve dijital teknolojiler nasıl tüketiciye yönelik işleri değiştirdiyse bu işleri de değiştirecek diye düşünüyoruz. Bize göre dijital teknolojilerin bir enerji santralini veya havayolu şirketini daha güvenli, verimli ve kârlı yapacağı bir sürecin en başındayız. Bu teknolojileri iyi kullanan şirketlerin kazanacağını, kullanamayanların da şu anda bazı perakendecilerin yaşadığı sıkıntıları yaşayacağını öngörüyoruz. 
* Başlangıç noktanız neydi? Dijitalleşmeye hangi departmandan başladınız? 
Ben GE’ye yönetim kurulumuzun beni GE’nin sadece bir sanayi şirketi değil dijital bir sanayi şirketi olması gerektiğine ikna etmesi üzerine 2011’de katıldım. O sırada benim servis işleri dediğim iş kollarına yoğunlaştık ve datayı bilgisayarlardan alıp bir makineyi, örneğin bir jet motorunu daha verimli çalıştırmamızı sağlayacak analitik bilgiye dönüştürmeye çalıştık. Ancak sadece bir iş koluna değil, bulunduğumuz tüm işkollarına yoğunlaştık. Sağlıktan demiryollarına, madencilikten petrole her sektörde çalıştık ama başlangıç noktamız servis işimizdi. O günden bu yana pazarlamanın da artık eski pazarlama olmadığını, sosyal medya ve sanal ortam olduğunu anladık ve kurumsal pazarlamamız ve pazarlama ekibimiz dijitalleşti. Şu anda şirketi dijitalleştirmeyi planlıyoruz. Dizayn, üretim, tedarik, bakım ve tamir süreçlerinin hepsini dijitalleştirmeye çalışacağız. Buna “dijital halat projesi” diyoruz çünkü her şeyi birbirine bağlıyoruz. Örneğin 3 boyutlu bir dizayn yaptığınız zaman bu üretim merkezine hemen iletilecek ve üretim çok daha otomatik bir şekilde gerçekleşecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.