Esnek ve fit bir şirket olacağız

Hasan Alemdar, daha esnek,daha fit bir şirket yapısına ulaşmayı hedefliyoruz diye konuşuyor...

14 OCAK, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
Esnek ve fit bir şirket olacağız
Henkel, 52 yıldır Türkiye’de. Geçen yıl 400 milyon Euro ciro yapan şirket, bulunduğu bütün kategorilerde ilk sıralara oynuyor. Stratejisinin temelinde ise pazardan daha hızlı büyümek var. Türk Henkel Yürütme Kurulu Başkanı Hasan Alemdar, “2015 yıl sonu büyümemiz geçen yılki seviyelere yakın seyrediyor” diyor. 2013-2016 yıllarını kapsayan 4 yıllık stratejilerinin tam ortasında olduklarını anlatan yönetici, 2016’nın da zor olacağını söylüyor. “Politik sıkıntılar, Suriye ve çevresindeki sorunlar, kurlardaki volatilite devam ediyor” diyen Alemdar, “2015’in kolay bir yıl olmayacağını biliyorduk. 2016 da zor bir yıl olacak ama bu zor koşullarda çalışmaya hepimizin alışması gerekiyor.” Çokuluslu şirketler olarak pazarların çok hızlı büyüdüğü, ortamın çok sakin ve durgun olduğu çalışma ortamını uzun bir süredir görmediklerini ifade eden Alemdar, “Bundan sonra da göreceğimiz yok. Kendimizi mevcut duruma sürekli adapte etmek zorundayız. Daha esnek, daha fit bir şirket yapısına ulaşmayı hedefliyoruz” diye konuşuyor. Alemdar’ın sorularımıza verdiği yanıtlar şöyle:
* 2014’te Henkel Türkiye yüzde 7,4 büyüdü. 2015 nasıl gidiyor?
 Henkel, dünyada 2014’te organik olarak yüzde 3,4 oranında büyüdü. Bu büyüme olurken gelişmekte olan ülkelerde yüzde 7-8 bandında büyüme gösterdi. Henkel Türkiye, gelişmekte olan ülkeler içinde ortalamanın biraz üstünde yüzde 7,4 oranında büyüdü. 2013-2016 yıllarını kapsayan 4 yıllık stratejimizin tam ortasındayız. 2015’i kapattığımızda son yıla girmiş olacağız. Bu strateji, bir temel üstüne oturuyor. Bulunduğumuz pazarlarda, o pazardaki rekabetin üstünde bir performans göstermek istiyoruz. Bunun için de ekibimizin motive olmasını ve sadeleşmiş operasyonlarla bu işi yapmak istiyoruz. Global bir şirket olarak bunun avantajlarını en yüksek seviyede yaşamak istiyoruz. İşimizin yüzde 56’sı gelişmiş ülkelerden geliyor. Gelişmiş ülkeler bir tarafıyla daha düzenli, daha verimli operasyonlara sahip. Bir yandan da gelişmiş ülkeler daha yavaş büyüyor. Avrupa’da büyüme oranları yüzde 2’ler seviyesinde. Gelişmekte olan ülkelerde çok daha hızlı şekilde büyümeyi hedefliyoruz. 2014’te Henkel Türkiye’nin cirosu yaklaşık 400 milyon Euro oldu. 2015 de benzer gidiyor. İkinci çeyrek sonuçlarına bakacak olursak gelişmekte olan ülkeler yüzde 5,1 oranında büyüdü. Türkiye yine aynı nemde gelişmekte olan ülkeler ortalamasının üzerinde büyüdü. 2015 sonu büyümemiz de yine gelişmekte olan ülkeler ortalamasının üzerinde ve geçen yılki seviyelere yakın seyrediyor.
*Cironuzda bulunduğunuz sektörlerin dağılımı nasıl?
Dünyada Henkel’in cirosunun yaklaşık yüzde 50’si endüstriyel ürünlerden, yüzde 22’si kişisel bakım ve kozmetikten, yüzde 28’i de temizlik ürünleri ve deterjandan geliyor. Kişisel bakım ve kozmetikte, şu an Türkiye’de 4 büyük oyuncudan biriyiz ve çift haneli pazar payına sahibiz. Bu alanda çok hızlı büyüyoruz ama Türk Henkel cirosu içinde kişisel bakım ve kozmetiğin payı yüzde 20’nin altında. Türk Henkel, Henkel dünyasında kişisel bakım ve kozmetikteki büyüme hızıyla 2007’den beri her yıl en başarılı ülke seçiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.